What met Whop als ik geen vaste telefonie meer nodig heb?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Hannelore80
Starter
Starter

O.K., ik snap dus dat ik er met mijn huidige 3P Basic Shake alleen maar op vooruitga als ik overstap naar Whop (verdubbelde downloadsnelheid en een heel klein beetje snellere upload), maar welke financiële gevolgen zouden er zijn als ik plots geen vaste telefonie meer nodig heb? Een vriendin van mij is namelijk recent van werk veranderd en krijgt daar zowel een GSM-abonnement als een vaste lijn op kosten van het bedrijf. En het toeval wil dat er aan mijn mouw getrokken wordt om daar ook gaan te werken...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

In theorie val je dan terug op een Basic Internet (25.20 euro) als je tevreden was met je 30 Mbps, plus DTV/Digicorder (23.40 euro)... totaal dus 48.60 euro.

Je Whop kost je vandaag de dag 61.45 euro (maar je hebt dan wel 60 Mbps)... dus zo'n 13 euro per maand besparing. Wil je je 60 Mbps behouden dan kom je op 46.50 (absurd dat dit meer dan 20 euro duurder is) plus 23.40 of 69.90 euro (8 euro duurder dus dan MET telefonie inbegrepen !)

Mogelijks zullen er ook 2P aanbiedingen zijn al doet men daar vandaag de dag zeer mysterieus over (soms bestaan ze, dan weer niet).

PS. Ik hoop dat je keuze van werk niet afhangt van deze Telenet floppa.
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

Het is inderdaad zo dat je minder betaald MET vaste lijn dan zonder.
Dus gewoon telefoon laten staan of trek hem gewoon uit, niemand verplicht je die te gebruiken.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Als de werkgever uw vaste lijn betaalt, en jij hebt geen aansluiting op het koperpaar, hoe kan je dan je telefonie niet gebruiken? Zou ik toch wel eens graag willen weten. :bang:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Slafes schreef:Als de werkgever uw vaste lijn betaalt, en jij hebt geen aansluiting op het koperpaar, hoe kan je dan je telefonie niet gebruiken?
We spreken hier over iemand die bij TN zit... die heeft dus telefonie bij TN met een 3P... maar hoeft die niet te gebruiken.

Ondertussen kan zijn/haar werkgever een vaste lijn betalen bij BGC of eveneens bij TN (men plaatst dan gewoon een tweede modem) welke men dus wel gebruikt.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

r2504 schreef:Je Whop kost je vandaag de dag 61.45 euro (maar je hebt dan wel 60 Mbps)... dus zo'n 13 euro per maand besparing. Wil je je 60 Mbps behouden dan kom je op 46.50 (absurd dat dit meer dan 20 euro duurder is) plus 23.40 of 69.90 euro (8 euro duurder dus dan MET telefonie inbegrepen !)
Volgens deze info kost Internet 60 + TV (2P) 49,25€ + 8.20€ huur digicorder = 57,45€ , dus 4€ goedkoper dan MET telefonie (Whop = 61,45€ incl decoder).

Er is inderdaad wat verwarring of je deze formule nog kan krijgen, maar als je Internet 60 en TV ("alles apart") neemt, dan moeten ze de pack korting - zoals op de website gepubliceerd - toepassen!
svenska schreef:Het is inderdaad zo dat je minder betaald MET vaste lijn dan zonder.
Dus gewoon telefoon laten staan of trek hem gewoon uit, niemand verplicht je die te gebruiken.
De 2P combinaties kosten resp 49.25€ en 59.50€, dus 4 EUR goedkoper dan resp Whop (53.25€) en Whoppa (63.50€)!
zie tabel: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 57#p498857
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”