Smartphone buitenshuis connecteren met Fritz 7390 via de App

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
freakske_b
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 4 keer

Sinds OS 5.51 heeft de fritzbox 7390 de functie:

NEW: IP-telephones can be used over the internet (connect your smartphone to the FRITZ!Box and use it on the road)

Wanneer ik thuis mijn smarpthone aanmeldt via de wifi werkt alles zoals ik het verwacht. Via de Fritz!App Fon kan ik al mijn verschillende voip accounts gebruiken. Echter, het zou buitenshuis ook moeten werken, maar dat lukt voorlopig niet.

In de Fritz!App Fon kan ik via More > Settings >Fritzbox > Add Fritz!Box mijn actueel publieke IP adres van mijn Fritzbox ingeven. Maar wanneer ik hier mijn huidig publiek IP adres ingeef verschijnt er kort “loading” en dan keert mijn smartphone – een Samsung SII – gewoon terug naar het vorig scherm zonder dat er een mogelijkheid is bijgekomen om mijn remote fritzbox te selecteren.

Wat mis ik hier? Is er al iemand in geslaagd om buitenshuis zijn smarphone via de Fritz!AppFon te verbinden met zijn Fritzbox?
internet en TV: Proximus Flex Pack met FritBox 7590 Pro als modem/router, inclusief TV (beta OS van Fritz)
voip: OVH
GSM: Hey!Telecom 5€ voor onbeperkt bellen, smsen en 15gb
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3753 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider

freakske_b schreef:NEW: IP-telephones can be used over the internet (connect your smartphone to the FRITZ!Box and use it on the road)
Er staat nergens dat je de Fritz!App kan gebruiken over het internet, maar wel "IP telephones".
  • - Dus: op je LAN gebruik je de Fritz!App (met alle functionaliteit).
    - elders gebruik je een Softphone (alleen om te bellen).
Als je CSIPsimple gebruikt, staat "FritzBox" bij de voorgeprogrammeerde registrars.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
KenVdB
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 5 keer

Iemand een idee welke poorten de Fritz!Box gebruikt om van buitenuit te connecteren via VOIP met je Smartphone?

Ik heb een Fritz!Box 7390 staan op een Belgacomlijn en deze laat het buitenhuis connecteren perfect toe.
De Fritz!Box 7390 op de Telenetlijn met modem-only geeft enkel mogelijkheid om binnen de eigen wifi te connecteren. Een homespot heb ik nog niet geprobeerd.

Nochtans zijn de instellingen bij beide identiek.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3753 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider

Ik neem aan dat de Fritz!Box 7390 luistert op de standard poort 5060.
Als je met een Softphone geen speciefieke poort opgeeft wordt toch standard poort 5060 gebruikt?

Het enige verschil tussen de Belgacom lijn en de Telenet lijn, is dat je voor Belgacom een DSL verbinding gebruikt, en voor Telenet "internet via LAN1" (modem bypass). Dat zou nochtans niets mogen uitmaken.

Ik denk niet dat het aan Telenet gelegen is. Bug in de FritzBox?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”