Gedeeld telefoonboek

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
GLagaffe
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik zou willen overschakelen op VOIP, maar ben nog op zoek naar een eenvoudige manier om binnen hetzelfde netwerk een telefoonboek te delen.

1. Welk formaat kan ik hiervoor best gebruiken? XML, LDAP, ...?
De data komen uit een CRM programma via een Excel-bestand. (moet dus niet synchroon)
We hebben een Synology NAS. Die zou kunnen gebruikt worden als LDAP-server of om een Xml-bestand te delen.
Kan je een spreadsheet bestand gemakkelijk importeren met bijvoorbeeld LDAPadmin of converteren naar XML?

Kan een xml-bestand eventueel ook via onze hosting gedeeld worden zodat het adresboek ook op verplaatsing te raadplegen is? Kan dit beveiligd worden zodat niet iedereen er zomaar aan kan?

2. Welke basistoestellen kunnen overweg met dit formaat en raden jullie aan?
Aankoop is mogelijk (max. € 100), maar de toestellen van OVH zijn ook een optie (LG, Cisco, Thomson).
johand
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 14 keer

Mijn telefoonboek zit in mijn router (fritzbox) en is op alle VOIP hadsets beschikbaar.
GLagaffe
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Die mogelijkheid had ik ook gezien, maar ik zou willen vermijden om een nieuwe router te kopen.

Jouw telefoons zijn allemaal draadloze DECT headsets? Ik geef de voorkeur aan vaste toestellen. Zouden die de Fritzbox telephone book ook herkennen?
In ieder geval zou dit toch mijn allerlaatste oplossing zijn.
johand
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 14 keer

idd allemaal DECTS. Met vaste toestellen weet ik niet of het werkt, mss Philippe...?
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”