We worden op ons vaste lijn een dikke maand wekelijks verschillende keren wakker gemaakt met oproepen die tussen 's ochtends 2 en 7 gebeuren. Met een piek van 15 oproepen op 1 dag. Telkens wanneer we opnemen horen we op de achtergrond spelende kinderen en 2 sec later hangt de andere partij op.
Later werd ons pa zijn GSM ook zo "aangevallen". Maar deze keer was er wel een buitenlandse nummer te zien.
Nu zijn we te weten gekomen dat de beller blijkbaar de ex vrouw van een kennis te zijn. Die mentaal niet alles op zijn rijtjes heeft. Die is samen met hun 6 jarige zoon gevlucht naar het buitenland. En op één of andere manier de man zijn "telefoonboekje" meegenomen te hebben.
We hebben Belgacom reeds gecontacteerd, ze kunnen niets doen à la nummer blokkeren. Ik vraag me dan af waarom bij een VoIP provider dit wel kan dan?
En blijkbaar zijn we niet de enige volgens die man, zijn andere vrienden worden ook lastig gevallen met zulke spooktelefoontjes.
Sinds het voorval zetten we elke avond de beltonen uit ons DECT handsets. Maar vergeet eens een avond dat doen zoals gisteren en je wordt midden in de nacht wakker gemaakt.
Ik had nog gedacht om een klacht in te dienen bij de politie, maar heeft dat eigenlijk nut? Aangezien de vrouw buiten de EU verblijft. Het kan toch niet zo moeilijk zijn om een nummer te blokkeren op een vaste lijn. Op een smartphone kan je gewoon een app installeren en ze krijgen de voicemail te horen.
Spooktelefoontjes
-
- Moderator
- Berichten: 18459
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Bij welke VoIP provider kan dat dan???thepretorian schreef:We hebben Belgacom reeds gecontacteerd, ze kunnen niets doen à la nummer blokkeren. Ik vraag me dan af waarom bij een VoIP provider dit wel kan dan?
Welke toestellen heb je? Het blokkeren van bepaalde nummers kan tegenwoordig ook in sommige toestellen. Kijk eens naar de handleiding van je toestel (op voorwaarde natuurlijk dat de oproepen altijd vanaf hetzelfde nummer komen - en het nummer meegestuurd wordt).thepretorian schreef:Sinds het voorval zetten we elke avond de beltonen uit ons DECT handsets.
Klacht voor stalking en/of kwaadwillige oproepen kan toch altijd. Deze persoon zal wellicht nog naar België terugkeren, en kan dan tot orde geroepen wordenthepretorian schreef:Ik had nog gedacht om een klacht in te dienen bij de politie, maar heeft dat eigenlijk nut?
Gezien de dader bekend is, kan je dit geen "spooktelefoontjes" meer noemen, maar kwaadwillige oproepen!!
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Belgacom heeft uiteraard wel documenten waarmee ongewenste oproepen kunnen worden gemeld en doorgegeven aan bevoegde dienst. Dat zouden ze in elk Belgacom center moeten hebben en weten, zo niet, dan heb je een minder goede medewerker.
[
Post made via mobile device ]
[
Post made via mobile device ]
[

[

-
- Pro Member
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 07 jan 2009, 18:19
- Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
- Bedankt: 29 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Bij OVH kan je reject filters instellen, wat eigenlijk neerkomt bepaalde oproepen blokkeren.philippe_d schreef:Bij welke VoIP provider kan dat dan???thepretorian schreef:We hebben Belgacom reeds gecontacteerd, ze kunnen niets doen à la nummer blokkeren. Ik vraag me dan af waarom bij een VoIP provider dit wel kan dan?
Welke toestellen heb je? Het blokkeren van bepaalde nummers kan tegenwoordig ook in sommige toestellen. Kijk eens naar de handleiding van je toestel (op voorwaarde natuurlijk dat de oproepen altijd vanaf hetzelfde nummer komen - en het nummer meegestuurd wordt).thepretorian schreef:Sinds het voorval zetten we elke avond de beltonen uit ons DECT handsets.
Klacht voor stalking en/of kwaadwillige oproepen kan toch altijd. Deze persoon zal wellicht nog naar België terugkeren, en kan dan tot orde geroepen wordenthepretorian schreef:Ik had nog gedacht om een klacht in te dienen bij de politie, maar heeft dat eigenlijk nut?
Gezien de dader bekend is, kan je dit geen "spooktelefoontjes" meer noemen, maar kwaadwillige oproepen!!
Basisstation is een Gigaset C610IP. Maar door dat we bij Belgacom de dienst "Weergave oproepen" aan 2.85 euro per maand niet willen spenderen. Zal dit natuurlijk ook niet werken.
Gosh of dat die nog terugkomt... denk van niet, die zit daar toch al meer dan 3 jaren. En van mijn part mag die blijven waar die nu zit.
Maar natuurlijk met een buitenlandse nummer kan die dan zeggen dat zij het niet is. Dus of dat het dan nog nuttig is om een klacht in te dienen.
Ik had een dame aan de lijn, die zei in ieder geval dat Belgacom niets kon doen aan zulke telefoontjes. Advies was, zet de beltonen uit.bericht door iRockabizzydilly op 25 sep 2013, 15:20
Belgacom heeft uiteraard wel documenten waarmee ongewenste oproepen kunnen worden gemeld en doorgegeven aan bevoegde dienst. Dat zouden ze in elk Belgacom center moeten hebben en weten, zo niet, dan heb je een minder goede medewerker.

- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Ik zou in elk geval naar de politie stappen hiermee. Baad het niet, dan schaad het zeker niet! En je hebt meteen een bewijs (PV) mocht de zaak escaleren later.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Heronic
- Elite Poster
- Berichten: 2748
- Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
- Locatie: Bij mijn vrouw
- Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
- Bedankt: 208 keer
Zet snachts op dnd heb ik hier ook gedaan tegen de spooktelefoontjes, blijkbaar laat de fritz het soms al eens rinkelen voor niets.
Mocht een echt persoon mij zo willen kloten laat ik de telefoon gewoon open.. als ze op het eind van de maand haar rekening zal krijgen zullen de telefoontjes vanzelf wel minderen denk ik zo
Mocht een echt persoon mij zo willen kloten laat ik de telefoon gewoon open.. als ze op het eind van de maand haar rekening zal krijgen zullen de telefoontjes vanzelf wel minderen denk ik zo

“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
bericht door iRockabizzydilly op 25 sep 2013, 15:20
Belgacom heeft uiteraard wel documenten waarmee ongewenste oproepen kunnen worden gemeld en doorgegeven aan bevoegde dienst. Dat zouden ze in elk Belgacom center moeten hebben en weten, zo niet, dan heb je een minder goede medewerker.
'k Heb alleszins meermaals zelf die belgacomformulieren voor klanten ingevuld... ze bestaan dus heel zekerIk had een dame aan de lijn, die zei in ieder geval dat Belgacom niets kon doen aan zulke telefoontjes. Advies was, zet de beltonen uit.

-
- Pro Member
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 07 jan 2009, 18:19
- Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
- Bedankt: 29 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Daar heb je wel een punt in. Toch nog eens bespreken met de rest.krisken schreef:Ik zou in elk geval naar de politie stappen hiermee. Baad het niet, dan schaad het zeker niet! En je hebt meteen een bewijs (PV) mocht de zaak escaleren later.
De Gigaset C610IP heeft geen DND functie(met scheduler)Heronic schreef:Zet snachts op dnd heb ik hier ook gedaan tegen de spooktelefoontjes, blijkbaar laat de fritz het soms al eens rinkelen voor niets.
Mocht een echt persoon mij zo willen kloten laat ik de telefoon gewoon open.. als ze op het eind van de maand haar rekening zal krijgen zullen de telefoontjes vanzelf wel minderen denk ik zo


Denk niet dat die wakker ligt van haar telefoonrekening. Ondertussen heeft ze al 4 verschillende nummers gebruikt. Allemaal zelfde landcode en regio/gsm provider.
Maar bon, dus geen middeltjes mogelijk met een vaste lijn. En Belgacom kan niets doen zoals blokkeren van een nummer. Dan toch eens bekijken om een aangifte te doen dan. Al heb ik het gevoel dat dit ook niet veel zal uithalen.

-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Voor een misdrijf vanuit het buitenland... ik vrees dat men niet veel gaat doen.thepretorian schreef:Dan toch eens bekijken om een aangifte te doen dan. Al heb ik het gevoel dat dit ook niet veel zal uithalen.
's Avonds de stekker eruit... uiteindelijk worden mensen dat ook wel moe.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Misschien moeten ze eens op de servers van Bics kijken
En nu ff serieus, Belgacom kan nummers blokkeren mits gevolgde procedure of uitspraak van rechter. Dat laatste is haast onmogelijk in dit geval , maar in een Belgacom center bevinden zich de nodige documenten om de interne procedure te laten starten. Het kan alleszins geen kwaad. Just do it.

