Vijf keer geflitst? Vijf keer betalen!

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Hardrijders zullen het binnenkort nog meer voelen in hun portemonnee. De politie start met een compleet nieuwe aanpak: de mobiele trajectcontrole. Ze gaan elke week op een willekeurige autosnelweg verschillende keren flitsen op korte afstand van elkaar. En vijf keer geflitst, is ook vijf keer betalen.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20130711_00655421
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Niet slecht :-)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Ik vraag me af of dit wettelijk wel kan... je kan iemand maar één keer beboeten voor dezelfde overtreding.

Hoe rekbaar is hier dus "dezelfde"... straks zet men iedere meter een nieuwe flitser :nono:
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 371 keer
Bedankt: 121 keer
Recent bedankt: 1 keer
Te Koop forum

Kassa kassa ! De staatsschuld zal rap afbetaald zijn.
Als men zoveel moeite stak tegen inbraken e.d. was het goed.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S25 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS1821+
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin Venu3
krisken
userbase crew
userbase crew

één keer beboeten voor dezelfde overtreding...maar in hoeveel tijd?

Telefonie = EDPnet + OVH
Nr10
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 20 keer

Ne bis in idem-beginsel luidt dat je maar éénmaal voor hetzelfde misdrijf kan worden gestraft.

Een snelheidsovertreding is een misdrijf maar je kan die begaan aan verschillende snelheden op verschillende tijdstippen en dito locaties. Telkemale je aan een meetpunt een overdreven snelheid bezit zal je denk ik beboet kunnen worden. Anderzijds kan je voor één geijkte meting slechts 1x beboet worden (toepassing van ne bis in idem). Gaat misschien nog een staartje krijgen dit...
krisken
userbase crew
userbase crew

Dus als ik in Oostende vertrek aan 150km/uur en ik blijf die snelheid rijden tot in Arlon, kan ik maar één boete krijgen, ook al ben ik 50 keer geflitst?

Telefonie = EDPnet + OVH
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

Dan passen we toch snel even de wet aan zeker? Alles is goed om de werkende Belg het geld uit de zakken te kloppen onder het mom van verkeersveiligheid. Voort van de rest trekken dievenbendes doorheen het hele land, is de politie er van op de hoogte maar steken ze geen poot uit. Ramkraken worden gepleegd dat het een lieve lust is, in Geraardsbergen wordt een vrachtwagen vol sigaretten gestolen, in Wemmel wordt een gewapende overval gepleegd op een warenhuis... Maar bij de politie moeten ze hun prioriteiten kennen zeker? Want bij die bende leeghangers, profiteurs, nietsnutten, vreemdelingen... die hier de boel onveilig maken, daar valt geen cent te rapen natuurlijk. Maar o wee, betaal eens een boete niet omdat je 5 km per uur te hard hebt gereden en durf dan ook nog eens volharden in de boosheid. Als je een eigendom hebt zal het gerecht je daar wel raken. Maar de eerstgenoemde categorie, die hebben geen nagel om aan hun gat te krabben, dus die kunnen ze ook niks afpakken. Correct me if I am wrong.
Laatst gewijzigd door Jack Daniels 11 jul 2013, 17:23, in totaal 1 gewijzigd.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Da's natuurlijk het andere uiterste... maar éénmaal per "straat/autostrade" lijkt me correcter (al is de E40 wel heel lang :lol: )
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Jack Daniels schreef:de politie er van op de hoogte maar steken ze geen poot uit.
Ze kunnen nog geen drugsdealers pakken... zoals van de week tweemaal is gedemonstreerd !

Je moet het maar kunnen... een auto kwijtspelen met een helicopter :bang:
krisken
userbase crew
userbase crew

