Beste,
Ik heb een maand digitale TV gekeken zonder de ethernet kabel aan te sluiten.
Nu heb ik dit gedaan (voor de YELO tv voordelen) maar zie ik geen verandering, ik kan mijn opnames via YELO niet bereiken nog kan ik verder dan 2 dagen op mijn TV gids kijken.
Ik heb mijn modem aan & uit gedaan, en de digibox enkel met de afstandsbediening afgezet.
Is het nodig dat ik deze ook via de stekker uittrek ?
Ik had gehoord (via via) dat alles terug ingesteld moet worden op de digibox indien deze stroom verliest ?
Alvast bedankt
Digibox + Internet
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 6191
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1960 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Volgens mij moet je inderdaad de stekker uittrekken, maar je leest toch altijd best eerst eens de handleidingen die Telenet ter beschikking stelt: http://klantenservice.telenet.be/conten ... ver-wat-nu?
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Da's in ieder geval niet correct... kan je trouwens eens kijken welk IP-adres je decoder heeft gekregen (Huisje - Instellingen - ...)Lazio schreef:Ik had gehoord (via via) dat alles terug ingesteld moet worden op de digibox indien deze stroom verliest ?
-
- Plus Member
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 14 jul 2008, 15:03
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 4 keer
Gebeld met Telenet helpdesk.
Volgende stappen gedaan.
Probleem is dus mijn ip-adres, zou niet in 192.168 etc bereik mogen zijn maar 10.xxx
- Internet kabel gewoon lostrekken uit modem & digibox.
- Stroomkabel Digibox uittrekken.
- Alles platleggen (modem/Digibox) gedurende 5 min.
Geen verandering, hij zei dat ik enkel nog kon proberen om de utp kabel te wisselen om te zien of het daaraan niet ligt.
Ik twijfel dat het daaraan ligt omdat deze kabel geregeld (vorig weekend) gebruikt wordt om mee te LAN'nen.
Volgende stappen gedaan.
Probleem is dus mijn ip-adres, zou niet in 192.168 etc bereik mogen zijn maar 10.xxx
- Internet kabel gewoon lostrekken uit modem & digibox.
- Stroomkabel Digibox uittrekken.
- Alles platleggen (modem/Digibox) gedurende 5 min.
Geen verandering, hij zei dat ik enkel nog kon proberen om de utp kabel te wisselen om te zien of het daaraan niet ligt.
Ik twijfel dat het daaraan ligt omdat deze kabel geregeld (vorig weekend) gebruikt wordt om mee te LAN'nen.
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Heb jij een eigen router?
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Plus Member
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 14 jul 2008, 15:03
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 4 keer
ik heb een switch, zo ziet mijn verbinding er momenteel uit.
Ik heb daarnet geprobeerd om enkel te werken met de UTP kabel van mijn modem naar digibox. (dus zonder de 2de kabel naar de switch)
en zelfde resultaat bleef.
Modem ------------- Switch -------------- 2 computers
Modem -------------- Digibox
Ik heb daarnet geprobeerd om enkel te werken met de UTP kabel van mijn modem naar digibox. (dus zonder de 2de kabel naar de switch)
en zelfde resultaat bleef.
Modem ------------- Switch -------------- 2 computers
Modem -------------- Digibox
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Bizar want dat 192.168.x.y adres wijst er op dat u een router heeft staan.
Zoals telenet zegt moet je een IP krijgen in de vorm 10.x.y.z
Zoals telenet zegt moet je een IP krijgen in de vorm 10.x.y.z
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Premium Member
- Berichten: 514
- Lid geworden op: 22 maa 2012, 19:29
- Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
- Bedankt: 57 keer
Ik heb een tweetal maanden geleden hetzelfde probleem gehad.
De Digibox was effectief aangesloten op de all-in-one modem, maar bij de klantendienst bleven ze zeggen dat dit niet kon.
Uiteindelijk na een aantal telefoontjes en een paar vreemde oplossingen (Digibox omruilen ?!) van de klantendienst, ben ik terechtgekomen bij de technische dienst.
Daar hebben ze vanop afstand eenvoudigweg het probleem kunnen oplossen.
Misschien is dit een gelijkaardig probleem?
De Digibox was effectief aangesloten op de all-in-one modem, maar bij de klantendienst bleven ze zeggen dat dit niet kon.
Uiteindelijk na een aantal telefoontjes en een paar vreemde oplossingen (Digibox omruilen ?!) van de klantendienst, ben ik terechtgekomen bij de technische dienst.
Daar hebben ze vanop afstand eenvoudigweg het probleem kunnen oplossen.
Misschien is dit een gelijkaardig probleem?
-
- Moderator
- Berichten: 18462
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Volgens mij heeft de TS een all-in-one modem/router (anders kan hij geen 192.168.0.xxx adres krijgen)
Telenet moet (vanop afstand) het MAC adres van zijn digicorder instellen in de Mac passtrough-lijst van zijn homegatway.
Simple telefoontje naar de helpdesk en zij kunnen dat remote oplossen.
Telenet moet (vanop afstand) het MAC adres van zijn digicorder instellen in de Mac passtrough-lijst van zijn homegatway.
Simple telefoontje naar de helpdesk en zij kunnen dat remote oplossen.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Plus Member
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 14 jul 2008, 15:03
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 4 keer
ik heb idd een modem/router van telenet.
Dus het probleem is te verhelpen via hun helpdesk indien ik het volgende vraag ?
" MAC adres van zijn digicorder instellen in de Mac passtrough-lijst van zijn homegatway"
Nogmaals bedankt allemaal
Dus het probleem is te verhelpen via hun helpdesk indien ik het volgende vraag ?
" MAC adres van zijn digicorder instellen in de Mac passtrough-lijst van zijn homegatway"
Nogmaals bedankt allemaal
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Beter meld je dat je decoder niet correct geregistreerd is (of correct interactief is gemaakt) bij hun omdat hij een 192.168.0.x adres krijgt.
Als je begint over MAC passthrough ed. dan gaat de gemiddelde helpdesker het horen donderen in Keulen.
Als je begint over MAC passthrough ed. dan gaat de gemiddelde helpdesker het horen donderen in Keulen.