iPhone 5 en LTE
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
- Bedankt: 220 keer
Een aangepaste IPCC werkt enkel als CommCenter gepatcht is. Dat gaat enkel met een jailbreak, wat nog niet mogelijk is voor iOS 7.
Zolang er geen jailbreak is moet je dus deze methode gebruiken, met de gesigneerde carrier bundle "Proximus 14.1" (die van de iPad): https://www.dropbox.com/s/0ycfdoe6r76as ... musLTE.pdf
Of wil je zeggen dat die ook niet meer werkt op iOS 7?
Zolang er geen jailbreak is moet je dus deze methode gebruiken, met de gesigneerde carrier bundle "Proximus 14.1" (die van de iPad): https://www.dropbox.com/s/0ycfdoe6r76as ... musLTE.pdf
Of wil je zeggen dat die ook niet meer werkt op iOS 7?
-
- Elite Poster
Dan zal Apple er waarschijnlijk voor hebben gezorgd dat carrier bundles voor iPad niet meer werken op iPhone. Er heeft al eerder iemand hier melding van gemaakt.
Er zijn dan twee dingen die je kan doen: wachten tot er een jailbreak is voor iOS 7 of je iPhone tweedehands verkopen en een toestel kopen zonder allerlei belachelijke blokkeringen. Ik heb een half jaar geleden al voor die tweede optie gekozen. De enige taal die Apple verstaat is de taal van het geld, dat wil zeggen geen Apple-producten meer kopen.
Er zijn dan twee dingen die je kan doen: wachten tot er een jailbreak is voor iOS 7 of je iPhone tweedehands verkopen en een toestel kopen zonder allerlei belachelijke blokkeringen. Ik heb een half jaar geleden al voor die tweede optie gekozen. De enige taal die Apple verstaat is de taal van het geld, dat wil zeggen geen Apple-producten meer kopen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Is het niet logischer om het bij versies te zoeken ipv altijd boemannen te moeten zoeken of semi 'complottheoriëen' te vermoeden?
Het lijkt me niet onbestaand dat software of in dit geval carrier files niet kunnen worden geinstalleerd wanneer er een nieuwere versie reeds geinstalleerd is. Nu zit apple aan 15.x carrier files, waarom zou een 14.x dan nog moeten werken? De carrier file van een iPad met iOS 7 en dus 15.x zou wel eens kunnen werken op een iPhone. Werd dat al eens geprobeerd?
Het lijkt me niet onbestaand dat software of in dit geval carrier files niet kunnen worden geinstalleerd wanneer er een nieuwere versie reeds geinstalleerd is. Nu zit apple aan 15.x carrier files, waarom zou een 14.x dan nog moeten werken? De carrier file van een iPad met iOS 7 en dus 15.x zou wel eens kunnen werken op een iPhone. Werd dat al eens geprobeerd?
-
- Elite Poster
Neen, want bij iOS 6 was het ook mogelijk om oudere carrier bundles voor Proximus te installeren (bv. 12.1). Zolang er nog geen carrier bundle aanwezig is voor jouw operator kan je normaal gezien eender welke versie installeren.
Zolang iOS 7 niet is gejailbreakt kan je de carrier bundles van de iPad niet kopiëren en zijn de sleutels om de firmware te decrypteren ook niet gekend. Via http://phobos.apple.com/version is ook (nog) geen nieuwere versie dan 14.1 beschikbaar voor Proximus.
Zolang iOS 7 niet is gejailbreakt kan je de carrier bundles van de iPad niet kopiëren en zijn de sleutels om de firmware te decrypteren ook niet gekend. Via http://phobos.apple.com/version is ook (nog) geen nieuwere versie dan 14.1 beschikbaar voor Proximus.
-
- Elite Poster
In ieder geval merk ik dat carrier 15.0 precies verbeterde indicatie van ontvangst en of verbeterd is op vlak van communicatie van antennes want ik merk dat ik sinds iOS7 betere dekking heb op bepaalde plaatsen buiten Gent. Waar ik vroeger nooit 3G had heb ik nu 1 a '2 strepen' 3G, op andere met weinig tot geen 3G nu 3 a 4 'strepen'. Ofwel is het dat de providers werken doorgevoerd hebben, maar dan per toeval op een tijdsspanne van 24u of minder tussen beide momenten dat ik op die specifieke plaatsen passeerde. Dekking op die plaatsen is ook stabiel, dus het is geen puur opsmukken van indicatie alleen.
-
- Elite Poster
Wel ja dat bedoelde ik min of meer maar duidde het aan als carrier 15.0. Toch wel positief al bij al, het is niet dat het enkel opsmukken is want het netwerk kan effectief ook stabiel gebruikt worden, geen plotste terugval in dekking of naar lagere tech.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 47 keer
Waar ik heb over zitten denken juist. Proximus is een partner met Vodafone, voor bellen in het buitenland bij Proximus klanten.
Zouden ze bij Proximus niet via Vodafone eventueel LTE niet kunnen aanbieden voor mensen met de iPhone 5?
Zouden ze bij Proximus niet via Vodafone eventueel LTE niet kunnen aanbieden voor mensen met de iPhone 5?
-
- Elite Poster
'k Ben blij dat er iemand eens naar het grotere geheel kijkt. Men zit ook te bashen op Apple en Mobistar voor hun deals, maar geen kat die precies er aan denkt dat Apple nooit van z'n leven met Mobistar direct al die deals maakt voor LTE en dergelijke en evt blokkeren er van voor andere operatoren. Bij de lancering waren er in Europa minder providers die iPhone verkochten, kort genomen kan je zeggen dat de grootste Europese telecomgroepen Vodafone en Orange destijds haast onderling Europa verdeelden. Mobistar = orange. Orange heeft voorwaarden gesteld vermoed ik om bijvoorbeeld in Frankrijk destijds verdeler te worden, België moesten ze er bij nemen met Mobistar. Enfin das maar speculatie maar is zeker een mogelijke waarheid.
-
- Elite Poster
Mobistar heeft nu alleszins een unieke kans om het netwerk serieus te verbeteren (daar zijn ze volop mee bezig, en met resultaat) en met 4G inderdaad landelijk het best te proberen maken. Rondkijkend op de antennesite van bipt zie ik alleszins meer masten met lte bij mobistar verschijnen in mijn omgeving (Gent en deelgemeenten, vooral deelgemeenten) dan proximus actief heeft momenteel. Als ze er in slagen, dan zie ik nog vrij veel iPhone gebruikers blijven/overstappen. Zeker moesten ze nu toch eens koppelverkoop doen waardoor prijzen serieus interessanter worden.
Los daarvan, een iPhone officieel op het proximus net zou ideaal zijn op eerste zicht (dat geef ik direct toe als jarenlange gebruiker van iPhone op proximus) maar gewerkt hebbend bij belgacom/proximus zie ik dat niet snel gebeuren. Men heeft echt geen interesse in die toestellen en de marketing en opleidingen enzovoort lachen intern deze toestellen continu weg. Plus, diensten zoals visual voicemail zie ik ze nooit leveren om de simpele reden dat ze het anders al lang konden gedaan hebben maar ze dat gewoon niet nuttig vinden. Nochtans is het een evolutie van iets dat serieus achterhaald aan't worden is en iets dat lang niet alleen op iPhones werkt. Ook hun 3G wordt volop geprezen en toegegeven ik gebruik het bijzonder intensief (6 a 8 GB per maand) en andere netwerken konden dit gewoon niet aan of toch niet overal waar ik kwam. Maar, het begint te rommelen. Ik woon in het centrum van Gent, dus genoeg antennes met grote capaciteit etc, maar thuis had ik de volledige gentse feesten hinder. 3G snelheden op z'n best waren een 6de van wat ik normaal altijd haal, sms'en hele dag door met vertraging en op drukste momenten tot maar liefst 3u vertraging enzoverder. Alleen mijn iPhone op LTE zetten verhielp het probleem, maar dan kwam het probleem van stabiele dekking tevoorschijn. En ik woon heel dicht bij een mast met LTE en heb direct zicht met meerdere andere masten waarvan enkele met LTE. Dus ook daar zijn ze er nog lang niet. Speedtests aan het station van Gent tonen tegenwoordig veel lagere resultaten als wat ik zag bijvoorbeeld 2 jaar geleden, in feite zie ik de resultaten die ik zag in 2009. En zo zijn er nog voorbeelden uiteraard, en dat ligt hoogstwaarschijnlijk alleen aan het hogere aantal gebruikers. Het ligt er echter dik op dat 3G geen prioriteit meer heeft en de focus er ook van verdwenen is waardoor ik me afvraag of verbetering en verhoging van capaciteit op 3G wel nog zal gebeuren. We mogen ook niet vergeten dat toen andere operatoren al lang volop edge hadden als backup wanneer er geen 3G was, je bij proximus nog niet zo lang geleden bij ontbreken van 3G opgescheept zat met GPRS. Sinds een paar jaar (2009/2010?) hebben ze nu ook edge, alleen is deze echt wel niet vooruit te branden. Op sommige plaatsen zou ik zelfs zweren dat gprs sneller was toen ik daar jaren terug kwam en zelfde acties ondernam. Het lijkt er soms op dat in de race om de eerste te zijn met de nieuwste technologie van dat moment en de snelste te zijn, ze de andere wat vergeten of zelfs in geval van edge overslaan, ookal zit tegen dan de grootste hoop van de klanten nog op de voorgaande technologie omdat men niet continu de nieuwste en of duurste toestellen koopt.
Wat een heel ander verhaal zou zijn is Base met officieel de iPhone. Alleen zie ik dat niet snel gebeuren...
