Vraagje:
Ik zit al lang te sukkelen met mijn Dommel internetverbinding en hun telefonie. Ze zijn blijkbaar niet in staat om mij een stabiel ADSL signaal te leveren.
Ik was bij dommel omdat hun telefonie interessant is. (bel veel naar Polen)
Maar nu kan ik niet meer bellen, ... dus ik denk eraan om weg te gaan bij Dommel.
Optie: Telenet - veel duurder als je het vaste telefoniepack erbij moet nemen.
Dus ik vroeg mij af of je met een telenet internet abonnement een onafhakelijke voip provider kan gebruiken? Of blokkeren die bepaalde poorten op de router?
Ik dacht aan 3startsnet of svanto.net
Heeft er iemand ervaring met die combinatie?
Ik heb trouwens nog een fritz box staan, zou ik die als ata kunnen gebruiken door die als ip client op de telenet router aan te sluiten?
Hartelijk dank b ij voorbaat moest iemand mij kunnen helpen ...
Blokkeert Telenet onafhankelijke voip providers
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Geen zorgen : dat werkt bij telenet allemaal
Er zijn tal van gebruikers op dit forum die dit hebben : een accountje bij ovh.com, weepee, 3stars etc en dit laten toekomen op hun telenetverbinding. Mocht het niet werken, dan weet je dat vrij rap via userbase 

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3753 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Ik zou dit antwoord toch wel willen nuanceren:misiubu schreef:Dus ik vroeg mij af of je met een telenet internet abonnement een onafhakelijke voip provider kan gebruiken
- Telenet blokkeert inderdaad geen VoIP poorten. VoIP op een Telenetlijn kan dus perfect werken.
- Er worden toch af en toe problemen gemeld als je een ATA wil gebruiken achter de Telenet modem/router (Homegateway). Dit is een tijdje goed gegaan, maar recent zijn hier toch weer klachten opgedoken.
- In principe zou je probleemloos uitgaande gesprekken moeten kunnen voeren, de bg problemen doen zich waarschijnlijk vooral voor bij incoming ...
Als je toch een FritzBox staan hebt, zou je ook kunnen overwegen om bij Telenet te opteren voor een "modem-only". Dan kan je de FritzBox gebruiken als router (ipv IP client), en kan je genieten van alle functies van je FritzBox.misiubu schreef:Ik heb trouwens nog een fritz box staan, zou ik die als ata kunnen gebruiken door die als ip client op de telenet router aan te sluiten?
Gewoonlijk raad ik de mensen niet aan om te kiezen voor de modem-only (omdat deze keuze veelal gebaseerd is op de verkeerde reden), maar in geval van VoIP denk ik dat de keuze voor een modem-only toch te overwegen is.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 624 keer
Het gaat nu al een meer dan een jaar goed bij verschillende klanten met een wifimodem Philip, een modem only aanraden om die reden is echt niet meer nodig...
(de problemen enkele weken geleden zullen wel bij Weepee gezeten hebben en niet bij TN)
(de problemen enkele weken geleden zullen wel bij Weepee gezeten hebben en niet bij TN)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 104 keer
maarja, als de OP al een FritzBox heeft kan hij deze misschien wel gaan hergebruiken om zo een gemakkelijke overgang te doen.
Aan de andere kant weet ik niet of de FritzBox de volledige WAN snelheid aankan.
Aan de andere kant weet ik niet of de FritzBox de volledige WAN snelheid aankan.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3753 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Goed om te weten, vandaar dat ik voorzichtigheidshalve het woord "overwegen" gebruikteiceke schreef:Het gaat nu al een meer dan een jaar goed bij verschillende klanten met een wifimodem Philip, een modem only aanraden om die reden is echt niet meer nodig...

Dat is een zeer goede opmerking. Als je hoge WAN>LAN snelheden wil (FiberNet XL) dan zal dit alleen lukken met recente modellen met gigabit poorten (vb 7390)boran_blok schreef:Aan de andere kant weet ik niet of de FritzBox de volledige WAN snelheid aankan.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.