Beste forumleden,
Gezien Dommel zo wat op het einde lijkt te lopen heb ik besloten binnenkort over te gaan naar Belgacom. Nu zit ik echter met enkele vragen die ik hoop dat jullie kunnen beantwoorden, namelijk:
- We betalen Dommel jaarlijks, de "Next Renewal Date" staat op 10 Januari 2014. Wanneer kan ik best de overschakeling beginnen aan te vragen om niet/zo weinig mogelijk zonder internet te zitten?
- We hebben digitale televisie van Telenet, gezien er toch maar zowat op 1 TV tegelijk in huis gekeken wordt, lijkt het me ondanks het 20/2 VDSL2 profiel mogelijk en het voordeligst om ook over te schakelen naar Belgacom voor televisie. We hebben wel 2 Televisies in huis dus er zal waarschijnlijk de huur van de 2e receiver bijkomen. Moet er buiten netwerkkabel getrokken worden nog iets anders voorzien worden?
- Voor mobiele telefonie zitten we nu ook (zeer recent, enkele maanden) bij Telenet (King). Als ik bij Belgacom bij de Packs ga kijken zie ik bij Maxi staan: 3G Mobile Volume - 2GB.
Onderaan wordt verder uitgelegd: To use mobile internet on a smartphone you need to add a mobile subscription ...
Wat wordt nu specifiek bedoeld met die 2GB. Indien ik 2 Smart+ 15 abonnementen bijvoeg aan dit pakket heb ik dan per smartphone 500MB + die 2GB gedeeld, of is die 2GB enkel voor andere apparaten lijk een tablet ofzo.
- Wanneer kan ik Telenet best beginnen op te zeggen? We zouden graag zo weinig mogelijk onderbreking hebben.
- Kan ik bij een Belgacom winkel binnengaan en hun alle papierwerk/rompeslomp laten doen (opzegging telenet,dommel,...) of moet ik dit zelf doen. Indien ik mijn bestelling in een Belgacom winkel doe, ben ik dan de kortingen die op de website getoond worden kwijt? Of kan ik die ook krijgen in de winkel.
- Ik heb momenteel een SAGEM router staan die ik bij Dommel heb moeten kopen toen ik overging naar VDSL2. Krijg ik bij Belgacom automatisch (gratis) een nieuwe? Zoja wordt dit de BBOX3?
Hopelijk kunnen jullie me helpen met deze vragen.
Alvast bedankt en vriendelijke groeten
Enkele vragen overstap Dommel/Telenet->Belgacom
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Ja, het volume is gedeeld met een gsm als deze in het pack zit. Dus de 2GB in bepaalde packs mag je op je gsm bijrekenen.
Qua overstap zou ik voor heel safe te spelen tussen 2 weken en een maand op voorhand aanvraag regelen. Je hebt dan ook ruime keuze qua installatiedata e.d. en dus zeker dat er altijd een moment gaat zijn dat past.
Qua TV, 2 tv's werken op 20/2 lijn en mogelijks worden er op dergelijke lijn op relatief korte termijn ook verbeteringen doorgevoerd. Goedkoper zal het sowieso zijn omdat het kabelabonnement wegvalt maar inderdaad je zal 2 decoders nodig hebben voor 2 tv's terwijl je nu bij Telenet ook nog gewoon analoog zou kunnen kijken. Je kan het er ook eventueel op wagen om gewoon het analoge signaal te blijven gebruiken want vaak worden deze niet direct/echt afgesloten.
Bij belgacom binnen gaan lijkt me het best, zij helpen u verder. Vermoedelijk moet je niet opzeggen maar moeten ze de "OLO" van uw lijn verwijderen (Chinese walls regeling) en dus rechtstreeks bij Belgacom zetten. Een modem krijg je sowieso bij Belgacom, bedoeling is dat dat een BBox3 zal zijn maar er is nogaltijd een kans dat je een Bbox2 meekrijgt. Misschien als je er expliciet naar vraagt, je zou tenslotte aan alle voorwaarden voldoen om de nieuwste te krijgen.
