herkent iemand dit probleem ?? > misschien is het zo voor de hand liggend voor iemand met een beetje meer ervaring dan ik...
bij een koude start van de pc starten de ventilators , brandt het power-lampje,knippert het hdd-ledje eventjes maar verder gebeurd er niets ...
het scherm blijft zwart (ledje van het scherm blijft gewoon geel = standby) en ook geen tuut-toon
wanneer ik even op de reset-knop van de pc druk start hij zonder probleem.Eens opgestart werkt de pc correct,geen andere problemen dus.
moet ook niet verschillende keren de resetknop bedienen : één keer drukken en hij is vertrokken
ik verdenk de harde schijf omdat wanneer ik deze afkoppel het beeldscherm wel oplicht na een koude start. (kabel tussen moederbord en hd ook al eens gewisseld)
dit probleem is echter begonnen nadat ik alles heb overgebouwd in een nieuwe case en in de oude case heb ik nooit dit probleem gehad.
aangezien in die nieuwe case ook een nieuwe voeding zit komt dit misschien van de voeding ?? (maar de ventilatoren draaien en pwr-led brandt ?)
vandaar dit vraagje vooraleer die hd uit te proberen in een andere pc
alvast bedankt
boot-probleem
- Sensei Zeon
- Elite Poster
- Contacteer:
ik zou zeggen van dat toch uit te proberen in die andere pc, maar ik verdenkt de voeding, dat deze niet krachtig genoeg is om alles op te starten, want bij je koude boot start hij de fans, en laat hij de hdd al opspinnen wat vrij veel power vraagt, dit is na de reset niet meer nodig
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 11 keer
- Recent bedankt: 4 keer
bedankt voor het meedenken
logisch redeneren leidt ons inderdaad tot bij de voeding...
is wel een 400W (had speciaal die case genomen omdat er een 400W inzat)
maar inderdaad,bij een cpu-belasting van 100% (folding@home) is er geen probleem > tis aan u
zal de voeding dan maar eens veranderen bij wijze van proef,misschien zijn het de piekspanningen bij het opstarten die groter zijn dan bvb. het belasten van de processor
logisch redeneren leidt ons inderdaad tot bij de voeding...
is wel een 400W (had speciaal die case genomen omdat er een 400W inzat)
maar inderdaad,bij een cpu-belasting van 100% (folding@home) is er geen probleem > tis aan u
zal de voeding dan maar eens veranderen bij wijze van proef,misschien zijn het de piekspanningen bij het opstarten die groter zijn dan bvb. het belasten van de processor
- trobbelke
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 1 keer
ik had net hetzelfde aan de hand met m'n vorig moederbord, het probleem is opgelost sinds ik een nieuw moederbord heb (en nieuwe cpu).
Ik heb trouwens een nieuw mobo gekocht omdat ik wou upgraden, niet voor dat boot-probleemke, want echt irritant vond ik dat niet, het gebeurde ook niet altijd.
ik had een Epox 8K3A+
nu een MSI met Nforce2 chipset
Ik heb trouwens een nieuw mobo gekocht omdat ik wou upgraden, niet voor dat boot-probleemke, want echt irritant vond ik dat niet, het gebeurde ook niet altijd.
ik had een Epox 8K3A+
nu een MSI met Nforce2 chipset
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 11 keer
- Recent bedankt: 4 keer
probleem opgelost
eerst geprobeerd met andere voeding > zelfde probleem
dan andere harde schijf > zelfde probleem
was uiteindelijk toch de IDE-kabel > was niet die van de "oude" case maar ook geen nieuwe.
nieuwe kabel > probleem opgelost
kon het niet geloven : opnieuw de "oude" kabel gestoken en probleem zat er terug in ...
toch nog bedankt

eerst geprobeerd met andere voeding > zelfde probleem
dan andere harde schijf > zelfde probleem
was uiteindelijk toch de IDE-kabel > was niet die van de "oude" case maar ook geen nieuwe.
nieuwe kabel > probleem opgelost
kon het niet geloven : opnieuw de "oude" kabel gestoken en probleem zat er terug in ...
toch nog bedankt
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Ken zo iemand wiens PC niet opstart als het front op z'n kast zit ?
Heb al verschillende keren gekeken naar gekke contacten maar kan niets vinden ?
Heb al verschillende keren gekeken naar gekke contacten maar kan niets vinden ?