Scarlet One

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
KennyVD
Starter
Starter

Hallo iedereen,

Binnen een kleine 2 weken krijgen we hier Scarlet One , op 1 TV in de woonkamer. Nu hebben we aan de andere kant van het huis in een slaapkamer nog een TV. Hiervoor zouden we geen extra digibox aanschaffen maar wel natuurlijk de distributie kabel opzeggen. Nu m'n vraag is , moeten de mensen die komen om alles te installeren in die (slaap)kamer zijn?
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 98 keer

Ik vrees dat je hier wat zaken dooreen haalt en dat jouw plannen misschien niet gaan lukken.
Als je spreek over de 'distributie kabel', bedoel je dat je nog een klassieke TV distributie aansluiting in jouw huis hebt liggen ??
Want de TV van Scarlet One (=BGC TV) komt NIET over de 'distributiekabel', en je MOET daarvoor een decoder per TV hebben!
En de techieker installeert ook de decoder, dus moet in de kamer(s) zijn waar jouw TV('s) staan
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Als je uw kabelabonnement opzegt bij telenet, en geen extra decoder neemt bij scarlet, vrees ik dat je niet veel tv ga kunnen zien in de slaapkamer.
Als je gaat zoeken naar de goedkoopste oplossing ben je beter dat je toch een extra decoder neemt bij scarlet, ik dacht dat deze 8€/maand zijn voor de huren. Altijd goedkoper dan de kabelkost. Alleen ga je een netwerkkabel tot in de slaapkamer moeten leggen, draadloze oplossing of via elektrische weg.
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1682 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Die kabel kan mogelijk nog wel een aantal weken / maanden blijvem werken. Dat is geen structurele oplossing maar goed.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
DIBO
Elite Poster
Elite Poster

TiTanium schreef:..toch een extra decoder neemt bij scarlet, ik dacht dat deze 8€/maand zijn voor de huren
een tweede decoder huren via Scarlet kan enkel bij de initiële bestelling; nadien kan er helaas geen 2e decoder bij gehuurd worden; enkel aan te kopen in BGC shop.
Dus KennyVD, als je toch een 2e decoder gaat huren ipv. kopen, misschien dat dit nu nog op de bestelling kan toegevoegd worden, na de installatie ben je genoodzaakt de 2e decoder te kopen.... Maar zoals TiTanium schreef, het zal goedkoper zijn (in huurprijs) dan de kabel actief houden. Misschien dat je wel extra kosten gaat hebben om een netwerkaansluiting tot in je slaapkamer te krijgen...
TiTanium
Moderator
Moderator
Provider

Dat wist ik niet dat je achteraf geen meer kon bij zetten (in huurvorm). Dat weet ik vanaf heden dan ook.

EDIT:
Kijk op 2 tv's in HD

Schakel over naar de nieuwe tv-ervaring in digitale kwaliteit met uw Belgacom TV-decoder. Profiteer ook van de superieure beeld- en geluidskwaliteit van programma's in hoge definitie. De decoder is uitgerust met een harde schijf waar je tot 90 uur programma's kan op opnemen.
Kenmerken van de HD Decoder

De HD Decoder is compatibel met de zenders of programma's die worden uitgezonden in digitale en hoge-definitie-kwaliteit (HD), uitgerust met een harde schijf van 160 GB en met een HDMI-poort.

Als je kiest voor een Scarlet pack met Digitale TV garanderen wij je, dat je tot 2 tv toestellen kan aansluiten. M.a.w. voor elke tv een HD Decoder. In alle packs met digitale tv zit er 1 HD Decoder inbegrepen, wil je een extra HD Decoder (voor je andere tv-toestel), dan kan je dit aangeven bij je bestelling. Een extra HD Decoder kost € 7/maand en komt bovenop de abonnementsprijs van je pack.
Ik zie nergens dat het achteraf niet meer gaat?
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
DIBO
Elite Poster
Elite Poster

Goztow schreef:Die kabel kan mogelijk nog wel een aantal weken / maanden blijvem werken.
Idd, dat heeft bij mij nog een hele tijd geduurd voor ze de kabel zijn komen afsluiten, tot ik op een keer wat 'elektriciteit' afval zal liggen in de voortuin, o.a. een soort metalen koppelstuk van een een paar cm lang. En zag ik op de gevel een nieuw stuk tussenzitten op de kabelaansluiting. Uit nieuwsgierigheid toen kabel nog eens getest en weg was het signaal.
KennyVD
Starter
Starter

Bedankt voor de snelle reacties , m'n vader zei trouwens dit nu net. Dat de verkoopster aan de telefoon zei dat we in de slaapkamer nog gewone tv zouden hebben (dus geen digitale tv zoals in de woonkamer) maar wel nog de 'gewone' tv. Klopt dit?
DIBO
Elite Poster
Elite Poster

TiTanium schreef:Ik zie nergens dat het achteraf niet meer gaat?
Tja, ik heb mij indertijd ook laten vangen.... Bewijs dat je toch bij een low cost provider zit en de service toch een tikje minder is natuurlijk!
Indien je een tweede decoder wenst, is het best dat je deze onmiddelijk bij de inschrijving of installatie van je Scarlet abonnement aanvraagt. Voor een tweede decoder betaal je 7 euro huur per maand. De tweede decoder wordt dan door de Scarlet technieker geplaatst. Indien extra materiaal (al dan niet betalend) zoals een Devolo (PLC) of Ruckus adapter nodig is, zal de technieker je hierover informeren en het bijkomende materiaal installeren.

