SAGEM in Bridge - verlaagde Upload/download snelheid ?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
guidodejongh
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 2 keer

Hallo,

Een maand geleden heeft SCARLET mijn profiel, eerst naar 50/6, en daarna naar 70/6 gebracht. Ik was héél tevreden.

Twee weken geleden heb ik mijn SAGEM box geconfigureerd in bridge mode, met erachter een Fritzbox 7270 die als router is geconfigureerd (PPPoE mode, met ingave van username en password). Alles werkt perfect. Alleen, de downloadsnelheid van de SAGEM box - in bridge mode - is nu teruggebracht naar 30Mbps....

Bij navraag bij scarlet krijg ik als feed-back:
"Na uw gegevens op de lijn te hebben gecontroleerd zien wij dat Belgacom helaas niet de mogelijkheid bied het profiel te verhogen. Dit doen zij om de stabiliteit te behouden".

Kan dit? De kwaliteit van mijn lijn is toch niet veranderd door de SAGEM box in Bridge mode te plaatsen? En de Sagem staat nog steeds op de zelfde plaats, onmiddelijk bij het binnenkomen van de telefoon lijn in de woning

In bijlage een screenshot van mij SAGEM, met dus de lijnwaarden "training margin" = 25,1db. Ik ken mijn oude waarden niet meer, maar ik dacht dat ze lager waren. Kan dit dat ze veranderen, door in BRIDGE mode te staan?
Bijlagen
status sagem.jpg
(154.94 KiB) 17 keer gedownload
guidodejongh
Member
Member

Post Scriptum:

Tijdens het proces naar het omschakelen naar Bridge-mode, heb ik wel een keer op de "reset" knop van de SAGEM box (achteraan, verdoken opgesteld) moeten drukken.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

guidodejongh schreef:Bij navraag bij scarlet krijg ik als feed-back:
"Na uw gegevens op de lijn te hebben gecontroleerd zien wij dat Belgacom helaas niet de mogelijkheid bied het profiel te verhogen. Dit doen zij om de stabiliteit te behouden".
De feedback geeft de indruk dat Belgacom jouw profiel verlaagd heeft. DLM is echter een vol-automatisch proces, en er zit niemand achter die knopjes om jouw lijnwaarden eens te "controleren".
Waarschijnlijk heeft een veelvuldige modem reset DLM getriggerd om jouw profiel terug te verlagen. Met een beetje geluk (en geduld), en een stabiele lijn, zal je terug naar 50/6 en 70/6 gebracht ...

Indien je binnen enkele weken nog niet op 50/6 staat, zou ik nog eens reclameren bij Scarlet (70/6 heb je niet nodig, tenzij je ook TV hebt).
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
guidodejongh
Member
Member

Bedakt philippe!
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”