Jack Daniels schreef:Dan passen we toch snel even de wet aan zeker? Alles is goed om de werkende Belg het geld uit de zakken te kloppen onder het mom van verkeersveiligheid. Voort van de rest trekken dievenbendes doorheen het hele land, is de politie er van op de hoogte maar steken ze geen poot uit. Ramkraken worden gepleegd dat het een lieve lust is, in Geraardsbergen wordt een vrachtwagen vol sigaretten gestolen, in Wemmel wordt een gewapende overval gepleegd op een warenhuis... Maar bij de politie moeten ze hun prioriteiten kennen zeker? Want bij die bende leeghangers, profiteurs, nietsnutten, vreemdelingen... die hier de boel onveilig maken, daar valt geen cent te rapen natuurlijk. Maar o wee, betaal eens een boete niet omdat je 5 km per uur te hard hebt gereden en durf dan ook nog eens volharden in de boosheid. Als je een eigendom hebt zal het gerecht je daar wel raken. Maar de eerstgenoemde categorie, die hebben geen nagel om aan hun gat te krabben, dus die kunnen ze ook niks afpakken. Correct me if I am wrong.
Kort door de bocht...
Voor die 5km/uur te snel zullen ze je heus geen rekening sturen...

Telefonie = EDPnet + OVH
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

krisken schreef: Kort door de bocht...
Voor die 5km/uur te snel zullen ze je heus geen rekening sturen...
Dat zijn boetes van 50 euro. Toch niet onder een steen geleefd de laatste jaren?
Voorbeeldje hebben? paar maand geleden reed ik achter een auto op een baan waar 70 km/uur is toegestaan. Plots een flits, 2x kort na elkaar, ik stond dus ook op de foto. Meteen naar mijn snelheid gekeken. Ik zat aan 77 of 78 per uur, na correctie wordt dan 73 of 74 (of misschien 75) en dat kost je 50 euro en dat is dus zelfs geen 5 km/uur te snel.
Laatst gewijzigd door Jack Daniels 11 jul 2013, 17:45, in totaal 1 gewijzigd.
krisken
userbase crew
userbase crew

Jouw meter staat op 78km/uur. Dat is al 8km/uur meer dan je zou mogen rijden als je kijkt op je teller. Wil je leven op het randje en wil je persé 74km/uur op de teller rijden omdat dit exact 70km/uur is tja...dan heb je de kans om geflitst te worden.

k Heb hier zelf ook zo mooie voorbeelden gehad hoor waar ikzelf geflitst ben. Tis ook niet dak heilig ben. Dus neen ik heb niet onder een steen geleefd. Ik heb mijn gat verbrand en moet op de blaren zitten. Das alles...

Telefonie = EDPnet + OVH
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Je weet dus blijkbaar niet dat een teller in een auto altijd een paar km meer aangeeft dan de werkelijke snelheid? Ik zat dus max. 5 km boven de toegelaten snelheid en geen 8 zoals in je reactie.
krisken
userbase crew
userbase crew

Dat is misschien wat ik bedoelde met "leven op het randje"? Ik weet maar al te goed dat daar een afwijking op zit.

Met het is en blijft een feit dat als je 70km/uur had gereden op je teller, je zeker niet geflitst was. Dus tja, eigen schuld...

Telefonie = EDPnet + OVH
frodo
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 21 keer

Ik heb 50 € moeten betalen voor een gecorrigeerde snelheid van 122 km/u op de autosnelweg. Gemeten 128 km/u. Ik ben voor om op de gewone banen en dorpskernen een lager snelheid te rijden maar om op een snelweg zulke snelheden te beboeten is er toch wel over.
krisken
userbase crew
userbase crew

Wat is het nu dan van een snelheidslimiet van 120km/uur als de boetes beginnen vanaf pakweg 140km/uur? Denk je nu werkelijk dat iedereen plots netjes 120km/uur ga blijven rijden?

Ik snap echt niet wat jullie probleem is. De wetgeving is duidelijk : je mag niet meer rijden dan x km/uur. Doe je dat wel dan heb je nog altijd de kans dat er een boete komt. Simple as hell...

Telefonie = EDPnet + OVH
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

We hebben geen probleem met de wetgeving maar alleen met het feit dat de werkende Belg uitgemolken wordt door (verkeers)boetes allerhande. En dat allerlei tuig hier geen strobreed in de weg wordt gelegd. Als je het niet begrijpt, lees dan mijn bovenstaande epistel nog maar eens. Ofwel wil je het gewoon niet begrijpen, dat kan ook.
frodo
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 21 keer

Ik weet niet met welke wagen je rijd maar soms rij ik een beetje sneller zonder het te beseffen. Ik hou mij normaal altijd aan de snelheid. En dat ik 128 reed ken ik me niet herinneren. Ik zal wel zonder er bij na te denken terug gas gelost hebben. Ja er zijn wetten waar we ons aan moeten houden en nee als de snelheid naar 140 verhoogd zal niet harder dan 130 rijden.
lion51
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Iedere flitscamera is toch andere locatie dus kan je opnieuw een boete krijgen.
Het voorbeeld ik vertrek in Oostende aan 150km/uur is gewoon belachelijk want heb je echt zoveel tijdswinst met die 30 km/uur meer?
Er zijn regels en diegenen die ze opstellen horen te weten waarom en als burger dient men ze na te leven
Blijkbaar is dit in de huidige tijd ietske teveel gevraagd?
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Onder de 100 per uur is de correctie 6 km/u, boven de 100 is dat 6%. Maw, je kan geflitst worden vanaf 36, 56, 76, 96 of 128. Hou er dan nog rekening mee dat uw kilometerteller in de auto NOOIT minder mag aangeven dan de werkelijke snelheid en je ziet meteen dat je eigenlijk al minstens 10 per uur te snel moet rijden wil je een boete krijgen. Mensen die zeggen dat ze dat niet voelen dat ze te snel rijden, rijden altijd te snel. Ik probeer zo goed als mogelijk mijn snelheid te houden en voel snel dat ik boven datgene zit wat mag.

Hardrijders denken bovendien verkeerd, ze denken dat ze veel sneller ergens zijn dan de mensen die de snelheid respecteren, dit is ABSOLUUT fout. Op korte afstanden (het merendeel van de afstanden die mensen afleggen) brengt het geen of amper enkele seconden snelheidswinst op. Hoe vaak vlamt zo'n dwaas je niet voorbij en enkele kilometer verder sta je achter hem aan de rode lichten? Zelfs op lange afstanden, Brussel richting kust is 20 per uur sneller rijden dan de andere amper lonend en scheelt het maar een paar minuten.

Ik zeg niet dat zelfs de braafste chauffeur niet kan geflitst worden, maar mensen die constant en overal te snel rijden mogen het van mijn part voelen. Snelweg, woonwijk,... Eender waar.

De non argumenten op bvb HLN.be spannen echter wel de kroon. :)

Edit: de correctie in andere landen is trouwens een pak krapper, snap dus niet dat men in België het enkel heeft over struikrovers. :?
Nr10
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 20 keer

Uiteraard kan je op ieder meetpunt per traject opnieuw geklist worden, zelfs twee of meerdere keren op dezelfde dag & locatie.
Telkemale bega je een nieuwe overtreding tenzij je snelheid de wettelijke bovengrens overschrijdt en bega je een zwaarder misdrijf waarbij de PK verder over je lot ''beschikt''.

Voorbeeld van mijn vader: geflitst bij het afrijden van onze straat en nogmaals bij het oprijden --> 2x beboet. Van zodra het tijdstip verschilt met een vorige overtreding spreek je volgens mij van een nieuwe.
krisken
userbase crew
userbase crew

Jack Daniels schreef:We hebben geen probleem met de wetgeving maar alleen met het feit dat de werkende Belg uitgemolken wordt door (verkeers)boetes allerhande. En dat allerlei tuig hier geen strobreed in de weg wordt gelegd. Als je het niet begrijpt, lees dan mijn bovenstaande epistel nog maar eens. Ofwel wil je het gewoon niet begrijpen, dat kan ook.
Euhm de werkloze Belg met een auto zal evenzeer gestraft worden hiermee. Blijkbaar zijn alle excuses goed genoeg om te snel te rijden te verantwoorden. Wat is dan jouw idee? Alle politieagenten zich laten bezig houden met de zware criminaliteit en geen snelheidscontroles meer doen? Is dat jouw oplossing? Je weet toch dat verkeer een aparte cel is binnen ieder politiekorps? Dat die mensen dus maar één ding doen en dat is snelheidscontroles? Er valt overigens in heel jouw epistel niks te begrijpen : enige dat ik er uit begrijp is dat je alle moeite doet om mensen met een te zware voet goed te praten. Ook al het is maar één km/uur teveel, het is en blijft teveel. Punt!
frodo schreef:Ik weet niet met welke wagen je rijd maar soms rij ik een beetje sneller zonder het te beseffen. Ik hou mij normaal altijd aan de snelheid. En dat ik 128 reed ken ik me niet herinneren. Ik zal wel zonder er bij na te denken terug gas gelost hebben. Ja er zijn wetten waar we ons aan moeten houden en nee als de snelheid naar 140 verhoogd zal niet harder dan 130 rijden.
Ik begrijp dit, en dit is wat ik ook al heb voor gehad. Daarom dat ik heel blij ben met de wagen nu: een speedlimiter en cruise control. Boetes zijn al heel wat minder nu :-)
lion51 schreef:Iedere flitscamera is toch andere locatie dus kan je opnieuw een boete krijgen.
Het voorbeeld ik vertrek in Oostende aan 150km/uur is gewoon belachelijk want heb je echt zoveel tijdswinst met die 30 km/uur meer?
Er zijn regels en diegenen die ze opstellen horen te weten waarom en als burger dient men ze na te leven
Blijkbaar is dit in de huidige tijd ietske teveel gevraagd?
Het voorbeeld waar je het over hebt kwam van mij, en was dan ook een vraag (ik kon evengoed 180km/uur geschreven hebben, ik pakte maar een voorbeeld). Voor de rest volledig akkoord

Telefonie = EDPnet + OVH
sirWard
Erelid
Erelid
Twitter: sirWard
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Toch vreemd dat er zoveel mensen het begrip limiet niet lijken te begrijpen. 1 KM/u te snel is TE SNEL.

En ja ik raap ook al eens een stomme 50€ op de autosnelweg voor die 132km/u. En ja ik betaal die gewoon, met enige tegenzin. Te snel is nu eenmaal te snel.

Doet me denken aan die randdebiel van een Cain. Die argumenteert dan ook nog eens over hoe veilig zijn (!) wagen is. Ik wil alvast niet dat hij mij met een snelheidsverschil van 80km/u in mijn gat meepakt; maar dat is misschien omdat ik tijdens mijn studies al enkele triestige situaties in het ziekenhuis/revalidatie ben tegen gekomen.

Zaken die ik niemand toewens.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 685 keer
Provider

Helaas wordt niet iedereen gelijk gestraft.

Toen ik mijn rijbewijs moest inleveren zij de wijkagent me doodleuk dat hij een paar individuen in het dorp kent die ZONDER rijdbewijs rondrijden maar 'ze kunnen niks doen' want een steen kan je niet uitpersen. Fijn hoor als jij dan als brave, hardwerkende burger je boete 100% betaalt en je straf helemaal uitzit.
Ten zelfdertijd werden Lernhout en Hauspie veroordeeld maar ze moesten 'maar' een deel van hun boete betalen 'want het was al erg genoeg'. Fijn als je dan voor een snelheidsovertreding ook moet bijleggen aan het fonds voor slachtoffers.

Ik ga akkoord dat wie iets verkeerd doet, moet gestraft worden, maar dan wel iedereen die gepakt wordt.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

krisken schreef: Ik begrijp dit, en dit is wat ik ook al heb voor gehad. Daarom dat ik heel blij ben met de wagen nu: een speedlimiter en cruise control. Boetes zijn al heel wat minder nu :-)
Het is al ver gekomen als je technologie in de auto hebt (of moet hebben) om je aan de snelheid te houden. Zegt veel (zoniet alles) over jezelf als chauffeur. Blijkbaar raapte je nogal wat boetes bijeen. Ik heb die technologie niet nodig om mij aan de snelheid te houden.
Punt is en blijft: boetes voor te hard rijden spijzen de staatskas in grote mate terwijl grote criminaliteit buiten schot blijft omdat hier toch niks te rapen valt. En die boetes hebben niks, maar dan ook totaal niks met verkeersveiligheid te maken.
Laatst gewijzigd door Jack Daniels 11 jul 2013, 19:59, in totaal 2 gewijzigd.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 372 keer
Bedankt: 156 keer

De snelheidslimieten in belgie zijn belachelijk laag, zowel op de autostrade als daarbuiten. En ze worden precies altijd lager terwijl de autos altijd veiliger worden...

Ze zouden beter iets doen aan al die linksrijders...!
krisken
userbase crew
userbase crew

Tja Cain Ransbottyn... Ken die kerel al lang genoeg en heeft al meer auto's in de prak gereden dan wat anders... En altijd is hij er nog trots op ook...
Even wat screenshotjes van hem...

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m56pu ... o1_500.jpg
http://lh3.ggpht.com/-2pVAIC7C6hk/Tvx_x ... 75d3_o.jpg

@Jack : als je de technologie hebt in je auto dan moet je die gebruiken, nietwaar? Ik heb overigens nergens beweerd dat ik de perfecte chauffeur ben, integendeel : hoewel ik er alles behalve trots op ben heb ik ook boetes gereden. Het enige verschil is dat ik deze gewoon betaal en er niet zit over te zagen en te neuten...

Telefonie = EDPnet + OVH
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

krisken schreef:Tja Cain Ransbottyn... Ken die kerel al lang genoeg en heeft al meer auto's in de prak gereden dan wat anders... En altijd is hij er nog trots op ook...

Ja, en wat is je punt? Zolang die boetes betaald worden is het toch in orde? Verder zou ik toch maar opletten met het zomaar te grabbel gooien van documenten waarop de naam van de betrokkene te lezen is.
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1082 keer
Bedankt: 682 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

Hier heb ik dus absoluut geen probleem mee.
Wil je perse hardrijden, zorg er dan voor dat je niet gepakt wordt... indien wel, pech gehad.

Zelf 3x geflitst geweest, mooi betaald, en tegenwoordig gebruik ik gewoon cruise control. Geen boetes, geen stress, die 5-10kph harder gaat je toch geen gigantische tijdswinst opleveren hoor.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

Geen probleem mee, jammer genoeg gaan de ogen van veel mensen pas open als men tegen het decor vliegt of zichzelf of onschuldige mensen gewond of de dood injaagt. We zijn een hardleers volk. Misschien voor alle tegenstanders van deze maatregel eens een dagje meedraaien in het revalidatie centrum van het UZ Gent?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Je kan verongelukken tegen 50 km per uur en je kan overleven in een aanrijding bij 120 km per uur. Snelheid is geen maatstaf voor het wel of niet overleven van een ongeluk. Heb ik van een bevriend advocaat, voornamelijk gespecialiseerd in verkeersinbreuken. Hij wist te vertellen dat je je vaak afvraagt, bij het zien van een nagenoeg intacte auto dat daar iemand het leven heeft gelaten. Anderzijds kan je je ook afvragen hoe het in godsnaam mogelijk is dat er overlevenden zijn bij het zien van een totaal verhakkeld wrak.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 605 keer
Te Koop forum

weer dikke zever...

er zijn ZOVEEL zaken die eigenlijk prioritair zouden moeten gebeuren (is trajectcontrole trouwens uberhaupt ondertussen wettelijk in orde?),
maar ze kiezen weer "de easy way out": zet een paar flitsers en je hebt terug geld om andere zakken te vullen.

ik ben akkoord met je aan de snelheid houden - laat ons daar duidelijk over zijn - maar:

- banen die 20 jaar lang 90 waren, in de loop der jaren veiliger gemaakt zijn, en zowiezo amper tot geen ongevallen hadden, zijn nu 50 en 70
- de autostrade is 120 eigen maar wat magertjes - ALS je uberhaupt al sneller kan hier in belgie - al is 180 ook veels te veel
- het meest absurde zijn de "dynamische" borden: als er geen kat op straat is mag je ineens maar 90, of in het midden van de file mag die voor je 50 en jij ineens 70, ...

dat ze je flitsen als je te snel voorblij vliegt, geen probleem.
dat je dan de boete moet betalen, geen probleem
dat je voor 1km/u te snel in een zone 70 dat eigenlijk perfect geschikt en veilig is voor 90 toch 50 euro mag betalen... sja...

overlaatst nog gezegd door oa test-aankoop(?) dat de autostrade eigenlijk veilig genoeg is, en ze hun focus moeten leggen op de gewone straten.
wedden dat deze 5 flitsers allemaal achter elkaar op de auotstrade zullen staan?

mijn meningen zijn duidelijk:

