HD Digicorder telenet vreemd gedrag

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 495
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer

Mijn HD Digicorder doet de laatste dagen erg vreemd. Het beeld is goed gedurende twee seconden, maar valt daarna weg. Zap ik door, dan heb ik opnieuw beeld, dat weer wegvalt na twee seconden. Geluid EN de menu's blijven wel actief! Er is dus niks mis met mijn HDMI kabel. Alles blijft gewoon doorwerken, alleen met een zwart beeld waar de menu's op staan.

Signaalkwaliteit is 100%. Heb ook al de zenders opnieuw eens laten inscannen, werkt perfect, alle zenders gevonden, maar het beeld valt nog altijd weg. Stekker uittrekken: geen wijziging. Na een fabrieksreset werkt alles weer voor even. Daarna komt hetzelfde patroon weer terug.

De helpdesk staat voor een raadsel en wil me mijn digicorder WEER laten inruilen. Dat zou mijn zesde model worden intussen...

Heeft iemand dit "gedrag" al eerder gezien? Kan het iets met het decoderen te maken hebben? Of met de kopieerbeveiliging die ongewenst in gang schiet?
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 9536
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
Bedankt: 766 keer
Recent bedankt: 5 keer

Geen idee, maar ik denk dat de helpdesk hier gelijk heeft; dat toestel debuggen is bijna onbegonnen werk, beter een wissel doen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

wimpie3 schreef:De helpdesk staat voor een raadsel en wil me mijn digicorder WEER laten inruilen. Dat zou mijn zesde model worden intussen...
Je vorige wissels waren toch niet vanwege hetzelfde probleem ?

Heb je trouwens een AD-2000 of AD-2100 ?
t-town
Premium Member
Premium Member
Berichten: 527
Lid geworden op: 08 mei 2006, 19:56
Twitter: ttown2
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 22 keer

Sluit het toestel eens aan op een andere tv bij je thuis. Gebeurt het niet bij een andere tv, dan ligt het aan je tv.
Sluit anders het toestel eens aan bij de buren, gebeurt het daar niet dan ligt het aan je aansluiting.
(Er van uitgaande dat je bij de zes toestellen hetzelfde probleem hebt, anders heeft dit geen zin natuurlijk)
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 683
Lid geworden op: 21 jun 2008, 19:52
Locatie: Hoevenen
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 94 keer

Heb ik ook laatste tijd meer en meer last van, dat het beeld en geluid gedurende een seconde of 2 even blijft hangen ... :x
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

fiestaboyke schreef:Heb ik ook laatste tijd meer en meer last van, dat het beeld en geluid gedurende een seconde of 2 even blijft hangen ... :x
Dit is wanneer een een andere opname start/stopt... iets wat vroeger trouwens geen probleem gaf (is dus een bug die er ergens is ingeslopen volgens mij).
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6112
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 279 keer
Provider

wimpie3 schreef:Signaalkwaliteit is 100%. Heb ook al de zenders opnieuw eens laten inscannen, werkt perfect, alle zenders gevonden, maar het beeld valt nog altijd weg. Stekker uittrekken: geen wijziging. Na een fabrieksreset werkt alles weer voor even. Daarna komt hetzelfde patroon weer terug.
Komt dit ook voor bij bijv. één HD of Canvas HD ?
En wat als je hem aansluit via SCART ?

Bovenstaande testen gaan je volgens mij uitsluitsel toch wel wat uitsluitsle geven over eventuele beveiligingen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 495
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer

Probleem gevonden! Rechtstreeks op de tv via HDMI werkte de box perfect. Het was de kopieerbeveiliging die het beeld op zwart deed gaan, blijkbaar ergens iets in mijn versterker (softwarefout?)... ik heb die even van de netspanning gehaald en het probleem was opgelost. Bedankt aan iedereen.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 9536
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
Bedankt: 766 keer
Recent bedankt: 5 keer

Het zou in het vervolg enorm helpen wanneer je ons ook vertelt dat je installatie afwijkt van de standaard, maw dat er hier van de digicorder met hdmi naar een versterker gegaan wordt ipv naar de tv.
Wanneer we de opstelling niet kennen wordt het wel heel moeilijk om je te helpen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 495
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer

Klopt, sorry... had zelf ook niet het idee dat de versterker er voor iets tussenzat dus ook niet gemeld. Voorheen werkte immers alles zonder het minste probleem.

De copy protection error is overigens weer teruggekomen... Onkyo (het merk van mijn versterker) is normaal gezien perfect compatibel met het beveiligingsprotocol, maar toch loopt het ergens mis. Kan ik dit op de een of andere manier doorspelen naar het Telenet team? De helpdesk blijft zeggen dat ik mijn decoder moet omruilen, maar ik ben er bijna zeker van dat dit een softwareprobleem is dat ook op de andere decoders zit.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: in't hol van pluto
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 62 keer

Met de Pioneer Receiver (top of the line model) hier soms ook voor

Alles uitzetten en terug aanleggen is de oplossing

Soms goed voor weken aan een stuk , soms meermaals per dag last mee :(
The eternal and true pessimist :D
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 9536
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
Bedankt: 766 keer
Recent bedankt: 5 keer

Effe pedantic doen: DRM op z'n best dus :-)
Dit is dus wat je krijgt wanneer je eigen tech gemaakt is om jou als de vijand te zien :-)

Alleszins blij te horen dat je het probleem gevonden hebt. Je kan dus best je leverancier of de fabricant (onkyo) van je versterker contacteren. De kans bestaat echter dat leverancier/fabricant van de versterker en aanbieder (telenet) van het signaal de zwarte piet naar mekaar gaan doorschuiven. Ik hoop dat je alsnog het probleem verholpen krijgt.

En een wijze les geleerd: bij problemen elimineer je alle externe factoren en ga je tot de abolute minimum, in dit geval kabel, digicorder, hdmi en tv. Meerdere factoren introduceren extra variabelen, en het is altijd het toestel "waar het niet aan kan liggen" waar het probleem ligt :-)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”