Digibox + Internet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Lazio
Plus Member
Plus Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 14 jul 2008, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 4 keer

Beste,

Ik heb een maand digitale TV gekeken zonder de ethernet kabel aan te sluiten.
Nu heb ik dit gedaan (voor de YELO tv voordelen) maar zie ik geen verandering, ik kan mijn opnames via YELO niet bereiken nog kan ik verder dan 2 dagen op mijn TV gids kijken.

Ik heb mijn modem aan & uit gedaan, en de digibox enkel met de afstandsbediening afgezet.
Is het nodig dat ik deze ook via de stekker uittrek ?
Ik had gehoord (via via) dat alles terug ingesteld moet worden op de digibox indien deze stroom verliest ?

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6191
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1960 keer
Recent bedankt: 5 keer

Volgens mij moet je inderdaad de stekker uittrekken, maar je leest toch altijd best eerst eens de handleidingen die Telenet ter beschikking stelt: http://klantenservice.telenet.be/conten ... ver-wat-nu?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Lazio schreef:Ik had gehoord (via via) dat alles terug ingesteld moet worden op de digibox indien deze stroom verliest ?
Da's in ieder geval niet correct... kan je trouwens eens kijken welk IP-adres je decoder heeft gekregen (Huisje - Instellingen - ...)
Lazio
Plus Member
Plus Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 14 jul 2008, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 4 keer

stekker van digibox uitgetrokken ook geen verschil gemaakt.

ip van digibox: 192.168.0.108
Lazio
Plus Member
Plus Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 14 jul 2008, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 4 keer

Gebeld met Telenet helpdesk.
Volgende stappen gedaan.
Probleem is dus mijn ip-adres, zou niet in 192.168 etc bereik mogen zijn maar 10.xxx


- Internet kabel gewoon lostrekken uit modem & digibox.
- Stroomkabel Digibox uittrekken.
- Alles platleggen (modem/Digibox) gedurende 5 min.

Geen verandering, hij zei dat ik enkel nog kon proberen om de utp kabel te wisselen om te zien of het daaraan niet ligt.
Ik twijfel dat het daaraan ligt omdat deze kabel geregeld (vorig weekend) gebruikt wordt om mee te LAN'nen.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Heb jij een eigen router?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Lazio
Plus Member
Plus Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 14 jul 2008, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 4 keer

ik heb een switch, zo ziet mijn verbinding er momenteel uit.
Ik heb daarnet geprobeerd om enkel te werken met de UTP kabel van mijn modem naar digibox. (dus zonder de 2de kabel naar de switch)
en zelfde resultaat bleef.


Modem ------------- Switch -------------- 2 computers
Modem -------------- Digibox
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Bizar want dat 192.168.x.y adres wijst er op dat u een router heeft staan.
Zoals telenet zegt moet je een IP krijgen in de vorm 10.x.y.z

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 514
Lid geworden op: 22 maa 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 57 keer
Provider

Ik heb een tweetal maanden geleden hetzelfde probleem gehad.
De Digibox was effectief aangesloten op de all-in-one modem, maar bij de klantendienst bleven ze zeggen dat dit niet kon.
Uiteindelijk na een aantal telefoontjes en een paar vreemde oplossingen (Digibox omruilen ?!) van de klantendienst, ben ik terechtgekomen bij de technische dienst.
Daar hebben ze vanop afstand eenvoudigweg het probleem kunnen oplossen.

Misschien is dit een gelijkaardig probleem?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18462
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Volgens mij heeft de TS een all-in-one modem/router (anders kan hij geen 192.168.0.xxx adres krijgen)
Telenet moet (vanop afstand) het MAC adres van zijn digicorder instellen in de Mac passtrough-lijst van zijn homegatway.
Simple telefoontje naar de helpdesk en zij kunnen dat remote oplossen.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Lazio
Plus Member
Plus Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 14 jul 2008, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 4 keer

ik heb idd een modem/router van telenet.
Dus het probleem is te verhelpen via hun helpdesk indien ik het volgende vraag ?
" MAC adres van zijn digicorder instellen in de Mac passtrough-lijst van zijn homegatway"

Nogmaals bedankt allemaal
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Beter meld je dat je decoder niet correct geregistreerd is (of correct interactief is gemaakt) bij hun omdat hij een 192.168.0.x adres krijgt.

Als je begint over MAC passthrough ed. dan gaat de gemiddelde helpdesker het horen donderen in Keulen.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”