Vaak problemen met gsm in buitenland

Algemene discussies over telecommunicatie
Plaats reactie
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 29 keer

Hoe komt het dat ik met mv nooit onmiddellijk van een buitenlands netwerk gebruik kan maken, afgelopen 2 dagen weer voorgehad tijdens verblijf in duitsland. Met geen enkele provider kon ik me aanmelden, enkele.uren later lukt het dan wel. Worden er eerst gegevens opgevraagd door de buitenlandse operator ivm of ik wel over voldoende belkrediet beschik? Vroeger toen ik nog een iphone had dacht ik dat het aan het toestel zou liggen, maar met mijn samsung heb ik het ook voor. Vervelend als je het thuisfront pas uren later kan laten weten dat je goed aangekomen bent.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Mijn vrouw heeft het twee weken terug ook gehad in de Azoren, Portugal. En dan plots ging het wel, heel de reis geen problemen meer.
Nu was het telenet.

Paar maanden terug, met proximus abonnement in Zweden was het niks, geen verbinding te krijgen. Steek kaart in mijn htc, zij iphone, ook niks. Mijn pay and go ging zonder problemen...
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

Bij de grensovergang naar Frankrijk met m'n iPhone 4S met Proximus ook steeds problemen, tegen dat ik kan bellen ben ik 20min tot een half uur en dus 50km verder onbereikbaar, tot ik plots signaal krijg... Als ik manueel een netwerk wil kiezen zie ik ze wel, maar kan ik dat precies maar na 4-5 pogingen...

In Hongarije, Tsjechië en Duitsland had ik dit probleem ook, telkens bij het oversteken van de grens, maar dan minder lang.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Tjein, ik heb nooit dergelijke problemen.

Wat ik wel vaak zag is dat klanten met problemen in het buitenland defecte/oudere simkaarten hadden of bijgeknipte in bepaalde gevallen. Bij proximus: als je simkaarten hebt waarvan het serienummer niet met 21 begint zou ik sowieso gratis omruilen in een officieel bgc center. Het is misschien ver gezocht maar je weet nooit.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”