Telenet home gateway (modem+router) en NAS

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
marijke1968
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Ook ik mag van Telenet van Basicshake naar Whop 8)
Hiervoor is een nieuwe modem nodig.

In principe zou ik best de combi willen, maar zit met twee issues:
- mijn NAS: nu communiceert deze zelf met mijn TP-Link om de juiste poorten open te zetten. Ik veronderstel dat dat bij de Telenet router niet zal gaan?
- Er zijn hier al erg veel draadloze netwerken in de lucht, maakt het verschil als ik er - met de homespot - een extra aan toevoeg?
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

- NAS: ik neem aan dat dit gewoon UPnP is, en dat dit ook met de homegateway zal werken (anders via "Mijn Telenet" de nodige poorten manueel openzetten?)
- De homespot voegt géén draadloos netwerk toe in de lucht: zowel je privé netwerk, als de homespot is in feite één radiosignaal (één kanaal), die om de beurt beide SSID's uitzendt.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
marijke1968
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Dank voor je antwoord Philippe.
Nog één vraagje: ik heb de VPN naar het werk getest met de homespot van de buren en dat werkte - mag toch aannemen dat dat dan via eigen netwerk ook gaat?
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1380 keer
Bedankt: 509 keer

marijke1968 schreef:- mijn NAS: nu communiceert deze zelf met mijn TP-Link om de juiste poorten open te zetten. Ik veronderstel dat dat bij de Telenet router niet zal gaan?
Als je je TP-link wil blijven gebruiken ipv de Telenet router, dan kan je op Mijn Telenet best gewoon het WAN adres van de TP-Link (dus het adres dat je TP-Link krijgt van Telenet, normaliter 192.168.0.x) instellen als DMZ. Dan blijft je setup grotendeels werken zoals vandaag. Belangrijk is dan wel dat ook alle wireless toestellen met je TP-Link connecteren (zoals vandaag dus) en niet met de Telenet wifi want anders gaan die niet aan je NAS kunnen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

marijke1968 schreef:Nog één vraagje: ik heb de VPN naar het werk getest met de homespot van de buren en dat werkte - mag toch aannemen dat dat dan via eigen netwerk ook gaat?
Ja... andersom trouwens soms niet (zo werken bepaalde VPN oplossingen niet op Telenet Hotspots).
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”