Hallo iedereen,
Hier een account aangemaakt omdat ik echt ten einde raad ben.
Sinds kort zijn we verhuisd naar een huis in kessel-lo.
Hier was nog geen telenet aansluiting dus is er een kabel (+/- 15M PE6) gelegd van boven aan de dakgoot (oud UPC-netwerk) tot in de kelder waar de telenet modem staat.
Eerst was er zo'n modem-router-wifi geval geinstalleerd maar hiermee had ik constant last van corrupte downloads, vooral bij downloads groter dan 100MB.
Dit viel te merken aan het downloaden via JDownloader (crc errors) maar wanneer ik de files dan opnieuw via de browser downloadde waren deze ook vaak corrupt, ook vaak na 3/4 keer proberen vaak.
Echter ook het downloaden van games via PS3 (files van +10GB) ging vaak fout (error while installing, file corrupt, ...)
Natuurlijk dacht ik eerst dat het bij mij lag (overclock pc, router, bekabeling, ...)
Dus pc meteen standaard geclockt, zelfde probleem.
Downloaden op macbook pro, zelfde probleem.
Uiteindelijk in de kelder gaan zitten met macbook, kabel rechtstreeks van modem in laptop, zelfde probleem!
Dan maar contact opgenomen met telenet, die waren zeer vriendelijk en hebben mij na telefonisch contact met de klantendienst een nieuwe modem (zonder router) meegegeven.
Hiermee is het probleem al veel minder, maar nog steeds bestaande.
Ipv dat hij het 3/10 files doet heb ik nu nog ongeveer 1/30 files die corrupt zijn.
Nu ga ik straks nog eens rechtstreeks op de modem proberen met mijn laptop, maar ik ben naderhand wel gek aan het worden.
Had ook iemand uit leuven gevonden met exact hetzelfde probleem, maar krijg die persoon niet vast om te horen of het probleem al dan niet is opgelost.
http://telenet.gebruikers-groep.be/foru ... read_id=65
iemand een idee?
Mvg,
Linus
Gedownloade (grote) files soms corrupt
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
TCP/IP zorgt steeds dat je pakketjes correct aankomen en in theorie zonder corruptie.
Het enige wat ik kan bedenken is dat je zoveel packet loss hebt dat dit uiteindelijk een probleem geeft met je downloads.
Doe eens een ping -n 1000 naar de server waarvan je download alsook enkele testen op speedtest.net
PS. Waarom ben je overgestapt naar een modem-only... dit heeft niets met je probleem op zich te maken.
Het enige wat ik kan bedenken is dat je zoveel packet loss hebt dat dit uiteindelijk een probleem geeft met je downloads.
Doe eens een ping -n 1000 naar de server waarvan je download alsook enkele testen op speedtest.net
PS. Waarom ben je overgestapt naar een modem-only... dit heeft niets met je probleem op zich te maken.
Omdat ik toch mijn eigen router gebruik (TP-LINK TL-WR1043ND met dd-wrt op) en ze bij telenet zeiden dat meerdere NAT's gebruiken wel voor problemen zou kunnen zorgen.
Zal straks die ping test doen en ook eens proberen om pc rechtstreeks aan te sluiten op laptop.
Want het is veel minder nu dus misschien dat de router dan toch voor problemen zorgt..
Zal straks die ping test doen en ook eens proberen om pc rechtstreeks aan te sluiten op laptop.
Want het is veel minder nu dus misschien dat de router dan toch voor problemen zorgt..
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Dubbele NAT kan voor specifieke problemen zorgen... maar geen corrupte downloads.Lijnbus schreef:en ze bij telenet zeiden dat meerdere NAT's gebruiken wel voor problemen zou kunnen zorgen.
Toeval... het heeft niets te maken met modem-only of niet.Lijnbus schreef:Want het is veel minder nu dus misschien dat de router dan toch voor problemen zorgt..
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
- Bedankt: 766 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Best eens rechtstreeks aansluiten, want ze gaan over die eigen router zeker zagen.
Ook best testen op 2 verschillende pcs EN minstens 2 verschillende utp kabels, want daar durven ze het ook al eens op steken. Als je bij alles minstens 2 onderdelen getest hebt zijn ze al veel beperkter in excuses.
[
Post made via mobile device ]
Ook best testen op 2 verschillende pcs EN minstens 2 verschillende utp kabels, want daar durven ze het ook al eens op steken. Als je bij alles minstens 2 onderdelen getest hebt zijn ze al veel beperkter in excuses.
[