forumleden ,
even de situatie schetsen : mijn ouders hebben een HP desktop computer van ongeveer een drietal jaar oud , geconfigureerd met Windows 7 home editie .
Sinds een aantal maanden is er iets mis met het geluid en beeld bij youtube filmpjes , dit zowel in google chrome als internet explorer . Als ze een filmpje afspelen is het net of dit constant in slow motion draait , zowel beeld als geluid lopen totaal niet synchroon . Ze hebben een telenet Whop formule . IK heb reeds een ping en speedtest gedaan maar daar is blijkbaar alles ok mee . Heb eveneens via het configuratiescherm onnodige programma's verwijderd . Voor de zekerheid heb ik eveneens crap cleaner opgestart . Ze maken verbinding via de draadloze telenet modem/router met een D-link draadloze usb stick (ik denk de DIR-140).
Een virusscan heeft eveneens niets opgeleverd . Vroeger maakten ze verbinding met powerline adapters van Telenet , maar daar is er ongeveer een 6 tal maanden geleden 1 van stuk gegaan , daardoor dat ze nu via die draadloze D-Link usb stick werken . Zou de oorzaak eventueel deze draadloze usb stick kunnen zijn ?
Tips altijd welkom .
Problemen met geluid en beeld in youtube
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
-
- Elite Poster
Misschien ook nog even vermelden als ik de computer opstart dit enorm veel tijd in beslag neemt alvorens ze kunnen surfen.
Zijn er nog mensen met het probleem dat geluid en beeld zeer traag afspeelt in YouTube? Tijdens het afspelen merk ik ook regelmatig gekraak in het geluid in YouTube mogelijks te wijten aan het trage afspelen. Als ik een nummer afspeel in hun Windows mediaplayer is het gekraak niet hoorbaar.
[
Post made via mobile device ]
Zijn er nog mensen met het probleem dat geluid en beeld zeer traag afspeelt in YouTube? Tijdens het afspelen merk ik ook regelmatig gekraak in het geluid in YouTube mogelijks te wijten aan het trage afspelen. Als ik een nummer afspeel in hun Windows mediaplayer is het gekraak niet hoorbaar.
[

- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 772 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik denk eerder in de richting van een kaduuke Flash Player ... Eens desinstalleren en een nieuwe downloaden.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 179 keer
En kijk ook eens de CPU load na op het moment dat ze een filmpje kijken.
[
[

-
- Elite Poster
Vandaag even enkele dingen uitgeprobeerd : tijdens het afspelen van de youtube filmpjes gaat de processor richting 100 percent en blijft constant in de 85 a 90 percent gaan . Heb de flash player gedeinstalleerd en terug geïnstalleerd maar dit geeft geen beter resultaat , eveneens de hardwareversnelling uitgeschakeld .
Crap cleaner op de pc laten lopen , virusscanner en onnodige programma's verwijderd , eveneens de harde schijf gedefragmenteerd .Toen ik de pc terug opstartte was het weer hetzelfde . Het is net alsof je een 45 toeren plaat afspeelt op 33 toeren . Het probleem doet zich voor zowel in google chrome als internet explorer.
Crap cleaner op de pc laten lopen , virusscanner en onnodige programma's verwijderd , eveneens de harde schijf gedefragmenteerd .Toen ik de pc terug opstartte was het weer hetzelfde . Het is net alsof je een 45 toeren plaat afspeelt op 33 toeren . Het probleem doet zich voor zowel in google chrome als internet explorer.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
Wat zijn de specs van dat ding? Kijk eens of er een update is voor de videodriver (en zet hardware acceleratie terug aan).
Laatst gewijzigd door Petervanakelyen 16 aug 2013, 15:52, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 85 keer
Kijk eens in device manager of er toevallig een apparaat is waarbij er geen optimale driver geinstalleerd is? (videokaart/geluidskaart)
Sommige van deze drivers zitten in windows update maar dat is niet altijd een succes...
Als je ergens een filmpje download en afspeelt met media player of VLC, stottert het dan ook?
Sommige van deze drivers zitten in windows update maar dat is niet altijd een succes...
Als je ergens een filmpje download en afspeelt met media player of VLC, stottert het dan ook?
-
- Elite Poster
Driver van het geluid en videodriver heb ik reeds terug geïnstalleerd. De pc is een HP van ongeveer een 2 jaar en half oud. Er zit een Intel core 3 processor in. Grafische kaart is on board van Intel. Het vreemde is dat er in het begin geen problemen waren met YouTube. Ik vrees dat als ik er niet uitgeraak een format C de enige oplossing gaat zijn. Als mijn ouders een filmpje of pps ontvangen via email geeft dit geen problemen met beeld en geluid. Dus het is alleen met YouTube.
[
[