- flitsen, ongeacht de hoeveelheid, op de autostrade heeft amper nut
- de snelheid op de autostrade mag wat omhoog
- je moet je aan de snelheden houden op de gewone banen EN NADENKEN OF DIE SNELHEID WEL GESCHIKT IS (ik zie genoeg banen van 70 waar je best maar 50 rijdt, bv, dus het werkt in 2 richtingen... apenland)
- ze moeten de snelheden aanpassen aan de infrastructuur, en niet aan het flitsbeleid van een zone
- er zijn belangrijker prioriteiten dan flitsen in de naam van verkeersveiligheid (wat dacht u van: u velig voelen in huis, u veilig voelen op straat, en u veilig voelen rondom school ?)

dus: enerzijds, het mag allemaal, anderzijds: ze zijn weer fout bezig.
als ze eerst bovenstaande zaken correct regelen, mogen ze voor mij part elke 10m staan.

*note: ik ben eigenlijk voorstander van een trajectcontrole OVER DE GEHELE LIJN gezien dit met gemiddeldes werkt ipv momentopnames - IEDEREEN kan weleens even te snel rijden.
degene die beweren "ik niet" zijn waarschijnlijk degene die enkel rond de kerk rijden, en dat dan nog aan 30/u doen waar je 70 mag
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 103 keer

De coyote zal iets vaker opstaan, maakt weinig uit. Ik rij overal vlot en snel en dat is mij meer waard (en is beter dan gestressed te rijden) dan de boetes die ik ervoor in de plaats krijg (om de 4 jaar eentje, zie ze bijna altijd staan).
Nog nooit een accident gehad in 12 jaar (alerte chauffeur).

Die zebrastrepen voor fietspaden dat is pas ongelofelijk (hoop dat ze snel de gemeente aanklagen als er iemand een ongeluk heeft hierdoor) !

Probleem met trajectcontrole etc is dat iedereen nog eens wat trager dan toegelaten gaat rijden.
Waar je vroeger 90 mocht is dat nu soms al 30, je kan je eraan ergeren of het negeren (wel opletten voor bermtoerisme).
lion51
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Vermoed dat je bedoeld met die zebrastrepen die strepen die men op de trekweg langs de schelde heeft geplaatst
Dit vind ik eindelijk een oplossing om het machogedrag van de groepen wielertoeristen aan banden te leggen
Je moet daar maar eens wandelen met kinderen als een groep van 50 of meer wielertoeristen daar komt aan gevlogen aan meer dan 40 KM per uur en gans het trekpad voor zich opeisen.
Wie als fietser normaal rijd kan gebruik maken van de vrije stroken naast de strepen maar dit lukt zeker niet aan 40 km of meer per uur
krisken
userbase crew
userbase crew

Jack Daniels schreef:
krisken schreef:Tja Cain Ransbottyn... Ken die kerel al lang genoeg en heeft al meer auto's in de prak gereden dan wat anders... En altijd is hij er nog trots op ook...

