snelheid

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
antwerpfc1
Starter
Starter

hey,

had in juli 50/6 profiel na vakantie terug op 30/4 profiel gezet ??? na meerder telefoontjes klantendienst bgc altijd andere uitleg blablabla pppffffff (maxi pakket)

heb deze gegevens

downstream upstream
Line: 30056 kbps 6048 kbps
Max: 59348 kbps 12434 kbps
Profile: 17a
Distance: 326 m
Training: 18,8 dB
Attenuation: 12,4 dB
[/code]

iemand die kan zeggen of dit sterk genoeg profiel is voor 50/6

heb al gedreigd om op te stappen maarja klant is koning is niet meer van deze tijd denk ik aleen op tijd betalen !!!!!!!!!!!!!!

mvg Wacko
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

Volgens mij 50/6 wel maar geen 70/6 !
De klant is nog altijd koning maar Belgacom de keizer :wink:
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 605 keer
Recent bedankt: 2 keer
Te Koop forum

30/6 is je provisioned profiel. dus dat klopt.
50/6 zal je wss door DLM gekregen hebben gehad, en tijdens je vakantie zal er iets gebeurd zijn (andere klanten bijgekomen, modem afgezet, stroomuitval, ....),$
waardoor DLM beslist heeft je terug naar 30/6 te brengen (of jij of iemand anders heeft een nieuwe lijntest laten doen, waardoor dit gebeurd is)

dat ze je niet terug op 50/6 "willen" zetten klopt niet: dat gaat gewoon niet.
30/6 is het maximum dat kan worden ingesteld, hogere snelheden worden door het systeem *automatisch* toegekend.

enige wat je kan doen is wachten tot DLM je lijn terug controleert en stabiel genoeg verklaart om je terug op 50/6 te zetten.
antwerpfc1
Starter
Starter

klopt had mijn modem uitgeschakeld tijdens vakantie in aug

daarmee mss en dlm zal wel even duren dan mss ???
jackho
Elite Poster
Elite Poster

kan na ongeveer 10 dagen en 't kan ook maanden duren, gewoon afwachten.

Ik begrijp nog altijd niet goed waarom het afzetten van de modem een rden moet zijn voor de DLM om je op een provisioning profiel te zetten.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 605 keer
Recent bedankt: 2 keer
Te Koop forum

is toch eenvoudig te snappen?

DLM gaat continu kijken of je lijn nog stabiel is, en die van de geburen enzo niet stoort.
als hij x tijd de lijn niet kan controleren, zal die ervanuit gaan dat je lijn niet meer stabiel is,
en niet kan syncen op een bepaalde snelheid.

dan gaat hij dus terug naar het provisioning profiel.
modem (lange tijd) afzetten = slecht idee dus :)

het zou nogal vreemd zijn voor een systeem dat verantwoordelijk is om al de lijnen te controleren,
om een lijn te laten staan op een snelheid waarvan die niet meer weet of ze stabiel is of niet,
omdat er geen gegevens meer gekend zijn.

ik vind het vreemder dat na een vervanging van een modem, dit hele proces opnieuw begint.
een andere modem maakt niets uit qua snelheden of stabiliteit, dus dat is minder logisch dan dat hij een lijn terugzet,
nadat de gegevens verouderd zijn (door te lang niet meer te syncen)

en idd, dlm kan een paar dagen tot een maand of 2 duren voor die terug beslist je snelheid te verhogen.
altijd irritant, dat wachten :)
heb het ook een tijd gehad, en ondertussen sta ik terug op 60, maar 70 wil DLM me niet meer geven :(
(wss teveel lijnen bijgekomen op de ROP)
jackho
Elite Poster
Elite Poster

ik ga zeker niet beweren dat je uitleg niet klopt, maar wat ik toch raar vind is dat als je de modem zonder spanning zet dit geregistreed wordt en doorgegeven wordt aan de DLM, dat het niet door een defect is, zal ik maar zeggen, maar doordat de spaning wegegenomen werd, dus weet de dlm oa dat deze modem zeker niemand kan storen en ook omdat ieder nacht de modem afzetten ook geen negatieve gevolgen heeft voor de dlm !!!!

NB: bij mij heeft het ongeveer 7 maanden geduurd vooraleer ik op 70/6 stond
antwerpfc1
Starter
Starter

vermoed dat ofwel er een pak klanten bij zijn gekomen of dat bgc de snelheid heeft aangepast ( hebben onlangs werken geweest ''nieuwe riolering'') en hebbben weken auto's van belgacom gestaan alsook pidpa en electrabel maar het heeft gewerkt op 50/6 dus vind het wel raar , eerst snelheid omhoog dan terug omlaag en dan beweren aan de telefoon dat de snelheid mss wel naar 70/6 gaat ????
dus afwachten tot 20...................................
antwerpfc1
Starter
Starter

intussen terug op 50/6

maar blijkbaar is mijn wifi snelheid minder dan voor de vakantie ??? ligt het aan mijn wifi of kan men het wifi signaal ook minder snel zetten (van de provider uit) ??

voorheen wifi 3500kbs nu 2000 kbs en 50/6 17a profiel

iemand raad mss ???

mvg antwerpfc
antwerpfc1
Starter
Starter

laatste meeting
Bijlagen
laatste meting
laatste meting
antwerpfc1
Starter
Starter

met kabel haal ik ong 5000 kbs (ter info)
gdaivier
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 11 keer

zou het niet kunnen zijn dat je buurman een krachtige wifi router heeft gekocht die jou wifi signaal stoort.
Bij mijn broer was dit het geval, wifi viel constant uit toen is er iemand van telenet gekomen heeft metingen genomen van wifi routers
in het gebuurte en heeft een krachtige storende wifi router ontdekt die de oorzaak was.
jackho
Elite Poster
Elite Poster

Dat verklaart nog niet dat het met kabel ook maar 5Mbps , er schilt dus duidelijk iets aan de lijn.
De hulp van Eva van Belgacom misschien eens inroepen
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”