- Petervanakelyen
- Elite Poster
Hoe is de CPU usage tijdens het downloaden van een testfile? Haal die D-Link dongle er eens tussenuit? Een i3 is snel zat voor YouTube filmpjes, dat zou iig geen problemen mogen geven.
-
- Elite Poster
Heb daarstraks de dongle er tussenuit gehaald en de pc verbonden met de powerlineadaptor die verbonden was met de digicorder. Het beeld en geluid was toen wel vlotter. Als de CPU veel minder belast wordt gaat het streamen op YouTube wel beter. Het is echt als de CPU volledig belast wordt dat het stotteren begint. Zou de dongle invloed kunnen hebben op de hoge CPU belasting?
[
[

- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 772 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Zo'n dingen laten de CPU het meeste van het werk doen inderdaad. Maar met een i3 zou dat toch niet echt een probleem mogen zijn...
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
-
- Elite Poster
Misschien dan toch maar voor de zekerheid 1 powerline adapter gaan halen , het probleem is wel dat ik niet goed weet of ze dit type powerline adapter nog verkopen aangezien Telenet de installatie van mijn ouders een drietal jaar geleden is komen doen , het is zo een witte powerline adapter .Weet iemand of de oude powerlineadaptors compatibel zijn met de huidige generatie? Kunnen deze in hetzelfde netwerk aangesloten worden?
-
- Elite Poster
Beste forumleden , als ik twee nieuwe powerline adapters aankoop en 1 oude powerlineadapter laat steken ( die verbonden is met de digicorder ) , gaat deze dan ook kunnen communiceren met de twee nieuwe powerlineadapters ? Ik ben van plan volgende aan te kopen :
http://www.routercenter.be/product/2646 ... r-kit.html
Deze zou ik dan aansluiten aan de modem en 1 aan de netwerkkabel van de pc . Ik wil zeker zijn dat dit geen conflicten gaat opleveren met de oude powerline adapter van Telenet .
Deze zou ik dan aansluiten aan de modem en 1 aan de netwerkkabel van de pc . Ik wil zeker zijn dat dit geen conflicten gaat opleveren met de oude powerline adapter van Telenet .
- Petervanakelyen
- Elite Poster
Hangt er van af hoe oud die Telenet powerlines zijn. De oude (HomePlug 1.0) zijn niet compatibel met de nieuwe (HomePlug AV).
-
- Elite Poster
Ik heb even navraag gedaan bij mijn ouders en het type van de powerline adapters is AV6400 , ik zoek dus een type dat compatibel is met deze powerline adapters .
Kan iemand mij zeggen of de volgende compatibel zijn ?
Alvast bedankt voor de info .
Kan iemand mij zeggen of de volgende compatibel zijn ?
Alvast bedankt voor de info .
-
- Elite Poster
Vandaag nieuwe powerline adapters gaan installeren bij mijn ouders maar nog steeds geen verbetering merkbaar . Nu merk ik op tijdens het starten van de computer als het geluid opstaat dat het opstartmuziekje van Windows zeer traag opstart en dan eveneens het gekraak . Ik heb voor de zekerheid een een foutcontrole gedaan op de harde schijf maar eveneens geen problemen mee gevonden . Iemand nog suggesties ?
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Hoe heet wordt de CPU? (Tooltje waarmee je dat kan opvragen is Speedfan)
Mogelijk dat thermische beveiliging de CPU onderklokt om een meltdown te vermijden, en dan raak je natuurlijk snel aan 100% load...
Mogelijk dat thermische beveiliging de CPU onderklokt om een meltdown te vermijden, en dan raak je natuurlijk snel aan 100% load...
-
- Elite Poster
Wat ook opvalt in het begin tijdens het opstarten en nog geruime tijd na het opstarten de harde schijf continue blijft werken. Je hoort ze heel de tijd bezig.
[
[

-
- Elite Poster
Ik vrees dat ik voor de 'lange ' pijn moet gaan en de pc ga formatteren . 

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 74 keer
Als er inderdaad geen crap-ware op draait vrees ik voor falende hardware. Snelste test is een LiveCD van Ubuntu ofzo nemen en daarin proberen om een filmpje af te spelen. Als dat wel werkt => format C: en uw ouders internet-les geven 
Bij falende hardware kan het inderdaad dat er teveel stof zich opgehoopt heeft in koelvinnen ofzo. Eens openmaken en uitkuisen doet soms wonderen.

