Ik heb sinds een week een Samsung Galaxy S4 in combinatie met een generation connect kaart. Ik heb mijn telefoon op LTE mode staan, maar toch heb ik nog geen enkele keer 4G gehad. Ik kom zeker en vast in 4G gebied, want ik ben al in Gent, Brugge en Blankenberge geweest.
Moet ik iets bij mijn instellingen controleren of is dit een probleem bij Proximus?
Geen 4G met Samsung Galaxy S4 en GC
-
- Premium Member
- Berichten: 508
- Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
- Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
- Bedankt: 41 keer
Hier op UB is al heel vaak geschreven dat sommige nummers van GC niet automatisch 4G actief hebben staan. Wat je moet doen is de klantendienst bellen en vragen om 4G te activeren.
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 02 jun 2013, 23:55
Ik heb hetzelfde probleem, en na de activering, ik zie de 4g icoon, maar toch nog geen internet...
kan iemand helpen?

-
- Elite Poster
- Berichten: 1533
- Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
- Bedankt: 220 keer
Heb jij wél internettoegang via 3G, maar niet meer eens je met 4G verbonden bent?alexcarterkarsus schreef:Ik heb hetzelfde probleem, en na de activering, ik zie de 4g icoon, maar toch nog geen internet...kan iemand helpen?
Als je een competente medewerker aan de lijn krijgt wel. Ik werd eerst verbonden met een Hollandse die enkel de standaard zaken wou controleren ("heeft de klant een geschikt toestel en een geschikt tariefplan?"). Toen ik vervolgens zei dat ik op dit forum had gelezen dat 4G onterecht niet geactiveerd is op bepaalde nummers met Generation Connect, bleek dat de dame duidelijk geen tegenspraak duldde: "U kan het met mij oneens zijn, maar discussiëren heeft geen zin". Ik reageerde dan dat ik wel zou terugbellen wanneer de technische dienst geopend was, zodat zij het zouden kunnen nakijken, waarop ze antwoordde "De technische dienst kan ook niets voor u doen en zal juist dezelfde stappen met u doornemen als ik gedaan heb". Uiteindelijk werd het gesprek beëindigd met de woorden "Ik ga hier het hier bij houden en het gesprek afsluiten". Vijf minuten later heb ik teruggebeld en kreeg ik een man met een Frans accent aan de lijn die onmiddellijk zag dat "Long Term Evolution" (LTE) niet actief stond op mijn lijn...2Flip schreef:Bellen gaat waarschijnlijk nog sneller
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 02 jun 2013, 23:55
@nickz:
inderdaad... vroeger heeft 2g/3g gewerkt prima, maar na 4g activatie werkt niets... geen 4g (hoewel ik zie de "4g" icoon), geen 2g/3g, niets...
inderdaad... vroeger heeft 2g/3g gewerkt prima, maar na 4g activatie werkt niets... geen 4g (hoewel ik zie de "4g" icoon), geen 2g/3g, niets...

-
- Elite Poster
- Berichten: 1533
- Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
- Bedankt: 220 keer
En sinds de activatie van 4G is er niets aan de instellingen op je toestel veranderd?
Je gebruikt toevallig toch geen Generation Connect waarbij de herlaadbonussen zijn vervallen? Dan wordt je internettoegang nl. ook geblokkeerd.
Indien dit niet het geval is, kan je best eens bellen met de klantendienst (6000).
Je gebruikt toevallig toch geen Generation Connect waarbij de herlaadbonussen zijn vervallen? Dan wordt je internettoegang nl. ook geblokkeerd.
Indien dit niet het geval is, kan je best eens bellen met de klantendienst (6000).
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 02 jun 2013, 23:55
nee, niets is veranderd aan de instellingen, en dezelfde apn...
hmm, ik heb nog nooit herladen sinds ik de SIM kaart kreeg, want het kaartje kwam met een gratis 2GB bonus tot 28 juni... en "Hello" app zegt dat ik 1GB nog heb... kan het vervallen worden na de 4g activatie?
hmm, ik heb nog nooit herladen sinds ik de SIM kaart kreeg, want het kaartje kwam met een gratis 2GB bonus tot 28 juni... en "Hello" app zegt dat ik 1GB nog heb... kan het vervallen worden na de 4g activatie?
-
- Pro Member
- Berichten: 431
- Lid geworden op: 31 okt 2002, 12:12
- Locatie: Blankenberge
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 40 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ondertussen is mijn probleem opgelost!. Ik heb de helpdesk er wel 2 keer moeten voor bellen. De eerste vorige week (mannelijke oudere) operator ging de standaard zaken af, maar wist niets van het aan of uit zetten van 4G bij hen. Bij de tweede poging deze middag kreeg ik (jonge vrouwelijke) operator aan de lijn en die wist meteen waar het over ging. Ze heeft mijn profiel aangepast en binnen de 5 minuten had in 4G op mijn telefoon.
Je moet dus geluk hebben wie je aan de lijn hebt.
Trouwens wel vreemd dat meerdere mensen dit nog moeten manueel activeren bij een Generation Connect kaart. Kan dit niet automatisch bij iedereen Eva?
Je moet dus geluk hebben wie je aan de lijn hebt.
Trouwens wel vreemd dat meerdere mensen dit nog moeten manueel activeren bij een Generation Connect kaart. Kan dit niet automatisch bij iedereen Eva?
Mobiel: iPhone 16 Pro + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020+2021 128 Gb
Home: Hey Telecom vast internet
Tablet: iPad 2020+2021 128 Gb
Home: Hey Telecom vast internet
-
- Pro Member
- Berichten: 288
- Lid geworden op: 12 dec 2011, 15:33
- Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
- Bedankt: 28 keer
Had hetzelfde probleem, echter via Twitter Eva aangesproken en opgelost zonder problemen! Je kan anders blijven wachten tot 4g verschijnt:)
Meeste mensen liggen er echter nog niet wakker van!
[
Post made via mobile device ]
Meeste mensen liggen er echter nog niet wakker van!
[
