Beste,
Ik zit in de penarie.
Ik heb aan de instellingen gesleuteld van mijn grafische kaart.
Met als kwalijk gevolg dat mijn scherm me toont "out of range" op zwarte achtergrond..
HOE terug naar oorspronkelijke instellingen???
Help!
Eve
dringend probleem met beeldscherm
- honda4life
- Moderator
- Berichten: 6158
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Tijdens het opstarten F8 rammen, en zo naar veilige modus. Ik vermoed dat je daar op de ene of de andere manier de resolutie van Windows kan instellen tijdens een normale boot, of eventueel verwijder je de stuurprogramma's van je grafische kaart,...
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Berichten: 1352
- Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
- Locatie: Bevergem :-)
- Uitgedeelde bedankjes: 272 keer
- Bedankt: 178 keer
Google: windows 8 safe modeHet is windows 8 en veilige modus vinden ????
http://www.howtogeek.com/107511/how-to- ... -easy-way/
-
- Pro Member
- Berichten: 331
- Lid geworden op: 03 dec 2008, 18:59
- Twitter: AllAboutEve
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 21 keer
Allen,
aangezien mijn pc nog binnen de garantie was, heb ik de fabrikant gebeld.
Inderdaad via veilige modus.
Niet via SHIFT of SHIFT+F8.
Wel tijdens opstarten ESCAPE drukken en dan kom je in een soort menu die me niet bekend is.
Ik moest dan iets kiezen, sorry, weet niet meer wat, maar kwam dan in veilige modus terecht.
Dan kiezen systeemherstel.
Ik moest niets wijzigen aan instellingen grafische kaart, er is wel ondertussen een update van de driver gebeurd.
Het scherm is de oorzaak, en opgelost door factory reset van scherm.
Nu is alles zoals het hoort.
Het mag gezegd worden, je hoeft niet altijd te rushen naar de winkel waar je de pc hebt aangekocht.
Daar aangekomen moet je eerst een waarborg al betalen van 50 euro en heb je pc terug in het beste geval na 4 werkdagen.
Het loont om te bellen naar de support van de fabrikant.
Ik heb een klein uur aan de lijn gehangen aan de prijs van 0,5 euro per minuut als ik me niet vergis.
Dus 60 min x 0,5 euro = 30 euro. Wel dat heb ik daar voorover.
Hopelijks heb ik ondertussen iemand geholpen.
met opgeluchte groeten
Eve
Sabbe
aangezien mijn pc nog binnen de garantie was, heb ik de fabrikant gebeld.
Inderdaad via veilige modus.
Niet via SHIFT of SHIFT+F8.
Wel tijdens opstarten ESCAPE drukken en dan kom je in een soort menu die me niet bekend is.
Ik moest dan iets kiezen, sorry, weet niet meer wat, maar kwam dan in veilige modus terecht.
Dan kiezen systeemherstel.
Ik moest niets wijzigen aan instellingen grafische kaart, er is wel ondertussen een update van de driver gebeurd.
Het scherm is de oorzaak, en opgelost door factory reset van scherm.
Nu is alles zoals het hoort.
Het mag gezegd worden, je hoeft niet altijd te rushen naar de winkel waar je de pc hebt aangekocht.
Daar aangekomen moet je eerst een waarborg al betalen van 50 euro en heb je pc terug in het beste geval na 4 werkdagen.
Het loont om te bellen naar de support van de fabrikant.
Ik heb een klein uur aan de lijn gehangen aan de prijs van 0,5 euro per minuut als ik me niet vergis.
Dus 60 min x 0,5 euro = 30 euro. Wel dat heb ik daar voorover.
Hopelijks heb ik ondertussen iemand geholpen.
met opgeluchte groeten
Eve
Sabbe
-
- Elite Poster
- Berichten: 1352
- Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
- Locatie: Bevergem :-)
- Uitgedeelde bedankjes: 272 keer
- Bedankt: 178 keer
Welk type PC (merk/type) is dit?
Bij sommige HP's kom je na een ESC terecht in een "Startup menu" waar je met F11 verder kunt naar "System recovery". Dit kan dan ook nog eens afhankelijk zijn van je BIOS settings zoals "Secure boot",...
Bij sommige HP's kom je na een ESC terecht in een "Startup menu" waar je met F11 verder kunt naar "System recovery". Dit kan dan ook nog eens afhankelijk zijn van je BIOS settings zoals "Secure boot",...
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Waarom moest je dan een systeem herstel doen van je Windowseve.sabbe schreef:Het scherm is de oorzaak, en opgelost door factory reset van scherm.

-
- Pro Member
- Berichten: 331
- Lid geworden op: 03 dec 2008, 18:59
- Twitter: AllAboutEve
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 21 keer
Die man van HP zei op een gegeven moment systeemherstel.
Ik heb hem niet tegengesproken en hem "gevolgd".
Was al blij dat ik onmiddellijk werd geholpen!
groeten
Eve
Ik heb hem niet tegengesproken en hem "gevolgd".
Was al blij dat ik onmiddellijk werd geholpen!
groeten
Eve