Hallo,
Ik zit met een vervelend probleem. Ik heb een synology ds211j. Die heeft enkele jaren prima gewerkt. Nu heb ik er echter problemen mee. Ik kan nl. enkel nia 3g of via een externe pc mijn ddns adres benaderen. Intern valt hij enkel nog te benaderen via het intern ip adres. dus als ik mijn website wil openen gaat dat niet meer. De NAS hangt aan een bbox2. heb zowel de router als de nas eens gereset en alles opnieuw ingegeven maar ik krijg het ni rond. als ik thuis naar mijn website wil surfen krijg ik dit:
Your internet connection is up, please close your browser and restart it again.
Uw internetverbinding is hersteld, gelieve uw browser eerst te sluiten en
daarna opnieuw te starten.
Votre connection internet fonctionne correctement, veuillez fermer votre
navigateur et le redémarrer.
Poorten zijn ingesteld, DMZ is ingesteld, firewall heb ik ook eens uitgeschakeld maar niets helpt. via 3g op mijn gsm werkt alles perfect. zowel de site als de syno apps doen het. enkel als ik op mijn wifi zit geraak ik nergens op. Iemand een ideetje?
alvast bedankt!!!
NAS ddns wel extern benaderen, niet intern
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3753 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Is er iets gewijzigd? Heb je een nieuwe router? Bij welke provider heb je internet?adzoera schreef:Ik heb een synology ds211j. Die heeft enkele jaren prima gewerkt.
In sommige routers is - uit zogezegde veiligheidsoverweging - NAT Loopback uitgeschakeld.
Daardoor kan je vanuit je LAN geen servers bereiken op het interne netwerk via het publieke IP.
Je moet in je router "NAT Loopback" terug inschakelen (of overgaan naar IPv6, daar heb je dat probleem niet)
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Ik had met putty geprobeerd om via ssh spotweb te installeren. Ik had een guide gevolgd maar daar was dan blijkbaar toch een fout in geslopen. ik heb dan de nas gereset en de dsm bijgewerkt naar de laatste versie (van dsm 4.0 naar 4.2). daarna alles opnieuw ingesteld. vanaf dan heb ik het probleem. ik heb belgacom. hoe kan ik die nat loopback dan inschakelen? ik heb mijn poorten al helemaal opengezet en dmz ook ingesteld op 192.168.1.3 Hoe moet ik IPv6 instellen op de bbox? via tunnel over IPv4? alvast bedankt voor je reactie Phillipe!!!
Server name: server
Access activated: yes
Public start port: 0
Public end port: 65535
Protocol: tcp
LAN start port: 0
Local IP Address: 192.168.1.3
Server name: server
Access activated: yes
Public start port: 0
Public end port: 65535
Protocol: tcp
LAN start port: 0
Local IP Address: 192.168.1.3
als ik in de bbox via network interfaces ---} lan bridge---} IP Address Distribution ---} connection list ga kijken staat hij wel niet bij dhcp. ik heb de nas handmatig op 192.168.1.3 gezet, maar dat was vorige keer ook. is dat normaal dat hij dan niet meer in de dhcp lijst staat?