autom. dubbelzijdig drukt 2de pagina niet af

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Hallo,

ik heb de laptop van mijn vrouw opnieuw geïnstalleerd en er office 2010 opgezet.
Als ze nu afdrukt onder word 2010 met automatisch dubbelzijdig ingesteld, dan drukt de printer de 2de pagina (die blanco is na het titelblad) niet af en de derde pagina wordt dan ondersteboven op de achterkant van de eerste pagina afgedrukt.

Weet er iemand hoe dit komt? Misschien ligt het aan de printer, maar dit hebben we nog nooit voorgehad.

Alvast bedankt :wink:
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Er is een optie (zowel in Word als hoogstwaarschijnlijk in de printer) die toelaat te kiezen langs welke kant de pagina's moeten omgedraaid worden bij dubbelzijdig afdrukken. Misschien heb je voor de 'korte kant' gekozen (weet niet hoe het in het Nederlands genoemd wordt, ik heb hier een Engelse versie). Dit zorgt ervoor dat de pagina op de achterkant omgekeerd wordt afgedrukt.

Nu, wat die lege pagina betreft. Misschien een long shot, maar staat deze toevallig in een aparte sectie en staat in je printinstellingen ingesteld dat deze sectie niet afgeprint moet worden? Of anders is het misschien een printerinstelling die er voor zorgt dat lege pagina's niet afgedrukt worden?
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Hey,
thx voor je antwoord
het is enkel de 3de pagina die achterstevoren op de eerste pagina gedrukt wordt. De rest is wel juist. Ik heb er wel niet op gelet of alle pagina's omgekeerd waren (t.o.v. de titelpagina), dus of alles nadien omgekeerd is.
Het is een document dat we niet zelf gemaakt hebben, komt van de school van mijn vrouw, heb bij de printer instellingen gezocht, maar niks gevonden over het niet afdrukken van lege pagina's.
Heb ook al op google gezocht, maar als je ingeeft "lege pagina wordt niet afgedrukt", dan krijg je resultaten van printers die alleen lege pagina's afdrukken ...
Ik zal ook nog eens zoeken, thx
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”