Ja, en wat is je punt? Zolang die boetes betaald worden is het toch in orde? Verder zou ik toch maar opletten met het zomaar te grabbel gooien van documenten waarop de naam van de betrokkene te lezen is.
Duidelijk dat je Cain Ransbottyn niet kent. Voor alle duidelijkheid : hij zet deze zelf op tumbler, twitter, facebook en jawel : vol trots. Dus ik zet helemaal niks online, het is gewoon een ritje google...
Muziekbos schreef:We zijn een hardleers volk. Misschien voor alle tegenstanders van deze maatregel eens een dagje meedraaien in het revalidatie centrum van het UZ Gent?
So true... Mochten er mensen interesse hebben : ze zoeken altijd vrijwilligers!
Jack Daniels schreef:Je kan verongelukken tegen 50 km per uur en je kan overleven in een aanrijding bij 120 km per uur. Snelheid is geen maatstaf voor het wel of niet overleven van een ongeluk. Heb ik van een bevriend advocaat, voornamelijk gespecialiseerd in verkeersinbreuken. Hij wist te vertellen dat je je vaak afvraagt, bij het zien van een nagenoeg intacte auto dat daar iemand het leven heeft gelaten. Anderzijds kan je je ook afvragen hoe het in godsnaam mogelijk is dat er overlevenden zijn bij het zien van een totaal verhakkeld wrak.
Snelheid is één van de grootste maatstaven bij een ongeluk als je appels met appels en peren met peren vergelijkt! Onder dezelfde omstandigheden, met dezelfde wagen en met dezelfde persoon is snelheid (tunnelzicht!) altijd gevaarlijker. Ik heb meer ongevallen gezien dan wie ook hier vermoedelijk en inderdaad soms vraag je je af hoe mensen daar met een schrammetje uit komen. Meestal ligt dit simpelweg aan de veiligheidssystemen in de nieuwe auto's : niet alleen de gordel maar ook zaken als airbags die rondom jou staan bijvoorbeeld, kreukelzones in auto's etc. Daar ligt het aan en aan niks anders...
Splitter schreef: - banen die 20 jaar lang 90 waren, in de loop der jaren veiliger gemaakt zijn, en zowiezo amper tot geen ongevallen hadden, zijn nu 50 en 70
True, maar er zijn nu ook meer auto's op de weg dan 20 jaar terug. Ook zitten er nu meer allerhande systemen in waardoor men steeds sneller en comfortabeler wilt rijden...
Splitter schreef: - de autostrade is 120 eigen maar wat magertjes - ALS je uberhaupt al sneller kan hier in belgie - al is 180 ook veels te veel
Wat is er fout met 120? Bij onze noorderburen kan je hier en daar 120, maar ook 110 of 90/80 hebben op de autostrades...
Splitter schreef: overlaatst nog gezegd door oa test-aankoop(?) dat de autostrade eigenlijk veilig genoeg is, en ze hun focus moeten leggen op de gewone straten.
wedden dat deze 5 flitsers allemaal achter elkaar op de auotstrade zullen staan?
Gezever. In de gewone straten flitst de lokale politie, op de autostrade de federale politie. Beiden hebben hun eigen voertuigen.

Telefonie = EDPnet + OVH
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Van mij mag men flitsen vanaf 1 km per uur te snel...
... op voorwaarde dat ALLE verkeersovertredingen (onnodig links rijden, geen gebruik van de richtingaanwijzer, GSM, enz...) beboet worden.
Maar ja, snelheidscontrole is gewoon easy money. Einde discussie !
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

krisken schreef:
Splitter schreef: - de autostrade is 120 eigen maar wat magertjes - ALS je uberhaupt al sneller kan hier in belgie - al is 180 ook veels te veel
Wat is er fout met 120? Bij onze noorderburen kan je hier en daar 120, maar ook 110 of 90/80 hebben op de autostrades...
Wat is er fout met onbegrensd? Bij onze oostburen mag je zo snel als je maar wilt en ze hebben minder dodelijke ongelukken zowel per gereden kilometer als per inwoner.
krisken
userbase crew
userbase crew

1. Onze autosnelwegen is hier niet voor geschikt
2. De mentaliteit bij onze oosterburen qua rijgedrag is helemaal anders dan hier (daar kunnen velen van ons nog niet van leren hoe je moet rijden)
3. Een slipschoolcursus is daar inbegrepen in de rijschool
4. Een rijschool is daar verplicht, je leert daar niet rijden via je ouders
5. Duitsland is een pak minder bevolkt dan België (inwoners/km2) en er zijn ook een pak minder afritten op de autostrades waar het onbeperkt mag (je mag in tegenstelling tot wat velen denken NIET overal onbeperkt)

Telefonie = EDPnet + OVH
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

krisken schreef:2. De mentaliteit bij onze oosterburen qua rijgedrag is helemaal anders dan hier (daar kunnen velen van ons nog niet van leren hoe je moet rijden)
Heeft een boete niet als doel je mentaliteit bij te sturen? Blijf in Duitsland maar eens onnodig links rijden.
krisken schreef:5. Duitsland is een pak minder bevolkt dan België (inwoners/km2) en er zijn ook een pak minder afritten op de autostrades waar het onbeperkt mag (je mag in tegenstelling tot wat velen denken NIET overal onbeperkt)
Ik zie hier mensen die aan 50 of 60 per uur de snelweg oprijden. Kleine suggestie: probeer dat eens in Duitsland.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”