Los daarvan, een iPhone officieel op het proximus net zou ideaal zijn op eerste zicht (dat geef ik direct toe als jarenlange gebruiker van iPhone op proximus) maar gewerkt hebbend bij belgacom/proximus zie ik dat niet snel gebeuren. Men heeft echt geen interesse in die toestellen en de marketing en opleidingen enzovoort lachen intern deze toestellen continu weg. Plus, diensten zoals visual voicemail zie ik ze nooit leveren om de simpele reden dat ze het anders al lang konden gedaan hebben maar ze dat gewoon niet nuttig vinden. Nochtans is het een evolutie van iets dat serieus achterhaald aan't worden is en iets dat lang niet alleen op iPhones werkt. Ook hun 3G wordt volop geprezen en toegegeven ik gebruik het bijzonder intensief (6 a 8 GB per maand) en andere netwerken konden dit gewoon niet aan of toch niet overal waar ik kwam. Maar, het begint te rommelen. Ik woon in het centrum van Gent, dus genoeg antennes met grote capaciteit etc, maar thuis had ik de volledige gentse feesten hinder. 3G snelheden op z'n best waren een 6de van wat ik normaal altijd haal, sms'en hele dag door met vertraging en op drukste momenten tot maar liefst 3u vertraging enzoverder. Alleen mijn iPhone op LTE zetten verhielp het probleem, maar dan kwam het probleem van stabiele dekking tevoorschijn. En ik woon heel dicht bij een mast met LTE en heb direct zicht met meerdere andere masten waarvan enkele met LTE. Dus ook daar zijn ze er nog lang niet. Speedtests aan het station van Gent tonen tegenwoordig veel lagere resultaten als wat ik zag bijvoorbeeld 2 jaar geleden, in feite zie ik de resultaten die ik zag in 2009. En zo zijn er nog voorbeelden uiteraard, en dat ligt hoogstwaarschijnlijk alleen aan het hogere aantal gebruikers. Het ligt er echter dik op dat 3G geen prioriteit meer heeft en de focus er ook van verdwenen is waardoor ik me afvraag of verbetering en verhoging van capaciteit op 3G wel nog zal gebeuren. We mogen ook niet vergeten dat toen andere operatoren al lang volop edge hadden als backup wanneer er geen 3G was, je bij proximus nog niet zo lang geleden bij ontbreken van 3G opgescheept zat met GPRS. Sinds een paar jaar (2009/2010?) hebben ze nu ook edge, alleen is deze echt wel niet vooruit te branden. Op sommige plaatsen zou ik zelfs zweren dat gprs sneller was toen ik daar jaren terug kwam en zelfde acties ondernam. Het lijkt er soms op dat in de race om de eerste te zijn met de nieuwste technologie van dat moment en de snelste te zijn, ze de andere wat vergeten of zelfs in geval van edge overslaan, ookal zit tegen dan de grootste hoop van de klanten nog op de voorgaande technologie omdat men niet continu de nieuwste en of duurste toestellen koopt.
Wat een heel ander verhaal zou zijn is Base met officieel de iPhone. Alleen zie ik dat niet snel gebeuren...
-
- Pro Member
Heb de vraag is gesteld op het forum van Proximus wanneer LTE eindelijk zou beschikbaar gesteld worden voor iPhone 5 gebruikers. Ben benieuwd welk standaard uitlegske ze er aan gaan geven.
-
- Elite Poster
Vermoedelijk de schuld op een ander afschuiven, zoals elke partij lijkt te doen.
-
- Pro Member
Idd dit heeft Eva Van Belgacom een ander lid geantwoord :iRockabizzydilly schreef:Vermoedelijk de schuld op een ander afschuiven, zoals elke partij lijkt te doen.
Het probleem is dat Apple omwille van "contractuele verplichtingen" buiten Proximus om momenteel 4G niet vrij stelt
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 34 keer
Als ik dit zo allemaal lees vraag ik me af wat de meerwaarde is van een iPhone 5 in Belgie?
Aangezien er toch geen gebruik van 4G kan gemaakt worden blijf je beter bij de iPhone 4s?
Voor mij geen iPhone 5, ik blijf trouw aan Proximus aangezien de toestand van Mobistar haar netwerk.
[
Post made via mobile device ]
Aangezien er toch geen gebruik van 4G kan gemaakt worden blijf je beter bij de iPhone 4s?
Voor mij geen iPhone 5, ik blijf trouw aan Proximus aangezien de toestand van Mobistar haar netwerk.
[

TV: Telenet + CI+ module
Internet: Telenet All internet
GSM: Proximus Maxi - Easy & Essential
Internet: Telenet All internet
GSM: Proximus Maxi - Easy & Essential
-
- Pro Member
Net met Apple gechat en zei zeggen dat LTE voor iedereen vroeg of laat beschikbaar wordt gested en dat het er ook van afhangt hoeveel een provider in 4G investeert.
Als ik dan zeg dat 4G (LTE) voor Mobistar hier nog niet aktief is dan kunnen ze daar niets over zeggen. Het zou ook niets ermee te maken hebben beweren ze bij Apple dat Mobistar een partner is van hen en Proximus niet.
Volgens hen is 4G de toekomst.
Als ik dan zeg dat 4G (LTE) voor Mobistar hier nog niet aktief is dan kunnen ze daar niets over zeggen. Het zou ook niets ermee te maken hebben beweren ze bij Apple dat Mobistar een partner is van hen en Proximus niet.
-
- Elite Poster
U reactie is anders ook maar een hoop 'gezwets' en weinig constructief.
- sirWard
- Erelid
- Twitter: sirWard
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 87 keer
Ik zie 1 ding en dat is veel geklaag over LTE op Apple toestellen die het officieel niet ondersteunen.
