96 uur disconnect en voip

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 570
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 18 keer
Provider

Wanneer iedere 96 uur je vdsl sessie onderbreekt ,wat is dan de max. tijd dat de voip telefonie niet werkt?
Is dit max. 1uur?
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 8.02
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

30 seconden, max!

[Afbeelding Post made via mobile device ]
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 16426
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1199 keer
Recent bedankt: 6 keer

Ik forceer elke nacht een disconnect op de bbox2, zo word ik overdag nooit onderbroken door de 96u limiet

Na hoelang je terug kan bellen, zal van veel factoren afhangen: VOIP provider (in- & uitgaand), VOIP toestel, ...
Ik heb een C610IP en daar is de reconnect binnen de paar minuten. Aangezien de geforceerde disconnect 's nachts is, is dat geen probleem.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18459
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3754 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider

KRL100 schreef:30 seconden, max!
- Uitbellen: inderdaad 30 seconden max, de tijd die je modem nodig heeft voor een reconnect.
- Gebeld worden: dat kan veel langer duren, namelijk tot jouw ATA opnieuw geregistreerd is bij je VoIP provider. Dat kan gemakkelijk oplopen tot 30 minuten. Tenzij jouw ATA "weet" van de disconnect (vb je gebruikt een VoiP router), en een nieuwe registratie doet na de PPPoE reconnect.
Zonder "re-register" zullen inkomende gesprekken op je oude IP aankloppen ...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1047
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 302 keer
Bedankt: 57 keer

Hier ook geforceerde disconnect 's nachts door script op bbox2 maar kan ook simpelweg met een tijdschakelaar natuurlijk.
Heppie NY!
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 513
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 47 keer

bij mij is het met een tijdsschakelaar voor de BBOX2. Deze laat ik maandag- en donderdagnacht voor een minuutje de spanning d'er af halen. Doe ik dit niet, dan heb ik na een automatische disconnect geen VOIP meer. Geraak dan niet meer geregistreerd, ook niet na het herstarten van de BBOX2.
Mijn analoge telefoon is rechtstreeks aangesloten op de BBOX2 en deze verzorgt het VOIP-gebeuren.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3314
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 197 keer
Provider
Te Koop forum

Gaat een Siemens Gigaset C610IP ook last van hebben van de disconnects ?
EdpNet FiberXS: 144 / 48 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18459
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3754 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider

Niet minder dan een andere VoIP ATA :).
  • - uitbellen: geen probleem, van zodra je modem een nieuw IP heeft zal je kunnen uitbellen
    - inbellen: pas nadat de Gigaset opnieuw geregisterd is bij de VSP zal je telefoon ontvangen.
Tijdens de disconnect zal een lopend telefoongesprek onderbroken worden.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3314
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 197 keer
Provider
Te Koop forum

Ah, ok, maar ik lees hierboven dat er een tijdschakelaar moest zijn om de modem voeding s'nachts even te onderbreken . Dan is dit alleen voor modems met ingebouwde Voip mogelijkheid ? Niet voor een ATA dat achter een modem + router zit ?
Klopt dit ?
Waarom heeft mijn huidige modem (Speedtouch TG782 adsl2) met Voip daar geen last van ?

Maar begint te begrijpen, indien de disconnects overdag zouden plaatsvinden, je daar wel last zou van ondervinden. Vandaar dus die geplande disconnect s'nachts met een tijdschakelaar.
EdpNet FiberXS: 144 / 48 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18459
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3754 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider

lacer schreef: Dan is dit alleen voor modems met ingebouwde Voip mogelijkheid ? Niet voor een ATA dat achter een modem + router zit ?
Eerder omgekeerd.
Een modem met ingebouwde Voip "weet" dat er een IP wissel was (disconnect) en kan dus direct de Voip accounts opnieuw registreren.
Een ATA achter een modem doet dat niet, en wacht rustig zijn "re-register" tijd af. Deze is dan een tijdje onbereikbaar.

Inderdaad, 's nachts heb je daar minder last van.
Gezien de disconnect interval nu 96 uur is, doet zich dat max 2* per week voor.
Uw modem ééns herstarten 's nachts, en je bent een tijdje gerust: om de 4 dagen gebeurt de disconnect netjes op hetzelfde nachtelijke uur (tenzij die tijdens de dag eens uitviel).
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 16426
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1199 keer
Recent bedankt: 6 keer

Ik forceer het elke dag (eigenlijk nacht).
Soms heb je een disconnect om weet-ik-welke-reden midden overdag, om dan te vermijden dat je die disconnect de 3 daarop volgende dagen ook hebt, forceer ik die telkens terug naar het midden van de nacht.
Als ik in mijn e-services de verbindingstijden raadpleeg, zie ik soms toch midden overdag een disconnect.

Een ander deel van het verhaal is dat ik een mechanische tijdschakelklok gebruikt en die stel je in per 24u en niet per week :).
Gebruikersavatar
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1014
Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 275 keer
Bedankt: 90 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

philippe_d schreef:Een modem met ingebouwde Voip "weet" dat er een IP wissel was (disconnect) en kan dus direct de Voip accounts opnieuw registreren.
Een ATA achter een modem doet dat niet, en wacht rustig zijn "re-register" tijd af. Deze is dan een tijdje onbereikbaar.
Indien je zowel je modem als je ATA door dezelfde tijdschakelaar laat af-en aanschakelen kan je dat probleem vermijden, volgens mij. 8)
Internet/TV: Orange Zen Fiber + TV Vlaanderen
Kabelmodem: Arris CM3500B
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Mobile Vikings / Samsung Galaxy S23
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”