België boert achteruit in top 10 snelste internet ter wereld

Nieuws omtrent telecommunicatie
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Dus als ik in zo een nieuwe wijk zou wonen en belgacom vraag, dan is de kans groot dat mijn telefonie via VOIP verloopt, en ze de fiber een hard cap geven op 30/4mbit?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

Overal in belgie vervangtt BC de gewone telefonie dooor voip. Vroeger tussen de centrales, nu ook vanaf de ROP.
Hierdoor kan BC centrales afschaffen en geld sparen op de immobilien.
Maar ik weet niet of men al tot op thuisadres op voip werkt. Men vraagt wel om wachtbuizen met koper en fiber te plaatsen, dus omdat men nog altijd koper vraagt, zal,men wellicht voorlopig nog op koper werken.
De cap is uiteraard niet 30/4 maar 50/4.
Die upload mag wel omhoog naar 10!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Jack Daniels schreef:Is helaas niet juist, maar ik kan jammer genoeg niet meteen de naam van een provider bedenken die glasvezel aanbiedt voor bedrijven.
We hebben het niet over bedrijven (10 jaar geleden had het bedrijf waarvoor ik destijds werkte al fiber binnen liggen van Telenet) maar over een commercieel aanbod voor particulieren.
gbmed schreef:Och laat maar, die commerciële aanbiedingen zijn er inderdaad (nog) niet.
Ze zijn er dus inderdaad niet... ik begrijp niet dat je blijft doen alsof ze er wel zijn. Trouwens ook Telenet treft voorzieningen voor het eenvoudig(er) aanbieden van fiber eens men zover is, maar tot dan is het allemaal mooie marketing waar je voorlopig niets mee bent.
gbmed schreef:Maar BGC is wel degelijk bezig met FTTH en dit in élke nieuwe verkaveling/wijk, en dit zijn géén trials (nogmaals) maar erg concrete gevallen van FTTH.
Zolang er geen commercieel aanbod is, is er niets "concreet" aan !
gbmed schreef:Dus, voor een jaar zal je "gelijk" blijven hebben, achum :bang:
We zullen zien... over VDSL2 uitbreidingen zoals vectoring hoor je ook vanalles maar dat zal er ook nog niet meteen zijn. Punt is dat er ondertussen in Nederland wel iedere dag mensen worden aangesloten op fiber.
krisken schreef:Dus als ik nu ga wonen in een nieuwe wijk dan zal er geen koper binnen komen, maar fiber (en dus ook modem aangesloten op fiber, en geen bbox 2/3)? Of denk ik nu fout?
Je bent fout... er komt nog steeds koper binnen en je wordt er ook op aangesloten. Dat er in dezelfde kabel tevens een fiber zit is leuk... maar daar ben je voorlopig totaal niets mee.
krisken schreef:Dus als ik in zo een nieuwe wijk zou wonen en belgacom vraag, dan is de kans groot dat mijn telefonie via VOIP verloopt, en ze de fiber een hard cap geven op 30/4mbit?
Nogmaals nee... er wordt vandaag NIEMAND (proefprojecten zijn reeds voorbij) aangesloten op fiber bij BGC.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”