In tijd zag ik het LTE netwerk van Proximua beteren en sinds mijn Samsung merk ik ook aanzienlijke verbeteringen.
Dat het bij Apple niet kan en bij een ander merk wel. Tsjaah. We zullen zien wat de toekomst brengt.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505G met Tapatalk 4
In tijd zag ik het LTE netwerk van Proximua beteren en sinds mijn Samsung merk ik ook aanzienlijke verbeteringen.
Dat het bij Apple niet kan en bij een ander merk wel. Tsjaah. We zullen zien wat de toekomst brengt.
-
- Elite Poster
Uiteraard is 4G de toekomst, en er is al eerder gemeld geweest dat het zou zijn omdat tests van het netwerk zouden aantonen dat het nog niet stabiel/degelijk genoeg is en dus dat apple de indruk van kwaliteit van het product niet slecht wil beinvloeden door een netwerk dat nog niet helemaal op poten staat. Quality control is een continu toegepast principe dat niet zo verwonderlijk is en je bij veel meer bedrijven ziet.Geert2800 schreef:Net met Apple gechat en zei zeggen dat LTE voor iedereen vroeg of laat beschikbaar wordt gested en dat het er ook van afhangt hoeveel een provider in 4G investeert.
Aan alle bashers, hebben jullie allemaal al eens 4G effectief voor maanden op de iPhone/4G stick/S4 of andere gebruikt? Ik heb het de laatste tijd en sinds lancering van S4 ook met deze continu getest in Gent, Luik, Antwerpen. Het was totaal niet klaar bij lancering, alleen op sommige plaatsen dicht bij masten had je stabiele dekking en vanaf dat je je verplaatste viel het haast volledig weg alleen maar om uiteindelijk over te schakelen op edge no less. Om een of andere reden tot op heden switchen alle toestellen waarmee ik al getest heb continu naar edge in plaats van 3G en manueel forceren is niet altijd even simpel en het vreet batterij. Ook in standby is het constante switchen door onstabiele dekking echt een ramp voor batterijen. 4G is net bedoeld om o.a. energiezuiniger te zijn?
Oh en voor de snelheden moet je het momenteel ook niet doen, want als je al goede dekking hebt dan mag je al serieus blij zijn dat je aan 30Mbit geraakt. En in Gent mag je 20Mbit verwachten. Alleen upload is significant hoger. En indoor is nog verre van redelijk, en de map waarop te zien is waar er 4G dekking is is zwaar overdreven. Op veel van die plaatsen waar ze 4G claimen te hebben heb ik met welk toestel dan ook zelfs amper 3G, serieus zeg. 3G is dus nog lang niet achterhaald en veel gebruiksvriendelijker.
En net als dat 3G voor alle operatoren standaard ondersteund is bij een unlocked toestel, zal dat voor 4G ook wel komen. 'k Vind ook raar dat dat niet meteen zo is, maar momenteel mis je toch niet echt iets. 4G in België zal nog jaren nodig hebben om op het niveau van pakweg Verizon te zitten. Ok, ze hadden jaren voorsprong, maar dan nog.
Wanneer er 800Mhz LTE actief is in België, dan zullen we pas echt voordeel hebben aan 4G.
-
- Elite Poster
Geert2800 schreef:Heb je het over mijiRockabizzydilly schreef:U reactie is anders ook maar een hoop 'gezwets' en weinig constructief.?
Haha nee

EDIT:
Idd, er is verbetering in dekking sinds lancering, maar snelheden zakken tov lancering volledig weg uiteraard door het groter aantal gebruikers.sirWard schreef:Ik zie 1 ding en dat is veel geklaag over LTE op Apple toestellen die het officieel niet ondersteunen.
En idd, met de iPhone 5 lte carrier truuc was de dekking niet echt hetzelfde als met een native ondersteund toestel, maar dat was hetzelfde voor 3G indien je LTE uitschakelde. Dat lag dus aan de carrier file onrechtstreeks of rechtstreeks. De iPhone 5 antennes zijn zeker niet minder dan dat van een ander toestel. Heb zelf al meermaals toen ik met collegas van Proximus op stap was gemerkt dat op bepaalde plaatsen zij geen ontvangst hadden met hun galaxy's en xperia's en you name it (bedrijfsgsms uiteraard) en ik met m'n iPhone wel nog enigszins werkbare dekking.
Laatst gewijzigd door TiTanium 17 sep 2013, 16:54, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Dubbeltjes samengevoegd, je kan zaken toevoegen via het knopje "wijzig".
Reden: Dubbeltjes samengevoegd, je kan zaken toevoegen via het knopje "wijzig".
-
- Elite Poster
Geloof jij echt alles wat men jou wijsmaakt? Of alleen als het van Apple komt?iRockabizzydilly schreef:Uiteraard is 4G de toekomst, en er is al eerder gemeld geweest dat het zou zijn omdat tests van het netwerk zouden aantonen dat het nog niet stabiel/degelijk genoeg is en dus dat apple de indruk van kwaliteit van het product niet slecht wil beinvloeden door een netwerk dat nog niet helemaal op poten staat. Quality control is een continu toegepast principe dat niet zo verwonderlijk is en je bij veel meer bedrijven ziet.
