Ik merk dat Weepee-nummers niet in alle telefoongidsen staan.
Mijn Weepee-nummer staat op http://www.1207.be maar is niet gekend in http://www.de1212.be en ook niet bij http://www.infobel.com
Mijn zus haar Weepeenummer staat op 1207 en 1212 maar ook niet op infobel !
Belgacomnummers staan consistent in de 3 gidsen.
Is daar een verklaring voor ?
Een ander fenomeen: kennissen hebben naamweergave bij Belgacom (CNIP noemen ze dat meen ik).
Voorheen kwam mijn naam op hun telefoon. Nu nog alleen het nummer.
ra ra ra.
Weepee en telefoongidsen
-
- Moderator
- Berichten: 18456
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3753 keer
- Recent bedankt: 10 keer
WeePee zelf zet geen enkel nummer in geen enkele gids.
Daar moet de klant zelf voor zorgen, vinden ze.
Wat betreft de (gedrukte) witte gids (en 1207)
Je krijgt héél vlug antwoord (en een ticket nummer), en de aanpassingen gebeuren onmiddelijk.
Voor 1212 en infobel ken ik de procedure niet.
In beide gidsen zie ik bij mijn naam het GSM nummer van mijn vrouw staan, anders geen enkel WeePee nummer.
E-mailen met het verzoek om dit te corrigeren beantwoorden ze niet eens
Infobel is een franskijonse site, met heel slecht vertaald (of soms niet eens vertaald) nederlands. Ik heb geen behoefte om hier in te staan.
WeePee CNIP werkt, vermoed ik, met een reverse look-up op 1207.be
Eens ze de naam hebben bij een nummer blijft dit in hun database, zodat ze het de volgende keer niet opnieuw moeten opzoeken.
Daar moet de klant zelf voor zorgen, vinden ze.
Wat betreft de (gedrukte) witte gids (en 1207)
- Als je dus een nieuw WeePee nummer hebt, zal je nummer er niet in staan.
- Als je een geporteerd nummer hebt, is de kans groot dat je nummer wel in de Witte gids (en 1207) blijft staan (tenzij de vroegere provider je nummer uit de gids geschrapt heeft).
Je krijgt héél vlug antwoord (en een ticket nummer), en de aanpassingen gebeuren onmiddelijk.
Voor 1212 en infobel ken ik de procedure niet.
In beide gidsen zie ik bij mijn naam het GSM nummer van mijn vrouw staan, anders geen enkel WeePee nummer.
E-mailen met het verzoek om dit te corrigeren beantwoorden ze niet eens

Infobel is een franskijonse site, met heel slecht vertaald (of soms niet eens vertaald) nederlands. Ik heb geen behoefte om hier in te staan.
Volgens mij werkt Belgacom CNIP alléén met andere Belgacom nummers.MarkDM schreef:Een ander fenomeen: kennissen hebben naamweergave bij Belgacom (CNIP noemen ze dat meen ik).
Voorheen kwam mijn naam op hun telefoon. Nu nog alleen het nummer.
ra ra ra.
WeePee CNIP werkt, vermoed ik, met een reverse look-up op 1207.be
Eens ze de naam hebben bij een nummer blijft dit in hun database, zodat ze het de volgende keer niet opnieuw moeten opzoeken.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1983
- Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
- Locatie: Berlare (O-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 133 keer
Bedankt voor de reactie.
Ik zal eens navragen bij die mensen met Belgacom CNIP of hun Telenetvrienden met naam weergegeven worden.
Waarschijnlijk ook niet.
Ik zal eens navragen bij die mensen met Belgacom CNIP of hun Telenetvrienden met naam weergegeven worden.
Waarschijnlijk ook niet.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Elite Poster
- Berichten: 6115
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 638 keer
- Bedankt: 394 keer
- Recent bedankt: 2 keer
ik merk dat hun CNIP (lookup 1207) totaal niet meer werkt! uitdovend sinds eind vorig jaar.
laatste half jaar geen enkele naam bij een nummer!
iemand andere ervaring?
laatste half jaar geen enkele naam bij een nummer!

iemand andere ervaring?
-
- Elite Poster
- Berichten: 6115
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 638 keer
- Bedankt: 394 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Het gaat om naamweergave bij weepee lijnen, niet bij bgc lijnen!
dan vervalt hun 'extraatje' in vergelijking met OVH. Alles bij 1 en dezelfde.
[
Post made via mobile device ]
dan vervalt hun 'extraatje' in vergelijking met OVH. Alles bij 1 en dezelfde.
[
