Telenet Wireless & D-Link DHP-1565 als AP

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
VerhelstC
Starter
Starter

Ik probeer reeds een ganse tijd een D-Link DHP-1565 als AP te installeren.
Dit zou enkel dienen om het huidig WIFI-signaal van de all-in-one modem van Telenet te versterken.

Kan iemand mij op weg helpen om dit te realiseren.
Via de WPS knop van de telenetmodem en het d-link toestel lukt het me niet.

Merci,
C.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Gewoon de handleiding volgen... toestel in AP mode zetten en dan...
Open een webbrowser, voer http://dlinkrouterWXYZ in (WXYZ: viercijferig suffix van het LAN MAC-adres dat zich onderaan op het toestel bevindt) en druk dan op Enter.
Volg de Installatiewizard om u te helpen bij het realiseren van een veilig draadloos netwerk.
Hier geen je identiek dezelfde SSID, encryptie en paswoord in als bij je TN router.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1960 keer
Recent bedankt: 5 keer

Je kan gerust de Telenet-Wifi volledig uitschakelen via http://mijn.telenet.be/ want zo'n D-Link DHP-1565 geeft voldoende Wifi-signaal voor heel je woning.
Voordeel: besparing op de elektriciteitsfactuur.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

raf1 schreef:want zo'n D-Link DHP-1565 geeft voldoende Wifi-signaal voor heel je woning.
Dat lijkt me een totaal ongefundeerde posting... wireless dekking valt enorm moeilijk te voorspellen laat staan dat je z'n grondplan nog nooit hebt gezien of weet waar de modem staan en waar hij dekking wil.
raf1 schreef:Voordeel: besparing op de elektriciteitsfactuur.
Een AP dat 100 mW geeft... dat gaat hem inderdaad zo'n 20 cent per jaar besparen.
VerhelstC
Starter
Starter

Laat dat nu net het probleem zijn.
Heb de handleiding volledig gevolgd.

Maar de verbinding tot stand krijgen via de browser lukt niet.
Die 4-cijferige suffix zijn geen vier cijfers bij mij op het etiket.
Zelfs al ik dan die "laatste 4 karakters" gebruik, krijg ik geen verbinding.

Is absoluut de bedoeling om dit als bijkomstig signaal te gebruiken om voldoende wifi in de living + tuin te hebben.
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Hang je pc eerst rechtstreeks aan de dlink met een kabel. En check of je een IP van de dlink gekregen hebt.
Dan surf je naar het adres zoals het in de manual staat of het adres dat je als gateway doorgekregen hebt.
Geef de wifi van de dlink hetzelfde SSID en wachtwoord als je in de telenetmodem gebruikt (ook zelfde beveiligings protocol liefst)
Schakel DHCP op de dlink UIT
Niet vergeten alle settings toe te passen uiteraard.
Verbind de kabel die van de telenet modem komt met de dlink en steek deze in één van de LAN poorten, NIET de WAN-poort.

Als het volledig wireless moet zijn, dan moet je zoeken naar repeater instellingen.
VerhelstC
Starter
Starter

mag gesloten worden - is gelukt.
merci voor de tips.

:banana:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

thamar schreef:Dan surf je naar het adres zoals het in de manual staat of het adres dat je als gateway doorgekregen hebt.
Schakel DHCP op de dlink UIT
Het betreffende toestel heeft een schakelaartje waarmee je het in AP mode kan plaatsen... en bij een AP krijg je geen IP-adres (en hoef je DHCP ook niet uit te schakelen). Opletten dus met dergelijke standaard antwoorden te geven want in dit geval zijn ze niet geheel correct (al is het een alternatief).
VerhelstC schreef:mag gesloten worden - is gelukt.
Misschien kan je even vertellen wat je gedaan hebt... zo heeft iemand anders er misschien ook nog iets aan.
jeffke
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 15 keer

De d-link zal in dezelfde range gezeten hebben (192.168.0.1) zoals de wireless modem.
moest je een van de twee aan passen had het ook gewerkt.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

jeffke schreef:De d-link zal in dezelfde range gezeten hebben (192.168.0.1) zoals de wireless modem.
Nogmaals... een AP heeft geen "range" (omdat het normaal ook geen DHCP server heeft).
jeffke
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 15 keer

Dus als de AP zijn configpagina op 192.168.0.1 staat,geeft dit geen conflict met de router?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Dat is z'n managementsinterface... en als die dubbel staat is het inderdaad een probleem.

Maar da's dus geen "range" (zoals bij twee DHCP servers die dezelfde adressen geven) maar louter één adres.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”