Toevallig heeft Apple LTE wel al lang geactiveerd voor Mobistar, terwijl deze nog niet eens een functioneel LTE-netwerk heeft. Van Base heb ik al op verschillende plaatsen LTE-signalen opgevangen bij het scannen naar netwerken (zowel in Antwerpen als in Gent), maar van Mobistar nog nergens.
LTE van Proximus werkt trouwens prima op mijn Sony Xperia Z, al vanaf het plaatsen van de simkaart en zelfs zonder ook maar iets van APN-instellingen te moeten ingeven. Dat is pas gebruiksvriendelijkheid. Apple is enkel gebruiksvriendelijk als je alles doet hoe zij het willen, dat wil zeggen alle producten van hen kopen en enkel de mobiele netwerken gebruiken waar zij een overeenkomst mee hebben. Blij dat ik voor mijn smartphone niet meer afhang van zo'n arrogant rotbedrijf.
-
- Pro Member
Heb ik ook allemaal als argumenten aangehaald en dan antwoorden ze : Wij weten niet wat Apple met de providers onderling afgespreken.
Wij zijn enkel maar technische adviseurs.
Einde LTE Apple discussie dan.
Wij zijn enkel maar technische adviseurs.
Einde LTE Apple discussie dan.
-
- Elite Poster
Natuurlijk weten de gewone support agents daar niets over. Dat zijn zaken die binnen het hoger management blijven en louter commercieel van aard zijn. Als je op het officiële support forum van Apple daar kritiek op durft geven, dan wordt je bericht verwijderd en/of je account geblokkeerd. Als je Apple producten koopt, dan moet je in de pas lopen. Wil je dat niet, dan koop je beter producten van een ander merk waarbij je vrij bent om ze te gebruiken hoe je dat zelf wenst. Dit heeft niets te maken met 'Apple bashing' of wat dan ook, het is gewoon de realiteit.
-
- Elite Poster
Omdat ze 'u zin niet geven' zijn ze arrogant rotbedrijf?nickz schreef:Geloof jij echt alles wat men jou wijsmaakt? Of alleen als het van Apple komt?iRockabizzydilly schreef:Uiteraard is 4G de toekomst, en er is al eerder gemeld geweest dat het zou zijn omdat tests van het netwerk zouden aantonen dat het nog niet stabiel/degelijk genoeg is en dus dat apple de indruk van kwaliteit van het product niet slecht wil beinvloeden door een netwerk dat nog niet helemaal op poten staat. Quality control is een continu toegepast principe dat niet zo verwonderlijk is en je bij veel meer bedrijven ziet.
Toevallig heeft Apple LTE wel al lang geactiveerd voor Mobistar, terwijl deze nog niet eens een functioneel LTE-netwerk heeft. Van Base heb ik al op verschillende plaatsen LTE-signalen opgevangen bij het scannen naar netwerken (zowel in Antwerpen als in Gent), maar van Mobistar nog nergens.
LTE van Proximus werkt trouwens prima op mijn Sony Xperia Z, al vanaf het plaatsen van de simkaart en zelfs zonder ook maar iets van APN-instellingen te moeten ingeven. Dat is pas gebruiksvriendelijkheid. Apple is enkel gebruiksvriendelijk als je alles doet hoe zij het willen, dat wil zeggen alle producten van hen kopen en enkel de mobiele netwerken gebruiken waar zij een overeenkomst mee hebben. Blij dat ik voor mijn smartphone niet meer afhang van zo'n arrogant rotbedrijf.
Nee ik geloof niet alles zomaar en weet ook wel dat bij Mobistar al lang LTE actief is voor iPhone maar netwerk niet (en by the way het is niet omdat je nog geen signaal ontving van mobistar lte dat de masten er niet al zijn... zie sites.bipt.be en ga eens zoeken, er zijn er sowieso en op meer plaatsen dan ik in Gent bvb Proximus LTE vind), maar u mening is u mening en daarmee is de kous af en alle begrip, maar je moet die niet constant zo kleurig mededelen als zijnde de waarheid. Oh jee APN instellingen moeten ingeven, het einde van de wereld... allemaal goed en wel dat dat handig is als dat vanzelf gaat, maar het is het einde van de wereld niet eh seg

En daarbij in plaats van te roepen over het feit dat het ook door Mobistar is, kijk eens naar the bigger picture Orange.
En trouwens, da's nu al maanden dat LTE niet actief is, get over it.
Laatst gewijzigd door iRockabizzydilly 17 sep 2013, 11:35, in totaal 5 gewijzigd.
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 768 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Het is een interessant topic, maar nog een paar van die berichten met een ondertoon zoals hierboven en het gaat op slot.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
-
- Elite Poster
Lol, ik zou toch ook eens lezen op wat ik reageer alvorens te klagen over ondertoon. Iemand die je totaal niet kent moet je niet met een ondertoon als dom afschrijven.
En op sommige topics waar men frustratie over bepaald bedrijf afschrijft wordt er gemeld om toon wat te milderen omdat er mogelijks mensen zijn die hier lid zijn en er voor werken en wel willen helpen met oplossen van het probleem, maar de toon hen geen goed doet. Wel, wat als iemand die werkt bij Apple hier lid is en persoonlijke frustratie van een ander lid continu zwaar overdreven verwoord ziet terugkeren?
