De laatste week breken uitgaande gesprekken regelmatig af. Dit is altijd na enkele seconden verbinding( 5 à 10 seconden).
Ik ben nu 2 maanden bij OVH en de balans is vrij negatief:
Al meerdere keren onbereikbaar alhoewel mijn ATA goed geregistreerd was op de OVH-server.
Nog mensen met die slechte ervaringen ?
Eigenlijk ben ik erop achteruitgegaan tov van de configuratie Weepee en Betamax/Dellmont.
OVH: gesprekken breken regelmatig af
-
- Elite Poster
- Berichten: 1985
- Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
- Locatie: Berlare (O-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 133 keer
Laatst gewijzigd door MarkDM 09 jul 2013, 17:59, in totaal 1 gewijzigd.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Premium Member
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 18 keer
Sinds vorige week heb dat ook voor wanneer ik via smartphone bel met Csipsimple app.
Met de Fritzbox thuis werkt het perfect.
Met de Fritzbox thuis werkt het perfect.
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 8.02
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 8.02
-
- Pro Member
- Berichten: 302
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
- Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
- Bedankt: 4 keer
Inderdaad hier zijn er de laaste weken ook problemen die er voorheen nooit waren. Was op een middag 5 keer uitgevallen naar dezelfde persoon. NAT en internet zijn normaal volledig in orde.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1985
- Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
- Locatie: Berlare (O-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 133 keer
Ja, ik heb ook naar iemand 3 keer moeten bellen. Telkens na korte tijd afgebroken. Op den duur heb ik via Weepee gebeld. Dat ging dan wel.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 6191
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1959 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Er zijn inderdaad verschillende kortstondige incidenten geweest wegens (mislukte) updates aan het OVH-platform, al heb ik daar zelf niets van ondervonden: geen gemiste oproepen, geen afgebroken uitgaande oproepen
Kijk eens op http://travaux.ovh.com/?project=16&stat ... perpage=50 en misschien kan je nagaan of de problemen met deze incidenten te maken hebben.
Sinds dinsdag geen incidenten meer, dus alles zou momenteel perfect moeten werken.
Kijk eens op http://travaux.ovh.com/?project=16&stat ... perpage=50 en misschien kan je nagaan of de problemen met deze incidenten te maken hebben.
Sinds dinsdag geen incidenten meer, dus alles zou momenteel perfect moeten werken.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1985
- Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
- Locatie: Berlare (O-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 133 keer
Het grootste probleem was op 3 juli. Dan werd ik herhaaldelijk afgebroken.
Die dag is er alleen een probleem met faxen gemeld.
Die dag is er alleen een probleem met faxen gemeld.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Premium Member
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 18 keer
Op dit moment ervaar ik nog steeds problemen met gesprekken via de app csipsimple op mijn smarthphone.
Wanneer ik via base een gesprek via mijn mobiel internet voer, volgt er een onderbreking na een 10 tal seconden.
Via smarthphone en wifi is er geen probleem.
Dus waarschijnlijk probleem met instelling app csipsimple of Base.
Welke instellingen gebruiken jullie?
Wanneer ik via base een gesprek via mijn mobiel internet voer, volgt er een onderbreking na een 10 tal seconden.
Via smarthphone en wifi is er geen probleem.
Dus waarschijnlijk probleem met instelling app csipsimple of Base.
Welke instellingen gebruiken jullie?
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 8.02
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 8.02
-
- Elite Poster
- Berichten: 6885
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
- Locatie: 'tstad
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 282 keer
als ik me niet vergis kun je bij OVH enkel kiezen tussen codec 711 of 729! Zelf gebruik ik al jaren csipsimple met GSM codec zonder problemen, weliswaar met weepee en betamax...
Scarlet Loco, OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
- Berichten: 6115
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 638 keer
- Bedankt: 394 keer
- Recent bedankt: 2 keer
op 13 juli is er een gesprek na 4'41" afgebroken van de fritzbox naar een vast belgacomnr. op het einde kraken & slecht verstaan..en plots...niets meer....
dan werd ik teruggebeld op mijn weepeenr., en plots kraakhelder geluid....
de laatste tijd merk ik dit ook, en begint op mijn zenuwen te werken! krijg op den duur al het label in de familie....
met betamax en freevoipdeal geen problemen naar gsm de laatste tijd....nog 2 disconnects, en dan reroute ik via freevoipdeal en byby OVH.
maar zou toch nog graag een betere prijsvriendelijke oplossing hebben.
dan werd ik teruggebeld op mijn weepeenr., en plots kraakhelder geluid....
de laatste tijd merk ik dit ook, en begint op mijn zenuwen te werken! krijg op den duur al het label in de familie....

met betamax en freevoipdeal geen problemen naar gsm de laatste tijd....nog 2 disconnects, en dan reroute ik via freevoipdeal en byby OVH.
maar zou toch nog graag een betere prijsvriendelijke oplossing hebben.
-
- Elite Poster
- Berichten: 904
- Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
- Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
- Bedankt: 43 keer
Ik ben eigenlijk bezig met m'n schoonouders hun telefoonlijn aan overschakelen naar OVH. Als ik dat hier allemaal lees begin ik toch te twijfelen... Ik had voor OVH gekozen omdat deze ook nog betaalbaar is als je wilt doorschakelen.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1628
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 179 keer
Ik heb tot nu toe eigenlijk nog geen problemen met OVH gehad. Af en toe valt de bbox2 uit, maar daar heeft OVH natuurlijk niets mee te maken.