En nu ff serieus, Belgacom kan nummers blokkeren mits gevolgde procedure of uitspraak van rechter. Dat laatste is haast onmogelijk in dit geval , maar in een Belgacom center bevinden zich de nodige documenten om de interne procedure te laten starten. Het kan alleszins geen kwaad. Just do it.
-
- Premium Member
- Berichten: 513
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 47 keer
Kan je dan niet beter je vaste lijn opzeggen en overdragen naar OVH? Komt waarschijnlijk nog een stuk voordeliger uit ook per maand (afhankelijk van je belprofiel)thepretorian schreef:Bij OVH kan je reject filters instellen, wat eigenlijk neerkomt bepaalde oproepen blokkeren.
Basisstation is een Gigaset C610IP. Maar door dat we bij Belgacom de dienst "Weergave oproepen" aan 2.85 euro per maand niet willen spenderen. Zal dit natuurlijk ook niet werken.
Je abo bij OVH is nog minder dan een abo op weergave oproeper. En hiermee kan je ook overdag gratis naar alle vaste lijnen bellen (max 100 #nrs per maand) en is nrweergave inbegrepen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 904
- Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
- Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
- Bedankt: 43 keer
Lijn open laten heeft geen zin, als zij neer legt kan ze direct opnieuw beginnen.
Weet ik helaas uit ervaring met een minder stabiele tante die continue belde op het nummer van de zaak, wel 40 keer per dag. Aangezien het het nummer van de zaak was, was niet opnemen op telefoon afleggen dus geen optie. Die tante is intussen opgenomen, dus ons probleem is opgelost.
Ik zou VOIP overwegen, dan heb je veel meer de touwtjes in handen. Dan hoef je niet te betalen om het nummer van je beller te zien, en kan je wel nummers blokkeren. En aangezien je dan het nummer kent kan je een koekje van eigen deeg verkopen...
Weet ik helaas uit ervaring met een minder stabiele tante die continue belde op het nummer van de zaak, wel 40 keer per dag. Aangezien het het nummer van de zaak was, was niet opnemen op telefoon afleggen dus geen optie. Die tante is intussen opgenomen, dus ons probleem is opgelost.
Ik zou VOIP overwegen, dan heb je veel meer de touwtjes in handen. Dan hoef je niet te betalen om het nummer van je beller te zien, en kan je wel nummers blokkeren. En aangezien je dan het nummer kent kan je een koekje van eigen deeg verkopen...

Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
-
- Pro Member
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 07 jan 2009, 18:19
- Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
- Bedankt: 29 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Ik denk niet eens dat mogelijk is om je lijn open te laten met een Gigaset.
Wel Kamiel dan weet je wat we meemaken, echt niet fijn om midden in u slaap zo brutaal wakker gemaakt te worden. En dat verschillende keren per week.
Die vrouw was in BE ook een tijdje opgenomen geweest. Al weet ik niet wat die dokters bezielen om haar terug vrij te laten(en nadien naar het buitenland te vluchten).
We hebben momenteel al een OVH lijntje, mijn eerste gedachte was om het Belgacom nummer over te dragen naar OVH. Aangezien je daar meer controle hebt.
Wel Kamiel dan weet je wat we meemaken, echt niet fijn om midden in u slaap zo brutaal wakker gemaakt te worden. En dat verschillende keren per week.
Die vrouw was in BE ook een tijdje opgenomen geweest. Al weet ik niet wat die dokters bezielen om haar terug vrij te laten(en nadien naar het buitenland te vluchten).
We hebben momenteel al een OVH lijntje, mijn eerste gedachte was om het Belgacom nummer over te dragen naar OVH. Aangezien je daar meer controle hebt.
Deze ochtend nog daar overgehad met de familie, ze zeggen allemaal hetzelfde, aangezien de pleger in het buitenland verblijft heeft het weinig zin.r2504 schreef:Voor een misdrijf vanuit het buitenland... ik vrees dat men niet veel gaat doen.thepretorian schreef:Dan toch eens bekijken om een aangifte te doen dan. Al heb ik het gevoel dat dit ook niet veel zal uithalen.
's Avonds de stekker eruit... uiteindelijk worden mensen dat ook wel moe.
Het kan inderdaad alleszins geen kwaad om zo'n procedure te laten starten. Maar wat doen ze juist bij zo'n procedure, enige idee?iRockabizzydilly schreef:Misschien moeten ze eens op de servers van Bics kijken![]()
En nu ff serieus, Belgacom kan nummers blokkeren mits gevolgde procedure of uitspraak van rechter. Dat laatste is haast onmogelijk in dit geval , maar in een Belgacom center bevinden zich de nodige documenten om de interne procedure te laten starten. Het kan alleszins geen kwaad. Just do it.
Klopt, dat had ik ook al gedacht, echter zijn de oudere familieleden die het vaakst bellen. Bij OVH zit je dan met die limiet van 1u per oproep. Vaak zitten ze aan de telefoon meer dan een uur over alles en nog wat te praten. Plus je hebt tijdens daluren gratis naar mobiele netwerk bellen bij Belgacom. Nu dat laatste kan ik oplossen met een Betamax kloon provider. Moesten ze die limiet bij OVH verhogen naar 2uren per oproep, dat zou zo ideaal zijn.jorisx schreef: Kan je dan niet beter je vaste lijn opzeggen en overdragen naar OVH? Komt waarschijnlijk nog een stuk voordeliger uit ook per maand (afhankelijk van je belprofiel)
Je abo bij OVH is nog minder dan een abo op weergave oproeper. En hiermee kan je ook overdag gratis naar alle vaste lijnen bellen (max 100 #nrs per maand) en is nrweergave inbegrepen.
-
- Moderator
- Berichten: 18459
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 9 keer
De TS heeft geen weergave nummer actief op zijn lijn, dus hij weet het nummer van de beller niet (die trouwens al enkele keren veranderde van nummer). Hoe kan hij dan een nummer laten blokkeren?
De procedure waarover iRockabizzydilly het had (http://userbase.be/forum/posting.php?mo ... 2#pr512528), heeft juist de bedoeling om een monitoring systeem op jouw lijn te plaatsen, zodat Belgacom kan de kwaadwillige oproepen kan "zien" en de gegevens achterhalen (nummer, van waar komen de oproepen, frequentie, ...)
Hoe kan je dan eerst een nummer laten blokkeren, en pas achteraf een PV laten opstellen?
En wat is volgens de collega's dan wel de procedure om het nummer te laten blokkeren?
De procedure waarover iRockabizzydilly het had (http://userbase.be/forum/posting.php?mo ... 2#pr512528), heeft juist de bedoeling om een monitoring systeem op jouw lijn te plaatsen, zodat Belgacom kan de kwaadwillige oproepen kan "zien" en de gegevens achterhalen (nummer, van waar komen de oproepen, frequentie, ...)
Hoe kan je dan eerst een nummer laten blokkeren, en pas achteraf een PV laten opstellen?
En wat is volgens de collega's dan wel de procedure om het nummer te laten blokkeren?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- testertje
- Elite Poster
- Berichten: 854
- Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 70 keer
Zoals ik al gezegd heb, Belgacom het werk laten doen.
Een paar weken geleden was er een vrouwelijke collega lastig gevallen met anonieme oproepen.
Belgacom moest deze nummer blokkeren alvorens ze een pv wilden opstellen.
Indien jij wel weet hoe het moet, bel met het onthaal vd Doornstraat in Wilrijk en leg het uit dat zij verkeerd zijn.
Een paar weken geleden was er een vrouwelijke collega lastig gevallen met anonieme oproepen.
Belgacom moest deze nummer blokkeren alvorens ze een pv wilden opstellen.
Indien jij wel weet hoe het moet, bel met het onthaal vd Doornstraat in Wilrijk en leg het uit dat zij verkeerd zijn.
Victory Not Vengeance
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Naar ander commissariaat gaan?