En op sommige topics waar men frustratie over bepaald bedrijf afschrijft wordt er gemeld om toon wat te milderen omdat er mogelijks mensen zijn die hier lid zijn en er voor werken en wel willen helpen met oplossen van het probleem, maar de toon hen geen goed doet. Wel, wat als iemand die werkt bij Apple hier lid is en persoonlijke frustratie van een ander lid continu zwaar overdreven verwoord ziet terugkeren?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 16 keer
Je moet heel de klas niet straffen voor één of twee "stoute" leerlingen.selder schreef:Het is een interessant topic, maar nog een paar van die berichten met een ondertoon zoals hierboven en het gaat op slot.

-
- Elite Poster
Dit heeft niets te maken met mensen hun zin niet geven. Mensen betalen hier 690 à 850 euro om een simlockvrij toestel te bekomen zonder contract, om dan vervolgens te moeten vaststellen dat het toch niet 100% simlockvrij is, want LTE werkt enkel met operators waar Apple een deal mee heeft. Dat vind jij maar allemaal normaal?iRockabizzydilly schreef:Omdat ze 'u zin niet geven' zijn ze arrogant rotbedrijf?
Allemaal goed en wel dat er veel LTE-antennes van Mobistar zouden staan, maar zolang ze niet zijn ingeschakeld kan de kwaliteit van het netwerk onmogelijk worden getest. Je spreekt jezelf hier dus tegen. Bovendien is het niet de verantwoordelijkheid van Apple om de kwaliteit van mobiele netwerken te testen. Moesten ze echt om kwaliteit geven, dan waren ze wel in zee gegaan met Proximus en niet met Mobistar.iRockabizzydilly schreef:Nee ik geloof niet alles zomaar en weet ook wel dat bij Mobistar al lang LTE actief is voor iPhone maar netwerk niet (en by the way het is niet omdat je nog geen signaal ontving van mobistar lte dat de masten er niet al zijn... zie sites.bipt.be en ga eens zoeken, er zijn er sowieso en op meer plaatsen dan ik in Gent bvb Proximus LTE vind) // tests van het netwerk zouden aantonen dat het nog niet stabiel/degelijk genoeg is en dus dat apple de indruk van kwaliteit van het product niet slecht wil beinvloeden door een netwerk dat nog niet helemaal op poten staat. Quality control is een continu toegepast principe dat niet zo verwonderlijk is en je bij veel meer bedrijven ziet.
Dit was dan ook maar een voorbeeld om aan te tonen dat de gebruiksvriendelijkheid van Apple enkel geldt als je alles doet hoe zij het willen, inclusief de keuze van netwerkoperator.iRockabizzydilly schreef:Oh jee APN instellingen moeten ingeven, het einde van de wereld... allemaal goed en wel dat dat handig is als dat vanzelf gaat, maar het is het einde van de wereld niet eh seg![]()
"The bigger picture" heeft hier niets mee te maken. Kijk bijvoorbeeld naar Luxemburg, waar LTE wél is geactiveerd voor Tango, toevallig een dochteronderneming van Belgacom. Bovendien hebben Belgische klanten geen boodschap aan "the bigger picture".iRockabizzydilly schreef:En daarbij in plaats van te roepen over het feit dat het ook door Mobistar is, kijk eens naar the bigger picture Orange.
Hiermee toon je echt aan wat een fanboy je wel bent. Het is duidelijk dat Apple heilig is voor jou en dat je Apple altijd zal blijven verdedigen, hoe omstreden hun daden ook mogen zijn. Hieruit concludeer ik dat het geen zin heeft om nog verder in discussie te gaan met jou. Gelukkig voor Apple bestaan er nog mensen zoals jij. Aan wie moeten ze hun dure rommel anders nog kwijt? Bij veel mensen zijn de ogen immers wél al open gegaan.iRockabizzydilly schreef:En trouwens, da's nu al maanden dat LTE niet actief is, get over it.
-
- Elite Poster
Hiermee toon je echt aan wat een fanboy je wel bent. Het is duidelijk dat Apple heilig is voor jou en dat je Apple altijd zal blijven verdedigen, hoe omstreden hun daden ook mogen zijn. Hieruit concludeer ik dat het geen zin heeft om nog verder in discussie te gaan met jou. Gelukkig voor Apple bestaan er nog mensen zoals jij. Aan wie moeten ze hun dure rommel anders nog kwijt? Bij veel mensen zijn de ogen immers wél al open gegaan.
WTF?? Is dat nu nog normaal?