Indien je echter na de installatie van je Scarlet abonnement toch een tweede decoder wenst, verwijzen wij je graag door naar een Belgacom verkooppunt voor de aankoop van een tweede decoder. Wanneer je de decoder aankoopt in een verkooppunt, ben je eigenaar van de decoder. Je moet geen Belgacom klant zijn om een decoder aan te kopen en je sluit hiervoor geen bijkomende overeenkomst met Belgacom.
TiTanium
Moderator
Moderator
Provider

Ok bedankt, misschien ook ineens duidelijk voor mogelijke toekomstige scarletklanten.
DIBO
Elite Poster
Elite Poster

KennyVD schreef:Dat de verkoopster aan de telefoon zei dat we in de slaapkamer nog gewone tv zouden hebben (dus geen digitale tv zoals in de woonkamer) maar wel nog de 'gewone' tv. Klopt dit?
Helaas heeft Belgacom TV geen 'gewone' TV enkel digitale. Dus ofwel de distributie gewoon blijven behouden en dan kan je daar nog 2 of 3 TV's aanhangen, ofwel zien of de 2e digitale TV aansluiting via BGC TV niet de goodkoopste oplossing is. Heb je ineens een 2e decoder in huis waar je ook programma's mee kunt opnemen ==> wel afhankelijk van de snelheid van je Scarlet One aansluiting !!!! Heb je daar goed naar gekeken voor je Scarlet One hebt genomen ??
KennyVD
Starter
Starter

M'n vader heeft de bestelling gedaan , en je zegt wat ik dacht. Hij heeft de verkoopster wss verkeerd geïnterpreteerd , want hij denkt dat we in de slaapkamer 'gewone' tv zullenhebben. Dus om het heel duidelijk te maken (ik zal dit alles hem doen lezen) , zonder extra digibox zullen we sowieso geen tv kunnen kijken in die slaapkamer?
DIBO
Elite Poster
Elite Poster

KennyVD schreef: zonder extra digibox zullen we sowieso geen tv kunnen kijken in die slaapkamer?
via Scarlet One (Belgacom TV) is het onmogelijk een TV aan te sluiten zonder decoder.
Maar je kan zoals reeds geschreven, het analoge kabeldistributie abonnement blijven betalen en dan kan je die gebruiken om een 2e (of 3e of 4e) TV analoog aan te sluiten zoals vroeger.
Om te weten hoeveel TV's je via Scarlet One kunt aansluiten (of hoeveel je kan opnemen en tegelijk TV kan kijken), doe je best eens de beschikbaarheidstest : http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/p ... ck_tv.page
DIBO
Elite Poster
Elite Poster

Lees ook eens alles wat er over Belgacom TV staat bij http://www.scarlet.be/nl/klantenzone/faq/, dan kan je eens zien hoe de 2e decoder/TV kan aangesloten worden: via netwerkkabel als het eenvoudig te doen is of je zelf handig bent (want de Scarlet technieker gaat geen gaten boren in muren of plafonds) of via een paar Devolo's (niet goedkoop)
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Als je wat geduld hebt sites zoals tweedehands regelmatig controleren en er geen gras over laten groeien.
Ik heb een amper gebruikte V4 op de kop kunnen tikken voor 65€.
Verder heb ik powerline adapters besteld omdat een kabel trekken betekende dat ik de boorhamer boven moest halen, en het behangpapier beschadigd zou zijn :wink:
Dus het is mogelijk om voor 100€ uitgerust te zijn, deel dat door de huurprijs per maand en oordeel zelf :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 68 keer

Tot voor kort was het zo dat men alleen een tweede digicorder kon krijgen,bij aansluiting v.d. eerste,dus bij het begin v.h. contrakt.Een achteraf gaan kopen,in een Belgacom shop,of een tweedehands instaleren lukte niet.
Ik weet dat er daar veel klachten over waren,van mensen die er een gekocht hadden (zeer hoge nieuwprijs,dus beter 2e hands dan)en het niet lukte.Scarlet heeft daar wel wat klachten over gehad,het kan zijn dater daar al wat aan gedaan is,maar ik ben er niet zeker van.
Men mag niet vergeten dat er 8€ extra moet betaald worden.
CindyV
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 32 keer

Er kan wel degelijk een nieuwe decoder (of een 2de handse) geïnstalleerd worden hoor.

Het probleem met een 2de handse is dat deze meestal reeds in gebruik is op een andere lijn. En een decoder kan maar op één lijn tegelijkertijd toegewezen zijn. Moest dit het geval zijn, dan kunnen onze helpdesk medewerkers ervoor zorgen dat deze van de oude lijn gehaald wordt en je deze zelf op de nieuwe lijn kan toewijzen (door bij het opstarten het lijnnummer en de pincode in te geven).

