Bedankt al voor de moeite, er zullen nog wel mensen zijn die dit kunnen/willen gebruiken.
Eerst en vooral een VPN oplossing kiezen die niet gevoelig is aan dergelijke problemen... en dan kom je steeds uit bij VPN's die werken over HTTPS.honda4life schreef:iemand tips?
Nee, dit is voldoende... eens je je tunnel hebt is het alsof je op je eigen netwerk zit.testertje schreef:Moeten er nog andere poorten opengezet voor streaming of is dit voldoende?
Ik ken je setup niet... normaal heb je geen iptables nodig tenzij je een ander subnet hebt voor je RaspPi (maar moest dat de fout zijn dan zou je ook niet kunnen surfen wat jij wel kan dacht ik). Trouwens in de link hiervoven staat een fout in stap 8... er ontbreekt een digit in het IP-adres.testertje schreef:En dat kan ik doen via de ip tabellen of is dat nog iets anders?
Er is dan ook geen verschil... een VPN is een VPN (simplistisch gezien)... of je daar nu over surft of streaming over doet maakt niet uit.testertje schreef:Ik vind veel info over een 'normale' vpn installeren op een Raspberry Pi, maar niet zo veel ivm streaming TV (Overal)
Je toestel is toch niet gejailbreaked want de diverse providers doen hier tegenwoordig controle op.testertje schreef:via TV overal op mijn iPhone zie ik ook dat er data via 3g is geweest (de testen via deze vpn).
Ik gebruik SSTP ipv. PPTP... en voor Yelo werkt dat prima.testertje schreef:Had jij niet een normale vpn opgezet om TV Overal te bekijken? Iets speciaal gedaan om dit in orde te krijgen?
Ik zie iet meteen in hoe... die weet in essentie niet dat jij via een VPN binnen komt.testertje schreef:Zou het kunnen dat het probleem bij de bbox3 ligt?
Het werkte toch vanop je werk met een wired verbinding... of begreep ik dat verkeerd ? (anders mag je dit alles negerentestertje schreef:<ip adres gateway> = gateway werk?;)
Nee, het interface nummer van je wired kaart... kan je vinden via route print.testertje schreef:<interface> = is dit de interface van de VPN verbinding? (cijfer 2 vermoedelijk)
Inderdaad... al blijft de vraag waarom het via je wireless niet werkt (tenzij daar extra firewalling op zit).testertje schreef:Begrijp ik het dan goed dat die tweede nic kaart niet nodig is en dat alles door de originale nic gaat?
Daar ga je dus weinig aan kunnen doen... tenzij een VPN oplossing kiezen die over HTTPS gaat.testertje schreef:1) vermoedelijk extra beveiliging
Tesamen zal dan wel lukken... prioriteit gaat normaal naar je wired verbinding (sommige laptops schakelen zelfs de wired uit in dergelijk geval).testertje schreef:ik heb op de laptop enkel getest met enkel wifi en enkel met kabel. Kabel en wifi tesamen (nog) niet.
Code: Selecteer alles
Interfacelijst
23...68 05 ca 0f 50 f4 ......Intel(R) PRO/1000 PT Dual Port Server Adapter #2
20...68 05 ca 0f 50 f5 ......Intel(R) PRO/1000 PT Dual Port Server Adapter
12...00 ff af da 10 a3 ......TAP-Windows Adapter V9
11...3c d9 2b 54 a7 ba ......Intel(R) 82579LM Gigabit Network Connection
1...........................Software Loopback Interface 1
91.181.x.x 255.255.255.255 172.28.1.254 172.28.9.246 21
Dit is omdat je default gateway (zie route print entries met 0.0.0.0) wordt verzet naar je VPN.testertje schreef:Maar spijtig genoeg verloor ik toch nog m'n lokale verbinding.
Dat is de route naar je WAN... die moet je niet deleten ... die heb je nodig voor je VPN tot stand te brengen (al moet je ze ook niet maken want hij gebruikt daarvoor z'n default route).testertje schreef:Bij je laatste zin sla ik weer tilt
Ik had route add 91.181.x.x mask 255.255.255.0 172.28.1.254 metric 1 if 11 maar dat werkte ook niet.