Belgacom lanceert nieuwe modem (b-box 3), nieuwe tv-decoder en de nieuwe Wi-Fi Bridge.
11-06-2013
Belgacom lanceert vandaag drie nieuwigheden: b-box 3 (modem van de laatste generatie), Wi-Fi Bridge (vervangt de Ruckus), en V5-decoder.
Hierna volgen de technische specificaties en de modaliteiten qua aanschaf.
De b-box 3-modem
Wat is er nieuw?
Een Wi-Fi van de nieuwe generatie, krachtiger dan die van de b-box 2, met twee toegangspunten, een voor 2,4 GHz en een voor 5 GHz, geschikt voor het versturen van meerdere HDTV-kanalen
De b-box 3 werd ontworpen door een Belgisch bedrijf (Achilles) en viel begin 2013 om zijn innovatief design in de prijzen op de prestigieuze Red Dot Awards.
De b-box 3 is compatibel met de nieuwe Wi-Fi Bridge (zie verder). Men hoeft dus met de Ruckus niet langer twee toestellen aan te sluiten op de decoder: de b-box 3 bevat het wifi-uitzendpunt dat compatibel is met de Wi-Fi Bridge voor Belgacom TV.
Een knop om Wi-Fi makkelijk in- en uit te schakelen en een WPS-knop waarmee de klant heel eenvoudig al zijn Wi-Fi-toestellen kan aansluiten
Een pak nieuwe technische snufjes, zoals 2 USB2.0-toegangspoorten, de toekomstige compatibiliteit met IPV6, VDSL2-vectoring
Voor wie?
Voor nieuwe klanten met supersnel internet (VDSL) is de nieuwe modem vanaf vandaag inbegrepen in het abonnement bij elke nieuwe installatie. Bestaande klanten met supersnel internet (VDSL) kunnen de b-box 3-modem aankopen tegen 99 euro (incl. btw) in een Belgacom-shop of via de site http://www.belgacom.be.
Wi-Fi Bridge
De Wi-Fi Bridge is de opvolger van de Ruckus en moet dus in dezelfde omstandigheden als de Ruckus worden gebruikt. Deze Wi-Fi-technologie van de laatste generatie omvat een zender (bridge), die al in de nieuwe b-box 3 is geïntegreerd, en een ontvanger (Wi-Fi client), die men moet aansluiten op de Belgacom TV-decoder, de Wi-Fi Bridge. Per aangesloten decoder is één toestel nodig, terwijl vroeger ook een zendtoestel nodig was. Deze oplossing is dus minder duur en verbruikt minder energie. Eén toestel kost 50 euro, voor twee toestellen is de prijs 80 euro (120 euro voor 3 toestellen).
De V5-decoder
Wat is er nieuw?
Hij is kleiner: 230 mm breed (230x210x55), tegen 295 mm (295x215x65) bij de vorige.
3 keer krachtiger, maar verbruikt slechts de helft van de elektriciteit (8 watt/u) van de vorige versie in normale waakstand. Ter herinnering: sinds 4 december 2012 kunnen klanten met een V3- of V4-decoder (80% van de klanten) de standaardparameter ('normaal') wijzigen in 'diepe slaap'. Wanneer de decoder wordt uitgeschakeld, schakelt die na een dertigtal minuten van normale waakstand (actieve stand-bymodus) over op 'diepe slaap' (passieve stand-by), met een verbruik van minder dan 0,5 watt
Een eenvoudiger en soberder display.
Een verwijderbare harde schijf met een capaciteit van 320 GB.
Voor wie?
Nieuwe Belgacom TV-klanten met VDSL2 ontvangen vanaf vandaag de nieuwe decoder. Bestaande Belgacom TV-klanten kunnen deze decoder aankopen tegen 225 euro (incl. btw).
BRON: Belgacom
Belgacom lanceert nieuwe modem (b-box 3), nieuwe tv-decoder
- svermassen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 60 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 279 keer
ik vraag mij af welke klanten met een V3- de standaardparameter ('normaal') kunne wijzigen in 'diepe slaap' !!!???
Dit zijn er waarschijnllijk die dan de stekker uit het stopcontact trekken !
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 39 keer
Wat is het voordeel van een v5 decoder tov mijn 5 jaar oude v3 decoder, behalve snelheid en de kleinere afmetingen?
Het ding kostte toen trouwens maar 99 euro ....

