Inktjet, Laser of LED wat is jullie voorkeur?

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Hallo,
mijn printer zowel de epson als de hp weigeren dienst. De oude HP 930C is de enigste die hier nog werkt. Maar ik zou graag toch een nieuwe printer in huis halen. Wat moet het kunnen/hebben...
  • * Foto's afdrukken (echte foto's voor in fotoboek blijven via photobox of dergelijke gaan)
    * Automatische documenten invoer
    * Niet percé nodig maar dubbelzijdig afdrukken is ook een toffe feature
    * Printen, scannen en kopiëren
    * Netwerk of WIFI is een must want hij mag niet meer op men bureau omdat er plaats moet zijn voor een 3é scherm.
Eventueel ook voor -en nadelen die jullie kennen van de bestaande technologieën.
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Ik was m'n uitdrogende inkjet cartridges beu (we printen niet echt veel)... en ben dan ook tevreden van m'n Brother Color Laser (hangt in het netwerk).

Ik heb niet gekozen voor een multifunctional... heb dan ook een aparte Canon scanner aan één van de PC's hangen.

Maar ik geloof dat er hier ooit op Userbase een gelijkaardig topic is geweest.
TiTanium
Moderator
Moderator
Provider

Ik hoop ergens ook dat er mensen zijn met LED printer, prijs is geen issue, de inkt droogt inderdaad op en dat is hier met momenten ook het grote probleem. Al vind ik het straf dat men 930C nog steeds print met een patroon die er meer dan 2 jaar in zit.

EDIT:
Was inderdaad zo een topic, ik heb niet voldoende gezocht :oops:
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 95 keer

Je kan ook kiezen voor Wax inkt :)

Xerox heeft dit.

Nadeel, als je nog aantekeningen wil maken op dat papier lukt dat moeilijk(er) omdat er een lag was overligt.
Afbeelding
willem2
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 13 keer
Provider
Te Koop forum

Mocht je de Xerox wax printer overwegen voor thuisgebruik:

Standby verbruik 104 Watt
Spaarstand verbruik 45 Watt

Uitschakelen is geen optie want "vreet" wax-cartridges

Ter info
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Lang leve inktjet (maar in mijn geval is dat om te vervullen). Goed genoeg voor thuisgebruik en goedkoop.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Zelf gebruik ik al jaren HP. Ook de service viel hierbij mee enkele jaren geleden als mijn D7160 sneuvelde. Deze werd omgeruild met een courierdienst zonder probleem. Uitdrogende inkt heb ik nooit gehad. Deze print wel enkele bladzijde per dag voor de schoolgaande kinderen.

Maar mocht ik ooit een nieuwe nodig hebben, dan denk ik de canon pixma MX925 aan te schaffen.

http://www.printershop.be/product/31569 ... mx925.html

Lijkt me een complete set voor een schappelijke prijs.

Een canon om te matchen met mijn camera's en om aan goed kleurbeheer te doen.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

'k gebruik al jaren de xerox led printers, vorig jaar heb ik hem vervangen door een ander omdat ik zelf het papier laadsysteem naar de knoppen had geholpen (vijsje tussen het papier geraakt & ipv de klep te openen het blad eruit getrokken)
Over led niks dan goeds, het is goedkoper dan een laser printer, de toner is duurder, maar perfect op te vangen door 3rd party toners.
Nadelen ?
1 toner op = niet meer printen of scannen of faxen.
Het nogal ingewikkelde scan2pc systeem. via netwerk is het zeer simpel, je voegt een gedeelde map op je pc toe aan je adresboek in je printer, via wifi of usb is het een heel gedoe om dit in orde te krijgen.
TiTanium
Moderator
Moderator
Provider

Gekocht:
Als je graag eens een foto afdrukt op 10x15 raden ze nog steeds inktjet aan. Ik heb er ene genomen met fotozwart en eentje dat alles kan.
Afbeelding

Photosmart 7520 E-all-in-one
  • Ik heb deze 199.90 betaald en krijg er nog eens 40€ van terug via de cashback actie. Dus 159.90 is echt een straffe prijs voor deze printer.
  • Ik heb al met het kleine fotopapier dat ze meegeleverd hebben enkele foto's afgedrukt en zijn kwalitatief zeer goed.
  • De Automatische documentinvoer (ADF) vind ik gewoon een fantastische functie, zeker omdat hij alles naar pdf scant en zelf doormailt naar het gekozen adres.
  • De webinterface is zeer proper uitgevoerd en wijst zijn eigen uit.
  • Het papier zit mooi in de printer verstopt, voor de kleine fotopapier is een aparte lade voorzien.
  • Touchscreen werkt goed en de "apps" vinden de kinderen leuk (kleurplaten.nl vooral), moet dus geen pc opzetten.
  • E-print:
  • Betaalbare patronen, als je ze in combo neemt kosten ze voor 5 patronen 33.95 standaard of 64.95 voor de XL (wat men voorkeur geniet). Men vorige waren gevoelig duurder!
  • Print randloos
  • Automatisch dubbelzijdig printen.
  • (min) Valt vrij groot uit
  • (min) Ethernet ontbreekt
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
Bedankt: 245 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Ik heb dezelfde alleen maar rond de 115 euro betaald met de cashback van januari 170 - 50 en nog een actie bij pixmania.

Super toestel, idd geen ethernet maar via wifi werkt het goed, scan to mail doet het ook aardig, werkt met minder originele cartridges ook goed.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”