Ik heb nu 3 dagen mijn tablet en ben er vrij tevreden mee.
Maar.
De gegevens van mijn agenda op de laptop-pc en de tablet worden niet uitgewisseld.
Ik gebruik androïd op beide toestellen de synchronisatie met mijn mail loopt prima.
Ook de synchronisatie tussen mijn smart Phone en de laptop is ok.
Als ik in instellingen ga, zou ik een account moeten ingeven, maar daar staat reeds een.
Als ik een bestaand account wil toewijzen accepteert het systeem het niet.
als ik een nieuwe account wil ingeven krijg ik een extra mail account en dat wil ik vermijden.
De medion servicelijn aangesproken en die zouden binnen 3 weken antwoord geven .... wat mij heel lang lijkt.
Niettegenstaande zou ik toch een oplossing vinden voor dit probleem.
Groeten
Janfrans
synchronisatie tussen agenda tablet en agenda laptop
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 150 keer
't Is een beetje wirwar verhaal he...
Je spreekt eerst over laptop & tablet, dan dat er op beide android staat, wat mij beetje bizar lijkt ma bon. En dan plots komt er nog een smartphone bij...
Welke software voor de agenda gebruik je op je laptop?
Je spreekt eerst over laptop & tablet, dan dat er op beide android staat, wat mij beetje bizar lijkt ma bon. En dan plots komt er nog een smartphone bij...
Welke software voor de agenda gebruik je op je laptop?
Sorry voor de onduidelijkheid van mijn vraag.
Het synchronisatie probleem is tussen mijn laptop en mijn tablet. Tussen de smart Phone en laptop is er geen probleem.
En enkel voor de agenda info.
Bij het instellen vraagt het programma van de tablet om een account aan te maken. maar die bestaat al en accepteert geen tweede.
Ik heb ten einde raad ook al een reset gedaan, maar ook dat lukt niet. Ik kan niet de originelen fabrieksgegevens oproepen.
Groeten
Janfrans
Het synchronisatie probleem is tussen mijn laptop en mijn tablet. Tussen de smart Phone en laptop is er geen probleem.
En enkel voor de agenda info.
Bij het instellen vraagt het programma van de tablet om een account aan te maken. maar die bestaat al en accepteert geen tweede.
Ik heb ten einde raad ook al een reset gedaan, maar ook dat lukt niet. Ik kan niet de originelen fabrieksgegevens oproepen.
Groeten
Janfrans
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 624 keer
Op een android tablet/smartphone heb je een "GMAIL" account nodig. Andere accounts werken ook natuurlijk, maar gaan niet zomaar 123 syncroniseren.
Daarom is het makkelijker om 1 gmail account aan te maken voor al je android devices en die (sinds android 4.2) als hoofdgebruiker te installeren.
Bij een systeemherstel is dit het eerste wat je device gaat vragen, je kan dan kiezen tussen nieuw of bestaand account. Vul dus je gegevens van je bestaand gmail account in of maak een aan. (doe dit gewoon eerst op je pc, is makkelijker) Vraagt je device niet naar dit account, open dan de playstore... ook dan gaat men naar dit account vragen.
Al je andere email accounts kan je natuurlijk ook toevoegen, maar doe dit niet, importeer deze in je gmail account, dit werkt gewoon veel prettiger + je agenda's syncen dan wel.
Het 2de punt waarmee je rekening moet houden is dat je agenda op je android device niet altijd standaard de agenda is van je "gmail".
Je kan dit oplossen door in de instellingen van je agenda je gmail account aan te vinken( of makkelijker gmail agenda te installeren uit de playstore)
Dus :
1 : op alle device's hetzelfde gmail account gebruiken
2 : je andere (telenet/belgacom/hotmail)account's niet toevoegen aan je device, maar importeren in je gmail account
3 : zorgen dat je gmail agenda gebruikt & niet de agenda van je android device
Daarom is het makkelijker om 1 gmail account aan te maken voor al je android devices en die (sinds android 4.2) als hoofdgebruiker te installeren.
Bij een systeemherstel is dit het eerste wat je device gaat vragen, je kan dan kiezen tussen nieuw of bestaand account. Vul dus je gegevens van je bestaand gmail account in of maak een aan. (doe dit gewoon eerst op je pc, is makkelijker) Vraagt je device niet naar dit account, open dan de playstore... ook dan gaat men naar dit account vragen.
Al je andere email accounts kan je natuurlijk ook toevoegen, maar doe dit niet, importeer deze in je gmail account, dit werkt gewoon veel prettiger + je agenda's syncen dan wel.
Het 2de punt waarmee je rekening moet houden is dat je agenda op je android device niet altijd standaard de agenda is van je "gmail".
Je kan dit oplossen door in de instellingen van je agenda je gmail account aan te vinken( of makkelijker gmail agenda te installeren uit de playstore)
Dus :
1 : op alle device's hetzelfde gmail account gebruiken
2 : je andere (telenet/belgacom/hotmail)account's niet toevoegen aan je device, maar importeren in je gmail account
3 : zorgen dat je gmail agenda gebruikt & niet de agenda van je android device