Factuur voor onbekend nummer

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Beste UB'ers,

Rond april 2013 zijn mijn vriendin en ik overgeschakeld van respectievelijk mobile vikings en p&g GC naar een abonnement bij proximus (de oude smart 20). Dit staat nu allemaal op één klantenrekeningnummer en elke maand krijgen we dus telkens twee brieven : één met haar factuur en één met mijn factuur.

Sinds mei/juni van dit jaar krijgen we helaas ook een derde factuur van een totaal onbekend nummer. Dit staat op hetzelfde klantenrekeningnummer als onze facturen maar wij kennen het telefoonnummer helemaal niet. Het gaat over een easy10+ abonnement met een maandelijkse prijs van 9.99 euro.

Vanzelfsprekend hebben wij deze factuur nooit betaald (uiteraard : onze eigen facturen wel). We hebben reeds gepoogd om zelf contact op te nemen met dit nummer (tevergeefs, altijd voicemail) alsook gebeld naar 6000 (sorry mijnheer, voor zo dingen moet u echt naar de winkel gaan). Uiteindelijk ben ik op een dag zelf naar die winkel gegaan in Gent en daar "zouden" ze alles stop gezet hebben. Zouden, want vandaag, 6 weken na stopzetting, krijg ik nog maar eens een factuur in de bus.

Wat moet ik doen om hier wettelijk mee in orde te zijn?
1. Wij kennen het nummer absoluut niet, noch de houder van dit nummer
2. Telefonisch schepen ze ons af dat ze geen contracten kunnen stopzetten (handig, ze kunnen ze wel aanmaken!)
3. Volgens de winkel is dit reeds stopgezet, echter krijgen we nieuwe facturen van dit nummer
4. Het onbekende nummer staat op dezelfde klantenrekening als onze beide nummers
5. Uiteraard weigeren wij om het abonnement van anderen te betalen, maar willen we niet dat onze eigen nummers afgesloten worden
6. Factuurbedrag is altijd hetzelfde : 9.99 euro, klantendienst (telefonisch) ziet altijd dat het nummer wel in dienst is, maar de simkaart niet is aangemeld op het netwerk. Heeft iemand dit nummer wel?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Zeer vreemd! Staan er op de factuur dan ook oproepen vermeld die via dat nummer zouden zijn gemaakt? Is dit nummer ook zichtbaar in de e-Services? Het zou interessant zijn om te weten of er effectief iemand gebruik van maakt.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

In de e-services zien we dit nummer niet aangezien ik en mijn vriendin elk een inlog hebben daar op. Volgens de 6000 dienst worden er geen oproepen gedaan vanaf dat nummer, noch ontvangen. Bizar dus...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Synman
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 28 jun 2013, 21:29
Locatie: Massemen (Wetteren) Belgium
Bedankt: 12 keer

Op twitter uw beklagen over dit onderwerp. Dat is heel visibel voor alle klanten.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

140 tekens zijn net iets te weinig dan :) Soit, heb wel @eva_van_belgacom al verwezen naar dit topic, hopelijk kan deze dienst het probleem oplossen.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Een soort spooknummer dus, waar Proximus jou wel abonnementskosten voor wil aanrekenen :P

Je bent al langs een winkel gegaan om iets te laten stopzetten dat je zelf niet eens hebt aangevraagd, dus dat is al meer dan je had moeten doen. Het zou natuurlijk wel vervelend zijn als jouw eigen nummers zouden worden afgesloten vanwege een openstaand saldo. Eventueel nog eens naar 6000 bellen tijdens de kantooruren en aan de facturatiedienst vragen om die facturen te crediteren, zodat je geen openstaand saldo hebt.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Tijdens de kantooruren krijg je daar ook telkens hetzelfde antwoord : je moet hiervoor langs gaan bij een belgacomshop. Raar maar waar : mijn bezoekje aan de shop zien ze niet, alsook de gevraagde verwijdering van het nummer niet.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3239
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 243 keer

Altijd een bewijs vragen van wat ze gedaan hebben.

Heb ik ook gedaan toen ik een tweede keer terug moest omdat ze de eerste keer niet goed hadden genoteerd dat ik mijn decoder had afgegeven.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2643
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 223 keer

Is het toevallig geen data sim met bijhorend abbo?
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

axs schreef:Is het toevallig geen data sim met bijhorend abbo?
Neen, op de factuur staat dat het gaat over een easy10 abonnement. Dit soort abonnementen hebben volgens mij zelfs geen data, en zijn bedoeld voor dumbphones (itt de smart abonnementen, bedoeld voor smartphones).

http://www.belgacom.be/nl/prive/product ... easy_rates
Dit is dus onbeperkt smsjes sturen en 20minuten bellen voor 10 euro

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

Omdat dit blijkbaar zowel telefonisch als in belgacomshop niet gelukt is: factuur aangetekend terugsturen naar afzender, is de enige wettelijke methode om een factuur te contesteren.
Aan Belgacom/Proximus om te bewijzen dat er een getekend contract is op dit telefoonnummer.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6048
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

Das een reservenummer van Saul Goodman, als Walter White nog eens problemen heeft zal em wel in gang schieten :lol:
Maar serieus, kan het niet zijn dat ze bij een nieuwe klant per ongeluk die zijn abonnement aan uw klantencode hebben gehangen? Natuurlijk wel raar dan dat deze persoon ze niet gebruikt :? Staat er een naam op het abonnement, je kan hem misschien eens Facebooken of op Google zoeken dan.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Aangezien het op ons klantennummer staat, staat onze naam op die factuur.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6048
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

Ah, ik dacht dat je per nummer een naam kon laten registreren onder hetzelfde klantennummer.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Nogmaals naar de Kouter in Gent geweest (Belgacom Boetiek) waar een vriendelijke dame mij heeft verder geholpen. Hopelijk is het deze keer goed!
1. Het abonnement is omgezet naar een P&G kaart met als reden conversie "Klant heeft nooit voor dit contract getekend of aangevraagd"
2. Een creditnota voor alle voorgaande facturen zou aangemaakt worden hierdoor

Hopelijk is deze keer alles goed :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

:banana: eind goed dan toch. In een echt belgacom shop is men blijkbaar vaak toch nog beter geholpen...
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”