Qua overstap zou ik voor heel safe te spelen tussen 2 weken en een maand op voorhand aanvraag regelen. Je hebt dan ook ruime keuze qua installatiedata e.d. en dus zeker dat er altijd een moment gaat zijn dat past.
Qua TV, 2 tv's werken op 20/2 lijn en mogelijks worden er op dergelijke lijn op relatief korte termijn ook verbeteringen doorgevoerd. Goedkoper zal het sowieso zijn omdat het kabelabonnement wegvalt maar inderdaad je zal 2 decoders nodig hebben voor 2 tv's terwijl je nu bij Telenet ook nog gewoon analoog zou kunnen kijken. Je kan het er ook eventueel op wagen om gewoon het analoge signaal te blijven gebruiken want vaak worden deze niet direct/echt afgesloten.
Bij belgacom binnen gaan lijkt me het best, zij helpen u verder. Vermoedelijk moet je niet opzeggen maar moeten ze de "OLO" van uw lijn verwijderen (Chinese walls regeling) en dus rechtstreeks bij Belgacom zetten. Een modem krijg je sowieso bij Belgacom, bedoeling is dat dat een BBox3 zal zijn maar er is nogaltijd een kans dat je een Bbox2 meekrijgt. Misschien als je er expliciet naar vraagt, je zou tenslotte aan alle voorwaarden voldoen om de nieuwste te krijgen.
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1960 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Ten laatste begin december nieuwe provider aanvragen, normaalgezien moet men je aansluiten binnen de 30 dagen, maar hou rekening met het kerstverlof!foxhound schreef:- We betalen Dommel jaarlijks, de "Next Renewal Date" staat op 10 Januari 2014. Wanneer kan ik best de overschakeling beginnen aan te vragen om niet/zo weinig mogelijk zonder internet te zitten?
Als je je huidig gsm-nummer wil porteren naar Belgacom mag je in géén geval contact opnemen met je vorige provider Telenet.foxhound schreef:- Wanneer kan ik Telenet best beginnen op te zeggen? We zouden graag zo weinig mogelijk onderbreking hebben.
Bij een nummeroverdracht wordt het telefonieproduct bij je vorige provider automatisch stopgezet.
Op de dag dat BelgacomTV aangesloten is en werkt, bel je naar de opzeglijn van Telenet en vraag je om het tv-product onmiddellijk op te zeggen. Telefoonnummer vind je op http://telenet.be/nl/zit-je-nog-goed-bij-telenet
Conclusie: Regel alles met Belgacom en laat de oude providers met rust tot de dag dat alles perfect werkt bij Belgacom. Daarna telefonisch opzeggen bij Telenet en via e-mail order(at)dommel.com bij Dommel.
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
- Bedankt: 1200 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Ik zou ook niet te lang wachten met die aanvragen te doen.
Ik heb in 2012 mijn moeder helpen overstappen van Telenet naar Belgacom en Telenet weigerde gedurende 7 weken ofzoiets het telefoonnummer vrij te geven. Daar zit je dan...
Het was een migratie telefoon-TV-internet en Belgacom wilde alles ineens doen, anders zit je met een ander soort pack enzo
Ik begrijp dat je dan (misschien) een deel abonnementsgeld moet laten vallen, maar ik zou liever tijdelijk wat meer betalen (abo Dommel en Belgacom), dan enkele weken zonder internet te zitten...
Ik heb in 2012 mijn moeder helpen overstappen van Telenet naar Belgacom en Telenet weigerde gedurende 7 weken ofzoiets het telefoonnummer vrij te geven. Daar zit je dan...
Het was een migratie telefoon-TV-internet en Belgacom wilde alles ineens doen, anders zit je met een ander soort pack enzo
Ik begrijp dat je dan (misschien) een deel abonnementsgeld moet laten vallen, maar ik zou liever tijdelijk wat meer betalen (abo Dommel en Belgacom), dan enkele weken zonder internet te zitten...