Ca. 1 maand na de wissel die ik heb gemaakt van Telenet naar Belgacom Belgacom naar Telenet waar ik zeer tevreden over ben heb ik vandaag een negatief puntje ondervonden, namelijk dat we even zonder internet & telefonie kwamen te zitten.
Gelukkig gebeurde dit rond middernacht en ondervonden we niet al te veel hinder. Het probleem heeft zichzelf binnen een halfuurtje opgelost.
Het wegvallen van het internet (/= volledig uitgaan van de modem) en de telefoon ging vooraf aan een zeer onstabiele en trage internetverbinding over een korte periode. Verder kon ik zien dat na een heropstart van de modem het blauwe lichtje (downlink, 2e lampje van boven, het eerste blauwe lichtje dus) snel begon te knipperen, de rest van de lampjes bleven uit (ook het wereldbolletje). Na een halfuurtje te wachten is mijn internet weer stabiel en werkt alles terug perfect alsof er nooit iets gebeurd is maar deze downtime deed ons wel even schrikken aangezien het internet dat we hier gebruiken 24/7 beschikbaar moet zijn.
Wat betekent dit en komt het wel vaker voor + hoe is het te vermijden?
Afbeelding ter illustratie: (is onze modem)

Verder is onze kiestoon sinds een tijdje ook veranderd van een traag opeenvolgend geluid naar een snel "tikkend" geluid, hoe komt dit, is dit normaal en hoe kan men dit veranderen?
Alvast bedankt voor uw antwoorden & met vriendelijke groet,
Rubberman