Beste forumleden
Ik ondervindt vandaag al heel de tijd korte onderbrekingen op mijn VDSL pro lijn, op een andere consumenten VDSL lijn geen problemen.
Begon met regelmatige disconnects op de pppoe sessie en nu blijft de pppoe verbinding stabiel maar valt internet connectiviteit soms weg, waardoor er na een tijd weer een nieuwe sessie moet worden opgebouwd.
Dit is zeer hinderlijk, steeds 5 min downtime, momenteel doet het zich elke 2 uur voor.
Het is mij een mysterie wat de oorzaak kan zijn.
Heeft iemand toevallig een gelijkaardig probleem?
Periodieke korte uitval
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Als ik mij niet vergis heb jij thuis 2 vdsl's liggen van EDPnet, niet?
Switch deze eens van telefoonstekker? Dus de pro op de consumentenlijn zetten en de consumenten op de prolijn. Normaal zou het probleem dan moeten verschuiven naar je consumentenlijn. Indien niet kan je verder beginnen zoeken (modem, ...).
Switch deze eens van telefoonstekker? Dus de pro op de consumentenlijn zetten en de consumenten op de prolijn. Normaal zou het probleem dan moeten verschuiven naar je consumentenlijn. Indien niet kan je verder beginnen zoeken (modem, ...).
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 813
- Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 64 keer
Excuses voor mijn late reactie, ik was de afgelopen dagen weg.
Ik heb diezelfde avond alles van binnenbekabeling hier eens opgevezen.
Vermits de consumentenlijn geen problemen vertoonde met het opbouwen van een nieuwe sessie en ik vermoed dat dit door de zelfde server wordt afgehandeld dacht ik dat het hier binnen zat. Uiteindelijk bleek in de NTP die Belgacom heeft geplaatst het probleem te zitten, gewoon kortsluiting tussen de 2 kabels. Daar waren een paar draden doorverbonden, gewoon aan elkaar gedraaid, met een beetje tape rond... Meteen lasdoppen rond geplaatst en inmiddels is de sessie al bijna 2 dagen actief
Ik heb diezelfde avond alles van binnenbekabeling hier eens opgevezen.
Vermits de consumentenlijn geen problemen vertoonde met het opbouwen van een nieuwe sessie en ik vermoed dat dit door de zelfde server wordt afgehandeld dacht ik dat het hier binnen zat. Uiteindelijk bleek in de NTP die Belgacom heeft geplaatst het probleem te zitten, gewoon kortsluiting tussen de 2 kabels. Daar waren een paar draden doorverbonden, gewoon aan elkaar gedraaid, met een beetje tape rond... Meteen lasdoppen rond geplaatst en inmiddels is de sessie al bijna 2 dagen actief

- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Pretty
Weer eentje opgelost 


Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti