Waarom zijn Chinese opladers levensgevaarlijk?

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Plaats reactie
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 634 keer
Bedankt: 393 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider

http://www.zdnet.be/nieuws/150605/waaro ... gn=mobilia

Onlangs een lader uit het stopcontact getrokken.....zie ik daar geweldige vonk en de kabel breekt af van de lader! (made in china brol)
KFZ autolader voor smartphone...splinternieuw: laadt niet!
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 43 keer

Ik heb een goedkope kloon van een HTC gsm. De lader heb ik niet gebruikt omdat die er net iets te goedkoop uit zag, en je met hem toch in het stopcontact met 230V steken...
De gsm zelf werkt traag, maar doet na 2 jaar wel nog altijd alles wat hij moet. Behalve de beloofde flits is een LEDje dat je in het donker nauwelijks ziet oplichten...
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

Een van de bronnen:
http://www.righto.com/2012/03/inside-ch ... y-you.html

Mensen zijn creatief om winst te maken, het is evenwel niet omdat het uit China komt dat het brol is, goede laders worden evengoed daar geproduceerd.
Ik blijf het wel intrigerend vinden hoe sommige mensen wel een dure telefoon kopen maar vervolgens op zoek gaan naar de goedkoopste accessoire... :?
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 174 keer
Provider

@tb0ne: omdat je (meestal) slechts 1 smartphone hebt, maar het handig kan zijn om verschillende laders te hebben(thuis, werk, bij je lief, in de auto,..).
Heb 1xmaal een goedkope iPhone kabel uit China gekocht en dat spel was in no-time uit elkaar(en heb 1xmaal een schokje gehad, dus nooit meer).
Ik koop ze voortaan wel van AmazonBasics(goedkoper dan Apple, maar nog altijd officieel gelicencieerd door Apple).
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster

Ik snap wel dat je meerdere laders wilt maar waarom mag die dan maar een paar euro's kosten voor sommige mensen?
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Omdat veel mensen iets hebben van "een basisfunctie als een gsm opladen zal toch zo verschillend niet zijn om er zoveel meer euro's aan te geven"?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1681 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

Tja, 600 € voor de GSM maar de oplader mag dan geen 20 euro kosten... :lol:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

tb0ne schreef:Ik snap wel dat je meerdere laders wilt maar waarom mag die dan maar een paar euro's kosten voor sommige mensen?
Voor de GSM zijn er geen alternatieven (en dan heb ik het niet over andere merken/modellen) terwijl er voor de laders wel genoeg alternatieven zijn.

Maar de Chinese productie op zich is het probleem niet... wel het Chinese design.

Feit blijft dat zowel de standaard GSM als lader serieus overpriced zijn.
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster

Er zijn zat inderdaad zat laders te krijgen en je hoeft zeker niet de orignele te nemen maar je hebt goedkoper, goedkoop en uiteindelijk duurkoop.
Als iets te mooi is om waar te zijn...
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 771 keer
Recent bedankt: 3 keer
Te Koop forum

Voor m'n iPhone 4 heb ik ooit 2 'docks' uit China besteld. Na ongeveer anderhalve keer de iPhone er in en er terug uitgehaald te hebben vielen ze allebei uit elkaar.

Voor m'n rMBP ook ooit een chinese namaak-MagSafe2 lader gekocht. Ik ben God en Jezus nog altijd dankbaar dat het spel niet eens pastte op de aansluiting op m'n rMBP, anders was die zeker ontploft. Geklaagd bij die chinese Ebay handelaar, en prompt werd het bedrag teruggestort... Daarna maar braaf naar Easy-M gegaan, en een officiele Apple MagSafe2 lader gekocht :)

Chinese rommel, nooit meer.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
tendonsie
Pro Member
Pro Member
Twitter: tendonsie
Uitgedeelde bedankjes: 654 keer
Bedankt: 40 keer

Hier ook voor de fun eens paar Chinese spulletjes besteld.

Bij de nieuwe usb kabeltjes naar iPhone zie je meteen dat het maar langs "1 kant" werkt, terwijl beide kanten zou moeten.
Ik merk ook dat hij opmerkelijk trager laad.

Bij "tussenstukjes" ook zelfde probleem dat er niet genoeg stroom door kan, en men wakker de nieuwe iPhone 5 met tussenstuk niet pakt.

Dat het brol is, mag dus wel duidelijk zijn.

Prijzen van officiële Apple zijn ook zo duur, dat je wel geneigd bent om het één keer te proberen ^^.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1379 keer
Bedankt: 509 keer

Hier al vaker voor kleinigheden besteld bij de Chinees. Ik spreek dan ook enkel over kabeltjes, adapterstukjes, USB-autoladers, etc... dus geen 220V stuff en ook geen duurdere stukken.

Eigenlijk geen klagen van. Eén keer een Bluetooth keyboardje gehad dat het maar 2 minuten volhield op een lading, en ze hebben mij gewoon zonder probleem een nieuw gestuurd. Moet wel toegeven dat ik nu ook wel een iPhone 5 kabeltje heb waarvan mijn vrouw zegt dat haar iPhone er niet meer mee wil opladen. Heb er wel nog op overschot want meestal bestel ik er direct een paar :D.

Maar ja, hoe ze het doen is mij ook een raadsel, want ze verzenden ook nog eens gratis. Heb al eens een bestelling gehad waarbij bleek dat de postzegels die erop hingen meer kostten dan wat ik voor de hele bestelling betaald had. Maar misschien maken ze de postzegels ook na :D.
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb mij ooit laten wijsmaken dat de Chinese overheid die verzendingen naar het Westen subsidieert... of het klopt weet ik niet maar gratis bestaat in alle geval niet... ook niet in China!
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

Het probleem is dat bijna iedereen die iets uit China gaat kopen, ineens ook het goedkoopste toestel koopt....
Hier zitten we uren te vergelijken over het "beste" toestel op de markt, maar uit China kopen we allemaal het goedkoopste toestel.

Ik koop regelmatig in China, uiteindelijk is het knal hetzelfde als hier, informeer u, en koop dan pas. Maar ik moet toegeven dat ik ook al een paar keer een kat in een zak..... enz.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

iceke schreef:Het probleem is dat bijna iedereen die iets uit China gaat kopen, ineens ook het goedkoopste toestel koopt....
Het probleem is dat er geen enkele garantie is dat een Chinese lader van 10 euro beter zou zijn dan een Chinese lader van 5 euro.
iceke schreef:informeer u, en koop dan pas
Tja, en hoe ga jij beide laders beoordelen zonder ze in bezit te hebben ?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

Stroper schreef:@tb0ne: omdat je (meestal) slechts 1 smartphone hebt, maar het handig kan zijn om verschillende laders te hebben(thuis, werk, bij je lief, in de auto,..).
Waarom verschillende laders??? Mijn HTC Desire heeft micro-usb aansluiting. Thuis gebruik ik de lader die bij de HTC geleverd is (dus USB kabel + stekker waar de kabel ingeplugd wordt). Diezelfde kabel gebruik ik in de auto i.c.m. stekker die in de sigarettenaansteker gaat. En diezelfde kabel sluit ik op het werk, bij vriendin... om het even waar aan op de USB poort van de PC waardoor mijn smartphone ook op die plaatsen opgeladen kan worden. Je moet al goed gek zijn om geld uit te geven voor meerdere laders terwijl het best met 1 kabel mogelijk is.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 766 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 1 keer

Kopen in China is altijd hopen op een beetje geluk. :banana:
Maar ach... gratis verzending. :lol:
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 771 keer
Recent bedankt: 3 keer
Te Koop forum

Jack Daniels schreef:
Stroper schreef:@tb0ne: omdat je (meestal) slechts 1 smartphone hebt, maar het handig kan zijn om verschillende laders te hebben(thuis, werk, bij je lief, in de auto,..).
Waarom verschillende laders??? [...]
Ik vind dat toch verschrikkelijk handig, een MagSafe2 adapter in de keuken thuis, eentje op de bureau op m'n werk, en nog een derde in de laptoptas zelf. Nu moet ik daar nooit naar zoeken, of het risico lopen om die ergens te vergeten... Laptop op één van die 2 plaatsen en paf, direct stroom, geen gelul meer met kabels enzo...

