Modem restart rond middernacht + kiestoon snel?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Rubberman
Starter
Starter

Beste,

Ca. 1 maand na de wissel die ik heb gemaakt van Telenet naar Belgacom Belgacom naar Telenet waar ik zeer tevreden over ben heb ik vandaag een negatief puntje ondervonden, namelijk dat we even zonder internet & telefonie kwamen te zitten.
Gelukkig gebeurde dit rond middernacht en ondervonden we niet al te veel hinder. Het probleem heeft zichzelf binnen een halfuurtje opgelost.
Het wegvallen van het internet (/= volledig uitgaan van de modem) en de telefoon ging vooraf aan een zeer onstabiele en trage internetverbinding over een korte periode. Verder kon ik zien dat na een heropstart van de modem het blauwe lichtje (downlink, 2e lampje van boven, het eerste blauwe lichtje dus) snel begon te knipperen, de rest van de lampjes bleven uit (ook het wereldbolletje). Na een halfuurtje te wachten is mijn internet weer stabiel en werkt alles terug perfect alsof er nooit iets gebeurd is maar deze downtime deed ons wel even schrikken aangezien het internet dat we hier gebruiken 24/7 beschikbaar moet zijn.
Wat betekent dit en komt het wel vaker voor + hoe is het te vermijden?

Afbeelding ter illustratie: (is onze modem)
Afbeelding

Verder is onze kiestoon sinds een tijdje ook veranderd van een traag opeenvolgend geluid naar een snel "tikkend" geluid, hoe komt dit, is dit normaal en hoe kan men dit veranderen?

Alvast bedankt voor uw antwoorden & met vriendelijke groet,

Rubberman
Laatst gewijzigd door philippe_d 07 sep 2013, 09:07, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: correctie in tekst
xayana
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 77 keer

Die snelle kiestoon betekent dat er een bericht staat te wachten op je voicemail: #99 'draaien'.
Als jouw 2de ledje blauw knippert is dat omdat de modem geen signaal ontvangt. Als bij jou alles nog correct is aangesloten kan je er niet veel aan doen. Vermoedelijk was dat een probleem in de straat of verder.
deze downtime deed ons wel even schrikken aangezien het internet dat we hier gebruiken 24/7 beschikbaar moet zijn.
Heb je een SLA ?
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 123 keer
Bedankt: 120 keer

Rubberman schreef:... na de wissel die ik heb gemaakt van Telenet naar Belgacom ...
Voor de duidelijkheid: Ik zie op de foto een modem van Telenet en dit is het Telenet bereik. Zit je nu bij Telenet of Belgacom ?
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer

Wij hebben zelf gisterenavond tot het 's nachts problemen gehad (Hechtel-Limburg).
Even contact opnemen (relatief :angel: )met TN bleek dat Infrax met werken bezig was.
Ambetant als je inderdaad je internet 24/7 beschikbaar moet zijn.
Alternatief is sowieso TN en VDSL te nemen.
Rubberman
Starter
Starter

Bedankt voor het antwoord over de kiestoon, hiermee werd het probleem inderdaad opgelost, de kiestoon is terug normaal.
Het gaat inderdaad over Telenet, het moest eigenlijk zijn "de overstap van Belgacom naar Telenet".
Ik heb geen SLA, de downtime was niet zo erg maar we wisten gewoon niet waardoor het kwam, het feit dat de telefoon er ook direct uit ligt helpt ook niet om bv. Telenet te bellen.
Maar goed, alles werkt terug, hopelijk komt het niet meer voor.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Als je echt je verbinding 24/7 niet kan missen neem je beter een business abonnement met SLA op, of je voorziet een adsl/vdsl backuplijn zodat je via een ander netwerk & topologie toch internet hebt (de kans dat zowel belgacom (telefoonnet) als tenenet (coaxnet) op hetzelfde moment platliggen is klein)
Indien je een gewoon particulier abonnement neemt kan je niets ondernemen als je verbinding een dag of enkele dagen plat zou liggen (buiten klagen bij de helpdesk of op twitter in de hoop dat ze rap reageren & in actie schieten). Even ter info; Ikzelf heb in de jaren dat ik bij telenet klant ben ook al meegemaakt dat de verbinding na een stroompanne algemeen niet meer opkwam en ik toch gemakkelijk een uur of 8 geen internet had. Ook downtimes door een kapotte versterker of coaxbreuk op het coaxnet heb ik reeds meegemaakt. Nu, over het algemeen kan ik buiten die issues zeker niet klagen over de stabiliteit van Telenet.
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

Elke klant heeft bij Telenet ook min of meer een SLA.
Als je als enige in de straat een probleem hebt, heb je dat niet.
Maar van zodra er twee of meer klanten problemen hebben die dezelfde oorzaak hebben, is er binnen de 2 uren een technieker aanwezig, en zou het opgelost moeten zijn binnen de 4 uren.
Voor grotere problemen mag je dus gerust ervan uitgaan dat je nooit lang uit ligt, voor die enkele keer dat het eens zou gebeuren.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”