Vaste lijn nummer behouden na verhuis?

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
Voyager
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 1 keer

De situatie is de volgende:
Momenteel heb ik een vaste lijn bij Belgacom (met bijhorend telefoonnummer) op een externe locatie. Binnen afzienbare tijd zal deze locatie verdwijnen.
Nu wil ik graag het telefoonnummer behouden, zonder een extra vaste lijn bij te nemen op mijn thuisadres.

Is er een oplossing met voip voor dit? Liefst met zo weinig mogelijk kosten en/of ingewikkelde installatie.
Het is enkel nodig om bereikbaar te zijn via dat nummer, dus als dit mogelijk zou zijn om inkomende gesprekken door te schakelen naar een vaste lijn of gsm zou dit ideaal zijn. Nog beter is als het mogelijk is om de doorschakeling op bepaalde tijdstippen naar een voicemail te sturen.

Alle info is welkom :-D
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3753 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider

Dat is heel simpel:
  • - porteer het nummer naar een VoIP provider (voorbeeld: WeePee, éénmalige kost van 18 EUR).
    - met een eenvoudig IP telefoon kan je op je thuisadres gesprekken ontvnagen. Of op de PC via een softphone, of op je GSM via 3G ...
    - doorschakelen kan via de WeePee web interface, maar hieraan zijn gesprekkosten verbonden.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”