150+ spam mails zelfde afzender [email protected]

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Soete01
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 20 okt 2012, 14:26
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Hallo iedereen,

Ik krijg dagelijks overdreven veel (150+) spam mails binnen.
Die telkens van dezelfde afzender afkomstig zijn.

Afzender: [email protected]

Het onderwerp is ook altijd hetzelfde: delivery status notification.

Tekstbericht ook altijd hetzelfde: this is an automaticilly generated
Delivery status notification. Delivery to the following recepients was aborted after 0 seconds.

Daaronder staat dan telkens een ander e-mail adres
1 van deze vele verschillende is vb: [email protected]
Al die e-mails eindigen op .ru

Ik ken geen enkel van die e-mail adressen, heb daar nooit iets naar gestuurd.
Er is ook altijd 1 attachment toegevoegd genaamd: (onbekend) text/rfc822-headers.

Wat kan ik hier best met doen ? Al deze mails worden al in mijn ongewenste e-mails geplaatste.
Maar verder doe ik ook niks anders dan die map dan leegmaken...

Iemand enig idee ?
Mvg

[Afbeelding Post made via mobile device ]

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6988
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 685 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Niet gehinderd door enige kennis van zaken maar met gezond verstand, zou ik denken dat er iemand aan het spammen is vanop uw emailadres en dat jij de meldingen terugkrijgt vanop de adressen die niet bestaan. Maar er zal wellicht iemand zijn hier die daar een professionelere uitleg aan kan geven.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 53 keer

Ben ook geen expert, maar ik denk dat Joe de Mannen het bij het rechte eind heeft!
freggy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 105
Lid geworden op: 09 sep 2011, 14:22
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 26 keer

Je zou de volledige headers en body van zo'n bericht eens moeten posten zodat we kunnen nagaan waar hij echt vandaan komt. Als hij inderdaad van de Telenet servers komt, kan je best de mail met volledige headers forwarden naar [email protected] , want dit betekent dat de mails die gebounced worden wellicht door een Telenetgebruiker zijn verstuurd.

Overigens, je bent toch zeker dat het niet je eigen PC is die besmet is met een trojaans paard of iets dergelijks en daardoor zelf staat spam te versturen met jouw e-mailadres zonder dat je het weet? Het is misschien aangewezen om toch eens te scannen met een anti-virus live cd (http://livecdlist.com/purpose/windows-antivirus) en programmaatjes als Malwarebytes (http://www.malwarebytes.org/)
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6048
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

Dat klinkt inderdaad correct. 2 mogelijkheden, 1) ofwel is iemand spam aan het versturen en vermomd hij zich als uw e-mailadres. Dan valt er weinig tegen te doen behalve afwachten, meestal stopt het na een tijd want spammers wisselen vaak van mailadres. 2) Een stukje software op je pc stuurt het werkelijk vanop je pc. Eens heel grondig scannen op vanalles van rommel kan in dat geval helpen + uw wachtwoord wijzigen (want mss heeft die tool gewoon u wachtwoord gestolen).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

MClaeys schreef:1) ofwel is iemand spam aan het versturen en vermomd hij zich als uw e-mailadres. Dan valt er weinig tegen te doen behalve afwachten, meestal stopt het na een tijd want spammers wisselen vaak van mailadres.
Je mag zeker zijn dat het dat is... heb het ook ooit gehad... ellendig en je kan er niets aan doen (is na een tijdje gestopt).

Ik kreeg dan zelfs nog heel wat kwade mails terug van spam die wel de bestemming bereikte :?
Soete01
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 20 okt 2012, 14:26
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

@freggy Wat bedoel jij met de volledige headers en body , gwn 1 van die vele berichten doorsturen naar [email protected] ?

mvg
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 9536
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
Bedankt: 766 keer
Recent bedankt: 5 keer

De meeste mailclients en webmailclients tonen de "full header" van een bericht niet standaard. Als je een bericht gewoon forward sturen ze die meestal ook niet mee.
Je moet de technische data bovenaan de mail hebben; niet alleen de from en to velden die je wel kent, maar ook de data ivm de mailserver die de afhandeling deed, enfin een resem informatie die in de header terug te vinden is.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
freebies22
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 aug 2013, 20:05

[email protected] kan enkel actie ondernemen als het van een van hun klanten komt, best dat je ook via de e-cops een melding doet
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18461
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Soete01 schreef:@freggy Wat bedoel jij met de volledige headers en body , gwn 1 van die vele berichten doorsturen naar [email protected] ?
mvg
Niet "gewoon" doorsturen (met de "forward" of "doorsturen" knop), dan gaan de headers niet mee.
Wel een nieuwe mail aanmaken, en de bericht(en) als attachment'(s) invoegen in deze mail. Dan gaan de headers wel mee.

Als je in Outlook twee of meer mails highlight, en dan op de "Forward" knop drukt, dan worden deze mails automatisch als attachment ingevoegd in een nieuwe mail.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

In dit geval is het zo goed als nutteloos je tijd erin te steken... zijn gewoon spammers waar ook TN of e-Cops niets kan tegen doen.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”