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- testertje
- Elite Poster
- Berichten: 854
- Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 70 keer
Ofwel hebben ze gelijk, ofwel wilden ze hun collega niet helpen.
Het laatste zou ik wel straf vinden.... Verschiet wel nergens van, maar toch...
Het laatste zou ik wel straf vinden.... Verschiet wel nergens van, maar toch...
Victory Not Vengeance
-
- Moderator
- Berichten: 18459
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Neen, ik weet niet hoe het moet, daarom heb ik het opgezocht:testertje schreef:Indien jij wel weet hoe het moet, bel met het onthaal vd Doornstraat in Wilrijk en leg het uit dat zij verkeerd zijn.
FAQ Lokale Politie: http://www.lokalepolitie.be/5412/faq12.html
Website Ombudsdienst voor telecommunicatie: http://www.ombudsmantelecom.be/nl/kwaad ... =42&IDD=26Kwaadwillige telefonische oproepen
Indien u kwaadwillige oproepen/sms-berichten krijgt op uw GSM of op uw vast telefoontoestel en u de identiteit van de vermoedelijke dader van deze oproepen/sms-berichten wilt kennen, kunt u klacht indienen bij de ombudsdienst voor telecommunicatie. De ombudsdienst willigt het verzoek in indien de volgende voorwaarden verenigd zijn: de feiten lijken vast te staan en het verzoek heeft betrekking op precieze data en uren.
De voorwaarden waarin dat kan gebeuren staat uitgelegd op de website van de ombudsdienst voor telecommunicatie : hier is de link.
In het kader van de bepalingen met betrekking tot de bescherming van de privésfeer, is de ombudsman niet gemachtigd om op te treden. Hij zal dus nooit contact nemen met de vermoedelijke dader van de kwaadwillige oproepen /sms-berichten. Daarom gaat de ombudsdienst u na hun onderzoek doorverwijzen naar de politie. De politiediensten maken dan een proces-verbaal op waarin uw klacht wordt geformuleerd.
Er staat hier dus nergens in vermeld dat je eerst het nummer moet laten "blokkeren".Kwaadwillige oproepen
In overeenstemming met artikel 43bis §3 7° van de wet van 21 maart 1991, is de ombudsman ermee belast van elke persoon die beweert het slachtoffer te zijn van kwaadwillig gebruik van een elektronische-communicatienetwerk of –dienst, het verzoek te onderzoeken om inlichtingen te krijgen over de identiteit en het adres van de gebruikers van elektronische-communicatienetwerken of –diensten die deze persoon hebben lastiggevallen, voorzover die gegevens beschikbaar zijn. De ombudsdienst willigt het verzoek in indien de volgende voorwaarden verenigd zijn: de feiten lijken vast te staan en het verzoek heeft betrekking op precieze data en uren.
Indien u kwaadwillige oproepen/sms-berichten krijgt op uw GSM of op uw vast telefoontoestel en u de identiteit van de vermoedelijke dader van deze oproepen/sms-berichten wilt kennen, kunt u klacht indienen bij de ombudsdienst.
Er wordt u dan gevraagd om een formulier (DOC .doc - 27Ko) in te vullen waarop u de precieze data en uren van de oproepen dient te noteren EN DIT FORMULIER TE ONDERTEKENEN.
Indien de ombudsman van mening is dat de feiten aangetoond zijn, heeft hij op basis van uw binnenkomende telefoonverkeer dat door de betrokken telecomoperator wordt doorgestuurd, als enige opdracht om u de gegevens van de houder van de aansluiting mee te delen (die dus niet noodzakelijk de dader van de oproepen is, aangezien de lijn door derden kan zijn gebruikt) van waaruit de ongewenste oproepen uitgegaan zijn.
De ombudsdienst kan de vermoedelijke dader niet identificeren indien de oproepen gebeurd zijn vanuit een telefooncel, vanuit een ander land of, soms, als ze afkomstig zijn van een GSM met een vooruitbetaalde kaart.
In het kader van de bepalingen met betrekking tot de bescherming van de privésfeer, is de ombudsman niet gemachtigd om op te treden. Hij zal dus nooit contact nemen met de vermoedelijke dader van de kwaadwillige oproepen /sms-berichten.
Er wordt u ten zeerste aanbevolen om u bij dit soort geschillen eveneens tot de bevoegde gerechtelijke instanties of tot de politiediensten te wenden.
De procedure is wel:
- klacht indienen bij de ombudsman voor telecom.
- ombudsman zal u - na onderzoek - de identitieit van de telefoonaansluiting meedelen.
- daarna kan u klacht indienen (eventueel tegen onbekenden, indien u de identiteit van de dader niet kent, of de ombudsman vermoedelijke dader niet kunnen identificeren)
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Heronic
- Elite Poster
- Berichten: 2748
- Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
- Locatie: Bij mijn vrouw
- Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
- Bedankt: 208 keer
Hij heeft geen nummerherkenning dus dat werkt niet.
Ik heb dat ook niet, ik stuur snachts dus alles rechtstreeks naar de voicemail.
Enig nadeel is dat mijn fritzfon de voicemail altijd luid staat. Dit kan dan weer niet op een schema gezet worden. Maar we zijn het bellen toch al kwijt op die manier.
Ik heb dat ook niet, ik stuur snachts dus alles rechtstreeks naar de voicemail.
Enig nadeel is dat mijn fritzfon de voicemail altijd luid staat. Dit kan dan weer niet op een schema gezet worden. Maar we zijn het bellen toch al kwijt op die manier.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?