-
- Elite Poster
Ik stel enkel vast dat jij een schandalige praktijk van Apple, waar veel mensen op dit forum nadeel van ondervinden, steeds probeert te minimaliseren en goed te praten. Op de rest van mijn bericht reageer je natuurlijk niet. Niet dat het er iets toe zou doen, maar soit. De mods zijn hier niet om alle vormen van kritiek op Apple te onderdrukken en te censureren. Als je zo'n forum zoekt dan kan je hier terecht: https://discussions.apple.com/iRockabizzydilly schreef:WTF?? Is dat nu nog normaal? Waar zijn die Mods als ze nodig zijn
Laatst gewijzigd door nickz 17 sep 2013, 15:48, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Dit gaat totaal niet over kritiek censureren, dit gaat erover dat je niet zomaar op persoonlijke af arrogant moet doen en mensen beledigen en kleineren met ondertoon dat ze achterlijk zijn of dergelijke, alleen omdat ze u mening niet delen? Wat je opnieuw doet in uw laatste reactie. Dat forum ken ik uiteraard al lang, wil je zeggen dat ik hier niet mag zeggen wat ik denk omdat jij hier bent en een andere mening hebt? Want zo kan je je reacties en zeker de laatste wel perfect interpreteren. Oh, en dat is dan geen censuur?
Laatst gewijzigd door iRockabizzydilly 17 sep 2013, 15:53, in totaal 1 gewijzigd.
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 768 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Zucht. Dit bedoelde ik dus _exact_. Kan iedereen eens rustig tot 10 tellen en daarna terug ontopic verder gaan? Wat dragen die laatste paar berichten mee tot het topic?
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
-
- Elite Poster
Dat heeft niets te maken met meningen. Mensen zijn hier omdat ze een probleem hebben, nl. een iPhone 5 die geen verbinding kan maken met het LTE-netwerk van Proximus. Ze hebben dan absoluut geen nood aan iemand die een beetje komt zeggen dat dat toch allemaal niet zo erg is en Apple daarbij nog een beetje komt verdedigen en goedpraten ook. Ik ga het hierbij laten want het heeft duidelijk geen enkele zin om nog verder met u in discussie te gaan en het draagt niets, maar dan ook niets bij aan dit onderwerp.
// EDIT
// EDIT
Exactly my point.selder schreef:Wat dragen die laatste paar berichten mee tot het topic?
-
- Elite Poster
En iemand vergat te stoppen met personen bashen.
Het IS dan ook allemaal nog zo een ramp niet? En ik argumenteer er bij dat het LTE netwerk nog niet helemaal is wat het zou kunnen/moeten zijn en bijkomend los van de iPhone (want het gaat tenslotte ook over LTE) dat 800Mhz een langverwachte positieve evolutie zal zijn in België en dat het hoog tijd is dat het er komt. Voor diegenen die echt al LTE wouden hebben op hun iPhone was er al lang een oplossing en dat weet u uiteraard ook heel goed, er was een workaround. Ok, het zou niet moeten nodig zijn en dat heb ik ook nooit ontkent. Maar momenteel, en dat zei ik ook, heeft 3G nog heel wat voordelen tegenover 4G en heeft 4G het snelheidsvoordeel ook nog niet echt om de simpele reden dat de stabiliteit en capaciteit nog verbetering kunnen gebruiken Enkel de upload is significant hoger, maar om echt veel te uploaden en downloaden zijn de volumes ook nog niet echt indrukwekkend omdat men toch de 3G standaard volumes blijft hanteren ook voor 4G. Is dat zo een controversiële uitspraak? Ik heb 4G gebruikt, en niet enkel via iPhone en niet eenmalig, dus ik kan niet veel meer dan mijn bevindingen tot op heden meedelen.
Ik werkte tot voor kort bij Proximus? Ik maakte de lancering en de klachten en problemen van op eerste rij mee? Proximus/belgacom is zoals je weet een WP en Android 'bastion'? Hoeveel denk je dan dat ik met deze toestellen werkte? Ga dus niet op de persoon af als je niet weet wie de persoon is. En ik weet dat van Luxemburg en Tango, dat is inderdaad absurd. Maar dan is de vraag die ik mij hierbij dan stel hoe het komt dat Belgacom wel kan zorgen voor LTE op iPhone in Luxemburg maar niet voor zijn 'eigen' iPhone klanten in België. Geen interesse in overeenkomst sluiten zoals Bellens ooit aangaf? Kijk hoe makkelijk Telenet een deal kon sluiten. Belgacom lijkt me toch grotere speler te zijn, zeker capabel tot het sluiten van een deal. ntern weet ik alleszins van op eerste rij dat er nooit echt animo is geweest om de iPhone officieel op Proximus te krijgen, laat staan voor LTE. En ja, Mobistar zelf is een te kleine speler in mijn ogen om zo veel zeggenschap te hebben voor dergelijke contractuele you name it, blame Orange. Bij de lancering van de iPhone in Europa destijds viel het toch op dat Europa haast onderling verdeeld leek tussen de Vodafone group operatoren en die van de Orange group. Ik zou eerder kijken naar die contracten van toen als de oorzaak/schuldige dan enkel Mobistar en Apple, da's al waar ik op aanstuurde.
En wat je zegt van gebruiksvriendelijk, dat Apple dan wel voor Proximus had gekozen in plaats van Mobistar. Tjah, je kan moeilijk Apple verantwoordelijk achten voor het mindere netwerk van Mobistar tegenover Proximus, da's eerder de wetgeving, publieke opinie (tov nieuwe masten), slechte investeringsagenda bij Mobistar gedurende lange periode enzoverder. En Belgacom/Proximus had of heeft een unfair advantage door de oude monopoliepositie en het feit dat ze al langer bestaan en dus technisch gezien grotere kans op voorsprong mede doordat in de beginjaren van gsm het niet zo moeilijk was om masten te plaatsen in vergelijking met nu. En het feit dat ze de vaste lijnen nog steeds beheren.
