Na het opzeggen van de kabelaansluiting blijft deze in praktijk nog een onbepaalde periode aangesloten. Dit tot men eens kan langskomen om een filter te plaatsen.
Ik veronderstelde steeds dat men dan geen enkel signaal meer ging hebben. Maar dat is niet zo. De analoge zenders tussen 815 en 551 komen nog steeds zeer goed door. De lagere niet meer. Al zit daar ook nog een verschil in. De laagste zender op 133 komt nog zeer slecht door. Niet goeg genoeg om naar te kijken maar wel nog genoeg om te zien welke zender het is.
http://zenders.be
Een digibox geeft enkel nog extreem zelden een zender weer.
Dus ook met een signaalblokker heb je nog analoge kabel ....voor een flink deel van de zenders. Of dat dan zenders zijn waar je nog iets mee bent zal afhangen vanwaar je woont. De hierboven beschreven ervaring is op een adres waar er waar er wel nog een internetaansluiting actief is. Mogelijk maakt dat een verschil.
effect signaalblokker kabelaansluiting Telenet
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 9 keer
De "signaalblokker" waarover jij het hebt blokkeert niets, maar is een filter, en zoals alle filters werkt deze het meest bij een bepaalde frequentie, en laat aan de rand van zijn spectrum nog wat door.WalterB1 schreef:Ik veronderstelde steeds dat men dan geen enkel signaal meer ging hebben. Maar dat is niet zo.
Dit wordt ook de TOF filter genoemd ("Telenet only filter"), die ervoor zorgt dat je wel internet hebt, maar géén TV.
Het is een "Band Pass Filter With Return Path", en laat in principe de frequenties 5 tot 65 MHz en 406 tot 446 MHz door. De rest wordt er (min of meer) uitgefilterd.
Dat je daarbij op sommige zenders nog een (verzwakt) signaal krijgt, is een gekend fenomeen.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Hangt ervan af... als je echt alles opzegt steekt men er een isolator tussen... en heb je niets meer (al zijn de signalen soms inderdaad nog te sterk).philippe_d schreef:De "signaalblokker" waarover jij het hebt blokkeert niets, maar is een filter
- WalterB1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
- Bedankt: 146 keer
Ik heb op zenders.be wat postcodes zitten ingeven en in de meeste gevallen zitten alle zenders, bijna alle, in de lage frequentie die niet door de filter komt.
Blijkbaar is Jette - postcode 1090 - een speciaal geval. Daar heb je nog zowat alle zenders; VTM, 2BE, TV-Brussel, BBC1&2 , NL1-2-3, CNN, Euronews , BBC world ... enkel niet Vier en Vijf, En Een en Canvas.
Blijkbaar is Jette - postcode 1090 - een speciaal geval. Daar heb je nog zowat alle zenders; VTM, 2BE, TV-Brussel, BBC1&2 , NL1-2-3, CNN, Euronews , BBC world ... enkel niet Vier en Vijf, En Een en Canvas.
Laatst gewijzigd door WalterB1 20 sep 2013, 21:21, in totaal 1 gewijzigd.
- Sylvester
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 173 keer
de filters zijn in Vlaanderen niet overal hetzelfde, en hangt af van wat de klant nog allemaal in huis heeft.
Sommige filters laten niets door behalve het internet, andere filters laten meer door.
Sommige filters laten niets door behalve het internet, andere filters laten meer door.
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 110 keer
@work hadden we Internet besteld bij Telenet en gezien we geen kabelabonnement hebben, hebben ze er ook een filter op gezet die er voorheen niet op stond, dus bye bye gratis radio en TV via de kabel...
Bij mij thuis heb ik nagenoeg nog altijd geen filter, omdat ze die op een bepaald moment waarschijnlijk nooit plaatsten bij opzeg of verhuis...?
Bij mij thuis heb ik nagenoeg nog altijd geen filter, omdat ze die op een bepaald moment waarschijnlijk nooit plaatsten bij opzeg of verhuis...?