En ja, lui zijn kost nu eenmaal veel geld :)
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

Jack Daniels schreef:
Stroper schreef:Thuis gebruik ik de lader die bij de HTC geleverd is (dus USB kabel + stekker waar de kabel ingeplugd wordt). Diezelfde kabel gebruik ik in de auto i.c.m. stekker die in de sigarettenaansteker gaat. En diezelfde kabel sluit ik op het werk, bij vriendin... om het even waar aan op de USB poort van de PC waardoor mijn smartphone ook op die plaatsen opgeladen kan worden. Je moet al goed gek zijn om geld uit te geven voor meerdere laders terwijl het best met 1 kabel mogelijk is.
Er is sowieso nog een onderscheid tussen laders en kabels. Een van mijn eerste China aankopen ooit waren micro-USB kabeltjes. Denk dat ik er toen direct 5 gekocht heb, voor €5 incl. verzending of zoiets :D. Heb je dan ook nooit het risico dat je je kabeltje vergeten bent, gewoon overal eentje achterlaten :).
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Tomby schreef: Er is sowieso nog een onderscheid tussen laders en kabels. Een van mijn eerste China aankopen ooit waren micro-USB kabeltjes. Denk dat ik er toen direct 5 gekocht heb, voor €5 incl. verzending of zoiets :D. Heb je dan ook nooit het risico dat je je kabeltje vergeten bent, gewoon overal eentje achterlaten :).
Mijn USB kabel IS mijn lader. Gewoon in de usb poort van de PC, andere kant in de smartphone en die begint op te laden
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

Jack Daniels schreef: Mijn USB kabel IS mijn lader. Gewoon in de usb poort van de PC, andere kant in de smartphone en die begint op te laden
Erm, neen, je PC is dan de lader... :wink:
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

Dure lader heb jij ;-)
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 685 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Dan is de kans dat jij problemen krijgt met 'een chinese LADER' erg klein, Jack Daniels.

Lees je eigen bericht nog eens na en tel hoeveel echte 'laders' je al vermeldt :beerchug:

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Joe de Mannen schreef: Lees je eigen bericht nog eens na en tel hoeveel echte 'laders' je al vermeldt :beerchug:

J.
De originele bestaande uit stekker voor stopcontact met bijhorende usb kabel en verder nog een sigarettenaansteker waar dezelfde usb kabel in gaat. Ik heb 1 oplader voor thuis (de stekker voor 220V) en 1 voor in de auto (de sigarettenaansteker). Ik maak telkens gebruik van dezelfde usb kabel (die meegeleverd werd met mijn HTC). Eventueel als mijn batterij ver leeg is en ik ben op het werk, dan gebruik ik de usb kabel (die ik thuis en in de auto gebruik) op het werk om mijn smartphone op te laden via de usb poort van mijn Mac. Dus "opladers" in de ware zin van het woord: 2 stuks, de stekker en de sigarettenaansteker. Wie meer opladers gevonden heeft in mijn origineel bericht, die moet hier maar even quoten met het juiste aantal. Meer dan 2 zal je niet vinden. Voor zover ik weet zijn een 220V stekker en een sigarettenaansteker onderling niet uitwisselbaar. En inderdaad, slechts 1 usb kabel. Maar hier zijn er blijkbaar die een oplader hebben voor thuis, in de auto, op het werk, bij de vriendin, voor de laptop tas, voor...
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Klopt, ik heb hier ook zowat overal een oplader liggen voor het pure gemak. Je kan, zoals Jack Daniels doet, een USB kabel overal meenemen, maar mij kennende ben ik deze na een uur al kwijt :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
Bedankt: 179 keer

Ik ben lui op dat gebied. Leeg is leeg.
En soms blijft dat onding (gsm) soms 3 dagen zo liggen :-)
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

tb0ne schreef:Een van de bronnen:
http://www.righto.com/2012/03/inside-ch ... y-you.html

Mensen zijn creatief om winst te maken, het is evenwel niet omdat het uit China komt dat het brol is, goede laders worden evengoed daar geproduceerd.
Ik blijf het wel intrigerend vinden hoe sommige mensen wel een dure telefoon kopen maar vervolgens op zoek gaan naar de goedkoopste accessoire... :?
Als morgen een iphone goedkoper verkrijgbaar was en er hetzelfde uitzag kochten diezelfde mensen dat ook, veel bedrijven zijn ook zo, bij ons op het werk, .. is iemand die bv een multimeter moet kopen, .. vraagt offertes, .. en vergelijkt deze met een fluke, .. koopt dan rommel voor 35euro dat ondertussen al 6 keer kapot is gegaan, maar deze mensen weigeren te begrijpen, dat die fluke niet kapot gaat en dan ook nog juist meet, terwijl de goedkope soms spanning meet die er niet is en soms spanning niet meet die er wel is !? Maar toch weigert men in te zien dat die prijs ergens zit, ..

Dus om het kort te houden mensen vergelijken, maar weten eigenlijk niet wat het is ze vergelijken. Nu alles wat duurder is is daarom ook niet precies beter !
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”