Mobiel: iPhone 16 Pro + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020+2021 128 Gb
Home: Hey Telecom vast internet
Tablet: iPad 2020+2021 128 Gb
Home: Hey Telecom vast internet
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Daar ben ik nu ook wel eens benieuwd naarjackho schreef:ik vraag mij af welke klanten met een V3- de standaardparameter ('normaal') kunne wijzigen in 'diepe slaap' !!!???
+1 zou ik zeggen

✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
- Bedankt: 248 keer
jackho schreef:ik vraag mij af welke klanten met een V3- de standaardparameter ('normaal') kunne wijzigen in 'diepe slaap' !!!???
Ook voor mijn V4 tvbox vind ik die stand niet.... iemand tips? Of lukt dat niet als je bij scarlet zit?
de koe zegt boe
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 279 keer
nee , inderdaad problemen met PVR opnames bij diepe slaap stand
of het zou moeten opgelost zijn in de laatste softw versie van charles van 01 september 2013 die bij bepaalde personen al gepushd werd.
of het zou moeten opgelost zijn in de laatste softw versie van charles van 01 september 2013 die bij bepaalde personen al gepushd werd.
-
- Elite Poster
Via menu vind ik de optie niet 'mijn account', dus ook niet de instellingen voor sluimerstand. Ik krijg het vermoeden dat dit voor 'scarlet' niet toegevoegd werd. 

de koe zegt boe
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 70 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Dat is werkelijk echt triestig te noemenjackho schreef:nee , inderdaad problemen met PVR opnames bij diepe slaap stand

-
- Elite Poster
zou ik scarlet op een of andere manier toch kunnen verplichten deze optie aan te bieden? En zoja, hoe dan best?
Of kan ik een v5 box eisen?
Of kan ik een v5 box eisen?
de koe zegt boe
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
- Bedankt: 1196 keer
- Recent bedankt: 15 keer
Ik zou niet weten hoe je een ISP kan verplichten om u een bepaalde dienst te leveren
.
Je kan ook overstappen naar Belgacom, maar misschien nog even wachten tot er zeker geen v4 meer is (of dat als voorwaarde stellen als je klant wil worden, geen idee of ze dat aanvaarden)
Even serieus: met alle opties en bijkomende diensten (FON, ...) die je bij Belgacom krijgt, zou ik echt niet weten waarom je bij Scarlet zou blijven.
Belgacom is in een aantal gevallen gewoon goedkoper dan het "budgetmerk" Scarlet...

Je kan ook overstappen naar Belgacom, maar misschien nog even wachten tot er zeker geen v4 meer is (of dat als voorwaarde stellen als je klant wil worden, geen idee of ze dat aanvaarden)
Even serieus: met alle opties en bijkomende diensten (FON, ...) die je bij Belgacom krijgt, zou ik echt niet weten waarom je bij Scarlet zou blijven.
Belgacom is in een aantal gevallen gewoon goedkoper dan het "budgetmerk" Scarlet...
-
- Elite Poster
proberen gaat altijd mee
Ik heb zojuist toch contact opgenomen met scarlet. Beetje mijn ongenoegen laten horen over het hoge verbruik nu in standby mode. Gevraagd of ik een v5 box kan krijgen, maar dat ging niet omdat scarlet deze nog niet gebruikt. Heb dan gevraagd of ze werk willen maken van die 'diepe slaap' stand, want het moet mogelijk zijn (zoals bij belgacom). Ze ging dit doorgeven aan de techniekers met de vraag of ze er werk willen van maken.
Hopelijk doen ze dat
fon heb ik als scarletklant ook. Ik heb 2 fonera's aangesloten staan. Bij scarlet is mijn box gratis, terwijl ik bij belgacom huur moet betalen.

Ik heb zojuist toch contact opgenomen met scarlet. Beetje mijn ongenoegen laten horen over het hoge verbruik nu in standby mode. Gevraagd of ik een v5 box kan krijgen, maar dat ging niet omdat scarlet deze nog niet gebruikt. Heb dan gevraagd of ze werk willen maken van die 'diepe slaap' stand, want het moet mogelijk zijn (zoals bij belgacom). Ze ging dit doorgeven aan de techniekers met de vraag of ze er werk willen van maken.
Hopelijk doen ze dat

fon heb ik als scarletklant ook. Ik heb 2 fonera's aangesloten staan. Bij scarlet is mijn box gratis, terwijl ik bij belgacom huur moet betalen.
de koe zegt boe
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
- Bedankt: 1196 keer
- Recent bedankt: 15 keer
Volgens mij maakt het niet uit of je nu wel of niet moet betalen voor de decoder, volgens mij gaat het over de totale prijs
Scarlet Internet & TV: €47 klik
Pack Belgacom Internet Overal + TV: €46 klik
oké, Scarlet biedt onbeperkt volume, maar hoeveel mensen raken op een maand boven de 150Gb, een minderheid.
Iedereen is vrij te kiezen natuurlijk, maar als je echt ergers aan het gebrek aan functionaliteit in v4, die wel al in v5 zit
zou ik zeker overwegen over te stappen.
Scarlet Internet & TV: €47 klik
Pack Belgacom Internet Overal + TV: €46 klik
oké, Scarlet biedt onbeperkt volume, maar hoeveel mensen raken op een maand boven de 150Gb, een minderheid.
Iedereen is vrij te kiezen natuurlijk, maar als je echt ergers aan het gebrek aan functionaliteit in v4, die wel al in v5 zit
zou ik zeker overwegen over te stappen.
-
- Elite Poster
ik bedoelde inderdaad de tvbox.
Ook heeft belgacom een tragere upload en... ik gebruik soms wel meer dan 150gb, daarom is het voor mij geen optie.
Ook heeft belgacom een tragere upload en... ik gebruik soms wel meer dan 150gb, daarom is het voor mij geen optie.
de koe zegt boe
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Internet Comfort in een pack geeft onbeperkt volume (tijdelijk aan 32 euro pm), Start is inderdaad 150 GB.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
- Bedankt: 273 keer
Mijn ogen doen zeer.svermassen schreef: Wat is er nieuw?
Hij is kleiner: 230 mm breed (230x210x55), tegen 295 mm (295x215x65) bij de vorige.
3 keer krachtiger, maar verbruikt slechts de helft van de elektriciteit (8 watt/u) van de vorige versie in normale waakstand.

Was nodig dat het verbruik naar beneden ging, de v4 voelt continu warm aan.

- Gent32m
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 144 keer
- Bedankt: 118 keer
Hoi,
Op de Belgacom website worden twee types HD Decoders aangeboden
- Type1 kost slechts 125 euro (met 125 uur opname)
- Type2 kost 225 euro (met 250 uur opname)
Is er behalve de opname capaciteit nog een verschil tussen deze decoders ?
Zijn beide van het laatste type V5 of niet ?
Op de Belgacom website is geen verdere 'technische' informatie hierover terug te vinden.
Iemand die dit weet ?
Groetjes,
Gent32m
Op de Belgacom website worden twee types HD Decoders aangeboden
- Type1 kost slechts 125 euro (met 125 uur opname)
- Type2 kost 225 euro (met 250 uur opname)
Is er behalve de opname capaciteit nog een verschil tussen deze decoders ?
Zijn beide van het laatste type V5 of niet ?
Op de Belgacom website is geen verdere 'technische' informatie hierover terug te vinden.
Iemand die dit weet ?
Groetjes,
Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).