Re: Verhuis: twijfels welke ISP (was: Telenet twijfels)

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

TiTanium schreef:
iRockabizzydilly schreef: Bij EDPnet heb je altijd het maximum wat de lijn aankan, veelal is dat in geval van 50/4 bijvoorbeeld bij heb 70/6.
EDP geeft altijd 50/6 indien je de 50Mbps profiel hebt.
Fout. Ik gaf het voorbeeld van een Belgacom profiel (50/4), bij EDPnet heb je dan 50/6 of indien lijn optimaal is 70/6, iets wat bij Belgacom NIET kan. Ruim voordat Belgacom upgrade van 30 naar 50 doorvoerde gaf EDPnet dat al aan zijn klanten. Nu dus nog steeds stapje hoger.
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Zoals jij het formuleert leek je te zeggen dat EDP ook een "50/4" lijn heeft. Daarmee dat ik aanhaal dat EDP "50/4" niet heeft maar "50/6". Om vergissingen te vermijden ;)
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Dat was dan zeker niet de bedoeling, heb het wat proberen vereenvoudigen intussen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Deze discussie is eigenlijk een beetje "vijgen na Pasen":
  • - De TS heeft laten weten dat hij gekozen heeft voor Scarlet op zijn toekomstig adres ...
    - En op die locatie heeft hij een 20/2 profiel, dus maximaal 30/2 (DLM)
Daarmee is de vraag van de TS beantwoord, en of EDPNet nu 30/4, 30/6 of 50/6 levert is voor de TS een beetje irrelevant :wink: .
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

iRockabizzydilly schreef: Ruim voordat Belgacom upgrade van 30 naar 50 doorvoerde gaf EDPnet dat al aan zijn klanten. Nu dus nog steeds stapje hoger.
'k Vind dat eigenlijk een grappig statement, gezien VDSL2 door Belgacom wordt uitgerold. Dus ruim voordat het bij Edpnet aangeboden werd, was Belgacom het al aan het testen.
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Ik denk dat hij bedoeld dat de cap er bij EDP veel sneller af was dan bij BGC. En dat klopt wel dacht ik.
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Lord Utopia schreef:
iRockabizzydilly schreef: Ruim voordat Belgacom upgrade van 30 naar 50 doorvoerde gaf EDPnet dat al aan zijn klanten. Nu dus nog steeds stapje hoger.
'k Vind dat eigenlijk een grappig statement, gezien VDSL2 door Belgacom wordt uitgerold. Dus ruim voordat het bij Edpnet aangeboden werd, was Belgacom het al aan het testen.
Weinig statement aan, de klant van Belgacom kon max 30Mbit halen, die van EDPnet 50Mbit en dat niet enkel een paar weken eerder.
Moest ik nog niet weten dat VDSL2 netwerk van Belgacom is... Da's nu net wel de ironie dat een andere provider sneller internet geven dan de beheerder zelf. Tot op vandaag.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

iRockabizzydilly schreef: Da's nu net wel de ironie dat een andere provider sneller internet geven dan de beheerder zelf. Tot op vandaag.
Dat is geen ironie, maar een bewuste marketing keuze van Belgacom:
  • - ze hebben lang gewacht om de abbo's te verhogen tot 50mbps, tot er een voldoende aantal lijnen de hogere sync hadden.
    - ze willen een deel van de bandbreedte voorbehouden voor TV (wat EDPNet niet moet doen)
TiTanium schreef:Ik denk dat hij bedoeld dat de cap er bij EDP veel sneller af was dan bij BGC. En dat klopt wel dacht ik.

Bij EDPNet is er nooit een cap geweest. Met andere woorden: je krijgt de snelheid waarmee je synct - voor zover EDPNet voldoende bandbreedte ingekocht heeft voor de LEX waarop je aangesloten bent ...
Je kan dus bijvoorbeeld op 70/6 syncen, maar toch max 50/6 krijgen, als EDPNet op jouw LEX maar 50 mbps uplink heeft.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Ik weet dat het een marketingstrategie was, 'k was er zelf bij :wink:
Bandbreedte voor TV gaat niet helemaal op, omdat deze bij het kijken naar TV van de 30Mbit afgehouden werd (minstens deels), dit zou niet nodig geweest zijn met 50Mbit omdat je daar een 20Mbit bandbreedte had voor TV. Nu gebruiken ze in feite inderdaad wel het verschil tussen de 50 en 70Mbit van EDPnet voor TV, in ideale omstandigheden.

In mijn ogen blijft het toch ergens ironisch los van welke reden ze er voor hebben.
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

telenet heeft toch abbonomenten met vast max gb per maand?
volgens mij gaan ze tot 2000 gb ofzo.
maar dan zit je op internet voor "zelfstandigen" of "bedrijven" en zul je de prijs ervan betalen
zoals deze ;
http://smb.telenet.be/nl/internet/business-internet-80
en bussines internet 120 heeft 2 TB :banana: tot je naar de prijs gaat kijken xD
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”