Beste,
Ik ben verschillende jaren klant bij Proximus en heb een herlaadkaart met Pay&Go Smart (vroeger Generation). Hiervoor herlaad ik elke maand 10 euro met een automatische herlaadbeurt en een domiciliëring. Omdat ik gratis sms'en na 16 uur en 10 MB internet nogal mager vind zou ik graag van provider veranderen (waarschijnlijk naar MV). Het probleem is echter dat mijn belkrediet zich nogal heeft opgestapeld, ik heb nu zo'n 90 euro aan krediet die ik niet graag zomaar wil laten vallen om van provider te veranderen.
Nu herinner ik me dat wanneer je van een herlaadkaart naar een abonnement overschakelt, je huidige krediet wordt afgetrokken van je eerste factuur. Nu is mijn vraag wat er gebeurt als je veel meer krediet hebt dan je eerste op je eerste factuur zal moeten betalen? Wordt er dan gewoon verdergegaan op je tweede factuur? Ik zou dan bijvoorbeeld een Proximus Smart+ abonnement nemen van 15 euro en zo de 90 euro die ik nog op mijn herlaadkaart heb gebruiken om de facturen voor een half jaar te betalen. Na die zes maanden kan ik dan beslissen of ik weg ga bij Proximus en naar Mobile Vikings ga of niet, aangezien je met de nieuwe telecomwet van oktober 2012 na een half jaar je contract mag opzeggen?
Zie ik het allemaal te rooskleurig of is dit echt mogelijk?
PS: momenteel staat er op de website van Proximus Smart+ (http://www.belgacom.be/nl/prive/product ... s&tabnav=1) een promo. Men spreekt van kortingen voor de eerste 20 maanden. Is dit een truc om me een contract te doen tekenen voor 20 maanden om ervoor te zorgen dat ik toch niet kan overstappen na een half jaar? Indien dit het geval is, dan kan ik waarschijnlijk wel een gewoon abonnement aanvragen zonder promo's aan 15 euro dat ik wel kan opzeggen na 6 maanden?
Ik hoop dat iemand hier mijn vragen kan beantwoorden, het zou leuk zijn om een degelijk data-abonnement te hebben in de toekomst. Beginnen herladen voor 15 euro op mijn Pay&Go zie ik niet echt zitten, dan stapelt mijn krediet zich alleen nog maar meer op.
Herlaadkaart naar abonnement
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 482 keer
- Bedankt: 114 keer
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 389 keer
Je zal inderdaad de eerste 6 maand niks betalen of de eerste 9 maand indien je een pack hebt van belgacom en je dit nr aan toevoegd.
Bij de promo kan je opstappen wanneer je wilt.
Die 20 maand is het maximum die je kan krijgen, stap je na 6 maand op dan vervalt de promo en heb je maar 6 maand korting gekregen.
Bij de promo kan je opstappen wanneer je wilt.
Die 20 maand is het maximum die je kan krijgen, stap je na 6 maand op dan vervalt de promo en heb je maar 6 maand korting gekregen.
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
-
- Elite Poster
Het pack is niet mogelijk aangezien we thuis nog een oud pack hebben waar geen telefoonnummers aan kunnen worden toegevoegd. Ik ben echter al heel blij dat ik via deze manier eerst nog een half jaar gratis een abonnement kan nemen en daarna kan overstappen naar Mobile Vikings.
Dank je wel!
Dank je wel!

-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Gsm in een pack kost 10 euro voor een Smart+ 15. Dus wat voordeel doe je eraan met Mobile Vikings?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
- Bedankt: 156 keer
Als je via voip of callback belt, heb je bij MV op het einde van de maand je belkrediet nog. Daarvan kan je ongeveer 2/3 recupereren. MV-formule van 15 euro kost dan maar 5 euro.
@TS: je kan je 90 euro ook zo recupereren. Dan heb je zo'n 60 euro, dus een jaar bij MV als je via voip of callback belt.
Uiteraard nog wel de kosten van voip/callback in rekening brengen, maar die zijn peanuts.
@TS: je kan je 90 euro ook zo recupereren. Dan heb je zo'n 60 euro, dus een jaar bij MV als je via voip of callback belt.
Uiteraard nog wel de kosten van voip/callback in rekening brengen, maar die zijn peanuts.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Dan kan je evengoed Generation Connect nemen, dan heb je nog eens een beter 3G en 4G-netwerk ook.
-
- Elite Poster
Bij MV krijg ik voor 10 euro 500 MB in plaats van 10 MB en voor 15 euro 2 GB. Ik ben ook sowieso geen fan van abonnementen, ik werk liever met herlaadkaarten. Dit is dus ook gewoon een manier om nog gebruik te kunnen maken van mijn huidige krediet.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 282 keer
middels #151*1# kun je bij proximus toch 500 mb kopen voor 10,00 €, wat je 9 maanden verder helpt met het bestaande belkrediet...
Scarlet Loco, OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA