Mijn HD Digicorder doet de laatste dagen erg vreemd. Het beeld is goed gedurende twee seconden, maar valt daarna weg. Zap ik door, dan heb ik opnieuw beeld, dat weer wegvalt na twee seconden. Geluid EN de menu's blijven wel actief! Er is dus niks mis met mijn HDMI kabel. Alles blijft gewoon doorwerken, alleen met een zwart beeld waar de menu's op staan.
Signaalkwaliteit is 100%. Heb ook al de zenders opnieuw eens laten inscannen, werkt perfect, alle zenders gevonden, maar het beeld valt nog altijd weg. Stekker uittrekken: geen wijziging. Na een fabrieksreset werkt alles weer voor even. Daarna komt hetzelfde patroon weer terug.
De helpdesk staat voor een raadsel en wil me mijn digicorder WEER laten inruilen. Dat zou mijn zesde model worden intussen...
Heeft iemand dit "gedrag" al eerder gezien? Kan het iets met het decoderen te maken hebben? Of met de kopieerbeveiliging die ongewenst in gang schiet?
HD Digicorder telenet vreemd gedrag
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
- Bedankt: 766 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Geen idee, maar ik denk dat de helpdesk hier gelijk heeft; dat toestel debuggen is bijna onbegonnen werk, beter een wissel doen.
[
Post made via mobile device ]
[

-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Je vorige wissels waren toch niet vanwege hetzelfde probleem ?wimpie3 schreef:De helpdesk staat voor een raadsel en wil me mijn digicorder WEER laten inruilen. Dat zou mijn zesde model worden intussen...
Heb je trouwens een AD-2000 of AD-2100 ?
-
- Premium Member
- Twitter: ttown2
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 22 keer
Sluit het toestel eens aan op een andere tv bij je thuis. Gebeurt het niet bij een andere tv, dan ligt het aan je tv.
Sluit anders het toestel eens aan bij de buren, gebeurt het daar niet dan ligt het aan je aansluiting.
(Er van uitgaande dat je bij de zes toestellen hetzelfde probleem hebt, anders heeft dit geen zin natuurlijk)
Sluit anders het toestel eens aan bij de buren, gebeurt het daar niet dan ligt het aan je aansluiting.
(Er van uitgaande dat je bij de zes toestellen hetzelfde probleem hebt, anders heeft dit geen zin natuurlijk)
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 94 keer
Heb ik ook laatste tijd meer en meer last van, dat het beeld en geluid gedurende een seconde of 2 even blijft hangen ... 

-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Dit is wanneer een een andere opname start/stopt... iets wat vroeger trouwens geen probleem gaf (is dus een bug die er ergens is ingeslopen volgens mij).fiestaboyke schreef:Heb ik ook laatste tijd meer en meer last van, dat het beeld en geluid gedurende een seconde of 2 even blijft hangen ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
- Bedankt: 279 keer
Komt dit ook voor bij bijv. één HD of Canvas HD ?wimpie3 schreef:Signaalkwaliteit is 100%. Heb ook al de zenders opnieuw eens laten inscannen, werkt perfect, alle zenders gevonden, maar het beeld valt nog altijd weg. Stekker uittrekken: geen wijziging. Na een fabrieksreset werkt alles weer voor even. Daarna komt hetzelfde patroon weer terug.
En wat als je hem aansluit via SCART ?
Bovenstaande testen gaan je volgens mij uitsluitsel toch wel wat uitsluitsle geven over eventuele beveiligingen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 54 keer
Probleem gevonden! Rechtstreeks op de tv via HDMI werkte de box perfect. Het was de kopieerbeveiliging die het beeld op zwart deed gaan, blijkbaar ergens iets in mijn versterker (softwarefout?)... ik heb die even van de netspanning gehaald en het probleem was opgelost. Bedankt aan iedereen.
-
- userbase crew
Het zou in het vervolg enorm helpen wanneer je ons ook vertelt dat je installatie afwijkt van de standaard, maw dat er hier van de digicorder met hdmi naar een versterker gegaan wordt ipv naar de tv.
Wanneer we de opstelling niet kennen wordt het wel heel moeilijk om je te helpen.
[
Wanneer we de opstelling niet kennen wordt het wel heel moeilijk om je te helpen.
[

-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 54 keer
Klopt, sorry... had zelf ook niet het idee dat de versterker er voor iets tussenzat dus ook niet gemeld. Voorheen werkte immers alles zonder het minste probleem.
De copy protection error is overigens weer teruggekomen... Onkyo (het merk van mijn versterker) is normaal gezien perfect compatibel met het beveiligingsprotocol, maar toch loopt het ergens mis. Kan ik dit op de een of andere manier doorspelen naar het Telenet team? De helpdesk blijft zeggen dat ik mijn decoder moet omruilen, maar ik ben er bijna zeker van dat dit een softwareprobleem is dat ook op de andere decoders zit.
De copy protection error is overigens weer teruggekomen... Onkyo (het merk van mijn versterker) is normaal gezien perfect compatibel met het beveiligingsprotocol, maar toch loopt het ergens mis. Kan ik dit op de een of andere manier doorspelen naar het Telenet team? De helpdesk blijft zeggen dat ik mijn decoder moet omruilen, maar ik ben er bijna zeker van dat dit een softwareprobleem is dat ook op de andere decoders zit.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 62 keer
Met de Pioneer Receiver (top of the line model) hier soms ook voor
Alles uitzetten en terug aanleggen is de oplossing
Soms goed voor weken aan een stuk , soms meermaals per dag last mee
Alles uitzetten en terug aanleggen is de oplossing
Soms goed voor weken aan een stuk , soms meermaals per dag last mee

The eternal and true pessimist 

-
- userbase crew
Effe pedantic doen: DRM op z'n best dus 
Dit is dus wat je krijgt wanneer je eigen tech gemaakt is om jou als de vijand te zien
Alleszins blij te horen dat je het probleem gevonden hebt. Je kan dus best je leverancier of de fabricant (onkyo) van je versterker contacteren. De kans bestaat echter dat leverancier/fabricant van de versterker en aanbieder (telenet) van het signaal de zwarte piet naar mekaar gaan doorschuiven. Ik hoop dat je alsnog het probleem verholpen krijgt.
En een wijze les geleerd: bij problemen elimineer je alle externe factoren en ga je tot de abolute minimum, in dit geval kabel, digicorder, hdmi en tv. Meerdere factoren introduceren extra variabelen, en het is altijd het toestel "waar het niet aan kan liggen" waar het probleem ligt
[

Dit is dus wat je krijgt wanneer je eigen tech gemaakt is om jou als de vijand te zien

Alleszins blij te horen dat je het probleem gevonden hebt. Je kan dus best je leverancier of de fabricant (onkyo) van je versterker contacteren. De kans bestaat echter dat leverancier/fabricant van de versterker en aanbieder (telenet) van het signaal de zwarte piet naar mekaar gaan doorschuiven. Ik hoop dat je alsnog het probleem verholpen krijgt.
En een wijze les geleerd: bij problemen elimineer je alle externe factoren en ga je tot de abolute minimum, in dit geval kabel, digicorder, hdmi en tv. Meerdere factoren introduceren extra variabelen, en het is altijd het toestel "waar het niet aan kan liggen" waar het probleem ligt

[