Wifi Range Extender geraakt niet geconnecteerd met bbox2

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
leeman
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 3 keer

Ik heb een TP-Link TL-WA830RE aangeschaft, om het bereik van de bbox2-wifi uit te breiden.
Maar ik krijg het niet werkende, situatie:
- bbox2 zendt wifi netwerk x (ssid niet gebroadcast) uit op channel 1 met mac adress-filtering (geen wep/wpa)
- TL-WA830RE ingesteld op zelfde ssid (= netwerk x, wel gebroadcast))
- mac adres van de TL-WA830RE allowed op de bbox2 zodat deze kan verbinden (voor zekerheid het mac adres nagekeken mbv. het programma inssider)

- als ik via inssider dan nakijk, vind ik 2 netwerken (allebij netwerk x) de ene op channel 1 en de andere op 3
- als ik bbox2 verander naar channel 3, schakelt de TL-WA830RE automatisch over naar channel 2
- lijkt me dus dat de channels niet dezelfde moeten zijn

- verbinding van de TL-WA830RE naar de bbox2lukt niet (router heeft ip adres 192.168.1.1 met subnetmask 255.255.255.0 met dhcp aan, lan poort van de TL-WA830RE staat op 192.168.1.254 met zelfde subnetmask, pingen lukt binnen de wired-lan)
- ik zie in de "connected clients op de bbox2 ook niet het mac-adres van de TL-WA830RE verschijnen

dus de connectie lukt niet, en ik snap het niet, kort gezegd:
- TL-WA830RE en router zenden beiden zelfde ssid uit (ene broadcast, andere niet)
- mac filtering op bbox2 met mac adres van de TL-WA830RE in de allowed list
- dhcp op router geconfigureerd

Laatr de bbox2 dit niet toe ofzo?
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

De TL-WA830RE heeft volgens mij 2 radio's en 2 antenne's (Multi Input Multi Output technologie).
Ik denk dus dat hij ook 2 MAC adressen heeft:
  • - een MAC adres waarmee hij een verbinding maakt met de BBox2.
    - een andere MAC adres voor zijn access point.
Misschien heb je het verkeerde MAC adres in de "allow" lijst van de BBox2 geplaatst??

Ik zou je aanraden om éérst een verbinding met de BBox2 te maken, en pas achteraf de instellingen te wijzigen / optimaliseren:
  • - BBox2 SSID wel laten broadcasten.
    - Mac filter uitschakelen.
    - De TL-WA830RE naast de BBox2 zetten, en de range extender knop 5 seconden ingedrukt houden. Nu moet je verbinding krijgen.
    - Eens je verbinding hebt kan je proberen om de instellingen te wijzigen zoals je ze wenst: BBox2 SSID broadcast terug uitzetten, MAC filter instellen (misschien zie je nu het correcte MAC adres in de BBox2 clients ...
Dan kan je de extender verplaatsten naar de gewenste locatie (ideaal halfweg tussen de BBox2 en de gebruiker).
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”