Ik heb een TP-Link TL-WA830RE aangeschaft, om het bereik van de bbox2-wifi uit te breiden.
Maar ik krijg het niet werkende, situatie:
- bbox2 zendt wifi netwerk x (ssid niet gebroadcast) uit op channel 1 met mac adress-filtering (geen wep/wpa)
- TL-WA830RE ingesteld op zelfde ssid (= netwerk x, wel gebroadcast))
- mac adres van de TL-WA830RE allowed op de bbox2 zodat deze kan verbinden (voor zekerheid het mac adres nagekeken mbv. het programma inssider)
- als ik via inssider dan nakijk, vind ik 2 netwerken (allebij netwerk x) de ene op channel 1 en de andere op 3
- als ik bbox2 verander naar channel 3, schakelt de TL-WA830RE automatisch over naar channel 2
- lijkt me dus dat de channels niet dezelfde moeten zijn
- verbinding van de TL-WA830RE naar de bbox2lukt niet (router heeft ip adres 192.168.1.1 met subnetmask 255.255.255.0 met dhcp aan, lan poort van de TL-WA830RE staat op 192.168.1.254 met zelfde subnetmask, pingen lukt binnen de wired-lan)
- ik zie in de "connected clients op de bbox2 ook niet het mac-adres van de TL-WA830RE verschijnen
dus de connectie lukt niet, en ik snap het niet, kort gezegd:
- TL-WA830RE en router zenden beiden zelfde ssid uit (ene broadcast, andere niet)
- mac filtering op bbox2 met mac adres van de TL-WA830RE in de allowed list
- dhcp op router geconfigureerd
Laatr de bbox2 dit niet toe ofzo?
Wifi Range Extender geraakt niet geconnecteerd met bbox2
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 9 keer
De TL-WA830RE heeft volgens mij 2 radio's en 2 antenne's (Multi Input Multi Output technologie).
Ik denk dus dat hij ook 2 MAC adressen heeft:
Ik zou je aanraden om éérst een verbinding met de BBox2 te maken, en pas achteraf de instellingen te wijzigen / optimaliseren:
Ik denk dus dat hij ook 2 MAC adressen heeft:
- - een MAC adres waarmee hij een verbinding maakt met de BBox2.
- een andere MAC adres voor zijn access point.
Ik zou je aanraden om éérst een verbinding met de BBox2 te maken, en pas achteraf de instellingen te wijzigen / optimaliseren:
- - BBox2 SSID wel laten broadcasten.
- Mac filter uitschakelen.
- De TL-WA830RE naast de BBox2 zetten, en de range extender knop 5 seconden ingedrukt houden. Nu moet je verbinding krijgen.
- Eens je verbinding hebt kan je proberen om de instellingen te wijzigen zoals je ze wenst: BBox2 SSID broadcast terug uitzetten, MAC filter instellen (misschien zie je nu het correcte MAC adres in de BBox2 clients ...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.