hallo,
ik merk dat op 2dehands sites Telenet modems aangekocht kunnen worden.
Ik dacht dat deze eigendom waren (en bleven) van Telenet. Ben ik verkeerd?
En dat je abonnement waarschijnlijk aan een MAC adres gekoppeld is, zodat je niets met een andere modem kan aanvangen?
2dehands Telenet modems
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 179 keer
Correct.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
De oude modellen verdwijnen normaal in de container... misschien is iemand ze er terug gaan uitvissendajo schreef:Ik dacht dat deze eigendom waren (en bleven) van Telenet. Ben ik verkeerd?

Inderdaad... waarom zou je ook... je krijgt je modem gratis van TN.dajo schreef:En dat je abonnement waarschijnlijk aan een MAC adres gekoppeld is, zodat je niets met een andere modem kan aanvangen?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
- Bedankt: 103 keer
Zou het ook niet weten, als je echt een andere modem wilt dan zeg je gewoon dat de jouwe defect is (start niet meer) ofzo of je vraagt digitv of tel aan (of eerst opzeggen en dan aanvragen) of je vraagt een sneller abbonnement om later te downgraden.
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
- Bedankt: 766 keer
- Recent bedankt: 5 keer
De enige reden die ik had kunnen bedenken is toen telenet pas overging op hun routercombis; toen kende ik wel enkele ITers die bij verhuis van mensen probeerden de modem op de kop te tikken uit vrees dat ze geen meer vast gingen krijgen; als ze al een hadden was het makkelijker om bij vervanging de technieker te forceren om een modem only aan te sluiten.
Maar nu zie ik echt geen nut. Mogelijk zijn het mensen die hun handleidingen/contracten niet lezen (je wil niet weten hoeveel er zijn) en denken dat het van hun is en bij verhuis dit ding "op overschot" hebben.
[
Post made via mobile device ]
Maar nu zie ik echt geen nut. Mogelijk zijn het mensen die hun handleidingen/contracten niet lezen (je wil niet weten hoeveel er zijn) en denken dat het van hun is en bij verhuis dit ding "op overschot" hebben.
[

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 222 keer
Ze worden ook niet gemist... Ken plaatsen waar ze al maanden stof liggen te vergaren, en als Telenet een nieuwe klant aansluit, ze toch langskomen om een nieuwer model aan te koppelen.
Met een aangekochte modem kan je weliswaar niets doen dus het nut van deze aan te kopen is er gewoonweg niet.
Met een aangekochte modem kan je weliswaar niets doen dus het nut van deze aan te kopen is er gewoonweg niet.