Bij falende hardware kan het inderdaad dat er teveel stof zich opgehoopt heeft in koelvinnen ofzo. Eens openmaken en uitkuisen doet soms wonderen.
-
- Elite Poster
Ondertussen een format c gedaan op de pc van mijn ouders en eveneens volgende netwerkadapter aangeschaft :
Netgear. Powerline 500 Mbps adapter XAVB5201. De pc werkt nu perfect , geen hapering meer . Probleem nu wel is dat de nieuwe powerline adapter ( die verbonden is via een utp kabel met de pc ) wel 'communiceert' met de telenet modem ( hier hangt nog een oudere Telenet powerline adapter aan ) , maar de powerline adapter die insteekt aan de tv communiceert nu niet meer met de modem van Telenet . Ik heb deze reeds gereset maar dit werkt niet . Waarschijnlijk omdat ik nu met twee verschillende powerline adapters werk . Het vreemde is wel dat de nieuwe netgear wel werkt in combinatie met de oude netwerkadapter die aangesloten is aan de telenet modem . De reden dat ik merk dat de oude powerline adapter niet meer werkt is aangezien de telenet digicorder tv theek niet meer update .
Vroeger konden mijn ouders een 10 tal dagen in de toekomst programmeren , terwijl ze nu enkel 2 dagen in de toekomst kunnen programmeren .
Heeft iemand een idee hoe ik dit moet oplossen ? Misschien overal ineens powerline adapters van hetzelfde type plaatsen ?
Netgear. Powerline 500 Mbps adapter XAVB5201. De pc werkt nu perfect , geen hapering meer . Probleem nu wel is dat de nieuwe powerline adapter ( die verbonden is via een utp kabel met de pc ) wel 'communiceert' met de telenet modem ( hier hangt nog een oudere Telenet powerline adapter aan ) , maar de powerline adapter die insteekt aan de tv communiceert nu niet meer met de modem van Telenet . Ik heb deze reeds gereset maar dit werkt niet . Waarschijnlijk omdat ik nu met twee verschillende powerline adapters werk . Het vreemde is wel dat de nieuwe netgear wel werkt in combinatie met de oude netwerkadapter die aangesloten is aan de telenet modem . De reden dat ik merk dat de oude powerline adapter niet meer werkt is aangezien de telenet digicorder tv theek niet meer update .
Vroeger konden mijn ouders een 10 tal dagen in de toekomst programmeren , terwijl ze nu enkel 2 dagen in de toekomst kunnen programmeren .
Heeft iemand een idee hoe ik dit moet oplossen ? Misschien overal ineens powerline adapters van hetzelfde type plaatsen ?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Dat is ten zeerste aangeraden.fieldoxide schreef:Misschien overal ineens powerline adapters van hetzelfde type plaatsen ?
-
- Elite Poster
Dacht ik al .
Maar hoe verklaar je dan dat de powerline adapter die verbonden is met de computer wel nog communiceert met de powerline adapter die aangesloten is op de Telenet modem ?

-
- Deel van't meubilair
Ofwel is het toch een configuratie fout van je adapter (test anders eens terug met een volledige reset zonder de nieuwe erbij).
Moest dat werken is het eigenlijk gokken waarom het op slechts één oude werkt en niet op twee... misschien omdat de werkende oude dan enkel nog maar praat met snellere (nieuwere) en niet meer met de andere trage (oude). Ook dit zou je kunnen testen door eerst die combinatie uit te proberen.
M'n mening blijft echter identiek... het beste is met allemaal dezelfde adapters een PLC netwerk op te bouwen.
Moest dat werken is het eigenlijk gokken waarom het op slechts één oude werkt en niet op twee... misschien omdat de werkende oude dan enkel nog maar praat met snellere (nieuwere) en niet meer met de andere trage (oude). Ook dit zou je kunnen testen door eerst die combinatie uit te proberen.
M'n mening blijft echter identiek... het beste is met allemaal dezelfde adapters een PLC netwerk op te bouwen.
-
- Elite Poster
Als ik een reset wil doen op beide powerline adapters is het dan de bedoeling dat ik met een scherp voorwerp het kleine gaatje aan de zijkant van de powerline adapters induw ? IK moet hierbij de Telenet modem niet afzetten ?
-
- Deel van't meubilair
Hoe je je adapters reset en terug met elkaar laat koppelen kijk je best na in je handleiding.fieldoxide schreef:Als ik een reset wil doen op beide powerline adapters is het dan de bedoeling dat ik met een scherp voorwerp het kleine gaatje aan de zijkant van de powerline adapters induw ?
Nee, je TN modem staat hier los van.fieldoxide schreef:IK moet hierbij de Telenet modem niet afzetten ?
-
- Elite Poster
Ik zal eens kijken of ik een handleiding vind van die Telenet adapters op hun website. Dat zijn van die witte. Hun installatie is ongeveer drie jaar oud.
[
[