Ik geloof er in dat, net als 3G voor elke operator simlockvrij of niet beschikbaar is, ooit LTE ook voor ieder netwerk met LTE beschikbaar zal zijn. Had het van in het begin moeten zijn? Ja. Wil dat perce zeggen dat het nooit zo zal zijn? Nee. Ik bekijk het liever positief en da's geen ontkenning tegenover mensen die er problemen mee hebben, maar het is niet dat er voor LTE geen alternatief is dat voordelen kan hebben tov huidig LTE netwerk, en dus niet dat men niet overleeft zonder LTE.
Het IS dan ook allemaal nog zo een ramp niet? En ik argumenteer er bij dat het LTE netwerk nog niet helemaal is wat het zou kunnen/moeten zijn en bijkomend los van de iPhone (want het gaat tenslotte ook over LTE) dat 800Mhz een langverwachte positieve evolutie zal zijn in België en dat het hoog tijd is dat het er komt. Voor diegenen die echt al LTE wouden hebben op hun iPhone was er al lang een oplossing en dat weet u uiteraard ook heel goed, er was een workaround. Ok, het zou niet moeten nodig zijn en dat heb ik ook nooit ontkent. Maar momenteel, en dat zei ik ook, heeft 3G nog heel wat voordelen tegenover 4G en heeft 4G het snelheidsvoordeel ook nog niet echt om de simpele reden dat de stabiliteit en capaciteit nog verbetering kunnen gebruiken Enkel de upload is significant hoger, maar om echt veel te uploaden en downloaden zijn de volumes ook nog niet echt indrukwekkend omdat men toch de 3G standaard volumes blijft hanteren ook voor 4G. Is dat zo een controversiële uitspraak? Ik heb 4G gebruikt, en niet enkel via iPhone en niet eenmalig, dus ik kan niet veel meer dan mijn bevindingen tot op heden meedelen.
Ik werkte tot voor kort bij Proximus? Ik maakte de lancering en de klachten en problemen van op eerste rij mee? Proximus/belgacom is zoals je weet een WP en Android 'bastion'? Hoeveel denk je dan dat ik met deze toestellen werkte? Ga dus niet op de persoon af als je niet weet wie de persoon is. En ik weet dat van Luxemburg en Tango, dat is inderdaad absurd. Maar dan is de vraag die ik mij hierbij dan stel hoe het komt dat Belgacom wel kan zorgen voor LTE op iPhone in Luxemburg maar niet voor zijn 'eigen' iPhone klanten in België. Geen interesse in overeenkomst sluiten zoals Bellens ooit aangaf? Kijk hoe makkelijk Telenet een deal kon sluiten. Belgacom lijkt me toch grotere speler te zijn, zeker capabel tot het sluiten van een deal. ntern weet ik alleszins van op eerste rij dat er nooit echt animo is geweest om de iPhone officieel op Proximus te krijgen, laat staan voor LTE. En ja, Mobistar zelf is een te kleine speler in mijn ogen om zo veel zeggenschap te hebben voor dergelijke contractuele you name it, blame Orange. Bij de lancering van de iPhone in Europa destijds viel het toch op dat Europa haast onderling verdeeld leek tussen de Vodafone group operatoren en die van de Orange group. Ik zou eerder kijken naar die contracten van toen als de oorzaak/schuldige dan enkel Mobistar en Apple, da's al waar ik op aanstuurde.
En wat je zegt van gebruiksvriendelijk, dat Apple dan wel voor Proximus had gekozen in plaats van Mobistar. Tjah, je kan moeilijk Apple verantwoordelijk achten voor het mindere netwerk van Mobistar tegenover Proximus, da's eerder de wetgeving, publieke opinie (tov nieuwe masten), slechte investeringsagenda bij Mobistar gedurende lange periode enzoverder. En Belgacom/Proximus had of heeft een unfair advantage door de oude monopoliepositie en het feit dat ze al langer bestaan en dus technisch gezien grotere kans op voorsprong mede doordat in de beginjaren van gsm het niet zo moeilijk was om masten te plaatsen in vergelijking met nu. En het feit dat ze de vaste lijnen nog steeds beheren.
Ik geloof er in dat, net als 3G voor elke operator simlockvrij of niet beschikbaar is, ooit LTE ook voor ieder netwerk met LTE beschikbaar zal zijn. Had het van in het begin moeten zijn? Ja. Wil dat perce zeggen dat het nooit zo zal zijn? Nee. Ik bekijk het liever positief en da's geen ontkenning tegenover mensen die er problemen mee hebben, maar het is niet dat er voor LTE geen alternatief is dat voordelen kan hebben tov huidig LTE netwerk, en dus niet dat men niet overleeft zonder LTE.
Laatst gewijzigd door iRockabizzydilly 17 sep 2013, 16:24, in totaal 2 gewijzigd.