Opgelet: Scarlet ondersteunt enkel de nieuwere types van decoders (Cisco, Scientific Atlanta..). Oude modellen zoals Mood en Tilgin worden niet ondersteund. Mogelijk is dit de reden van voormalige klachten waarover fluppie het heeft?
http://www.scarlet.be - We offer high speed internet, fixed & mobile telephony and Digital TV!
http://www.scarlet.be/klant - Toegang tot mijn.scarlet, webmail, online support, netwerkstatus en de wachttijden op onze helpdesk.
schneider
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

fluppie schreef:Tot voor kort was het zo dat men alleen een tweede digicorder kon krijgen,bij aansluiting v.d. eerste,dus bij het begin v.h. contrakt.Een achteraf gaan kopen,in een Belgacom shop,of een tweedehands instaleren lukte niet.
Ik weet dat er daar veel klachten over waren,van mensen die er een gekocht hadden (zeer hoge nieuwprijs,dus beter 2e hands dan)en het niet lukte.Scarlet heeft daar wel wat klachten over gehad,het kan zijn dater daar al wat aan gedaan is,maar ik ben er niet zeker van.
Men mag niet vergeten dat er 8€ extra moet betaald worden.
Het is idd zo dat je bij de installatie de beide decoders kunt huren. Als je er 1 laat installeren en de 2de achteraf wil toevoegen moet je deze 2de kopen in een BGC shop of 2de hands.
Sommige BGC shops doen er wel wat moeilijk over om deze aan Scarlet klanten te verkopen omdat ze denken dat het niet mag. (Contractueel zijn ze verplicht)
Gewoon doorpushen of naar een andere shop gaan...

En het is zoals CindyV zegt. Alle oudere modellen dan de Scientific Atlanta worden niet ondersteund en gaan niet werken.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Heeft iemand een idee over de juiste prijs van zo een toestel?? Van een nieuwe dan wel.
DIBO
Elite Poster
Elite Poster

fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Inderdaad,die (modernste) kost een 225€.(toch een hoog bedrag vind ik).Maar als je iedere maand een 8€ moet bijbetalen,is hij op ong. een 2,5 jaar van U.Dus als je echt een nodig hebt,langer dan 2,5 jaar,dan ben je beter dat je er een koopt.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

als ik een 2de decoder wil aansluiten, vraagt hij aan mij om het nummer en de pin in te voeren. Nu heb ik het nummer gekregen van scarlet, echter kan ik het niet invoeren op de box. Ik kan wel de nummer van 1 tot 9 (en 0) invoeren, maar het nummer begint met TBD en letters krijg ik niet ingevoerd. Iemand een idee hoe ik dat doe?

Dus het nummer is : TBD122999
Pincode is : 1234

Hoe krijg ik TBD ingevoerd?
de koe zegt boe
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

Bedoelen ze hierbij niet je telefoonnummer bij Scarlet? Bij ons moesten we gewoon deze ingeven. Let wel, deze is (bij ons toch) anders dan de telefoonnummer waarop men ons belt :eek:
bambipower
Elite Poster
Elite Poster

volgens scarlet niet :( , hoe kom ik het andere telefoonnummer te weten? Dan test ik daar even mee
de koe zegt boe
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb die van ons gekregen van een Belgacomtechnieker toen die mijn lijn uitlas een paar jaar terug. Misschien is deze ook wel bij de instellingen uit de eerste decoder uit te lezen :)
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1959 keer
Recent bedankt: 5 keer

Je kan jouw lijnnummer opvragen met volgende methode:
sluit een telefoontoestel aan op de NTP2007-contactdoos en bel naar 1924 om het identificatienummer van je koperpaar te weten
C1nder
Pro Member
Pro Member

De nummer die je moet gebruiken voor je Belgacom tv staat op mijn.scarlet.be.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster

raf1 schreef:Je kan jouw lijnnummer opvragen met volgende methode:
sluit een telefoontoestel aan op de NTP2007-contactdoos en bel naar 1924 om het identificatienummer van je koperpaar te weten
Dank u, dit werkt !!!
De nummer die je moet gebruiken voor je Belgacom tv staat op mijn.scarlet.be.
Inderdaad, maar dat is dat TBD122999 nummer
de koe zegt boe
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 685 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider

TBD betekent To Be Defined, zu het kunnen dat er nog geen nummer is toegekend ?

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

C1nder schreef:De nummer die je moet gebruiken voor je Belgacom tv staat op mijn.scarlet.be.
Ha, dat was me eerder zelfs nog niet opgevallen, daar stond bij ons nog iets van "In Progress" tot voor kort.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb ondertussen een afstandsbediening(18€) bijgekocht,in de Belgacom schop,in lochristie.Ik heb duidelijk erbij vermeld dat ik Scarlet klant was,en geen enkel probleem gehad,kben vriendelijk geholpen,zonder problemen. :banana:
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”