Internet Explorer 10 en de 'back' button

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 685 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Enkele dagen geleden mijn internet explorer bijgewerkt naar versie 10.

Sindsdien ondervind ik op elk forum dat ik bezoek een ambetant probleem.

Naast elk topic met ongelezen berichten staat een klein knopje, om naar het eerste niet gelezen bericht te gaan.
Als ik dat doe en ik gebruik daarna de back button om terug naar het overzicht te gaan, is dat knopje niet weg.

In de vorige IE versie was dat wel het geval, het komt er dus op neer dat de pagina niet refreshed bij gebruik van de Back button.

Is er iemand op de hoogte van een oplossing voor dit probleem, is het een instelling ?

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1684 keer
Bedankt: 1476 keer
Provider
Te Koop forum

Is ook zo bij firefox. Lijkt me correct hoor. Back is terug naa de vorige pagina zoals die was.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 685 keer
Provider

Dit is de eerste versie waar ik dat bij voor heb.
Als ik dan refresh is het wel ok, maar dat is dan weer een handeling meer.

EDIT: Google leert me dat dit al van IE5 ingebouwd zit, en ik merk dat nu pas ??? Vreemd

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
Bedankt: 104 keer
Provider

Op een paar computers heb ik IE10 (slechtste versie ooit!) terug eraf gedaan en weer met IE9, ... alhoewel ik nu meest Firefox gebruik.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

Waarom slechtste versie? Ik ben vanaf 10 hem net weer beginnen gebruiken :P

Sent from my Lumia 900 using Board Express
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

Ik vind inderdaad ook dat IE10 beter geworden is en ik gebruik hem nu ook als default Browser, de anderen staan wel klaar in geval van nood :wink:
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
Bedankt: 104 keer
Provider

MClaeys schreef:Waarom slechtste versie? Ik ben vanaf 10 hem net weer beginnen gebruiken :P

Sent from my Lumia 900 using Board Express
Ben al verschillende websites tegen gekomen die niet correct worden weergegeven (zelfs niet met compatibilty mode) en soms knopjes waar men niet kan op klikken (zoals mijn telenet, aanpassingen bewaren) terwijl dit met vorige versies van IE wel lukte en ook met Firefox, Chrome.
Dus in mijn ogen is IE10 de slechtste versie die ze gemaakt hebben :)
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 108 keer

F12 developer tools. Dan kies je voor IE 10, IE 10 CM, IE 9, IE 8 of IE 7 mode.
Maar ik gebruik meestal google chrome.
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

Verbetering goh ja.. Firefox & Chrome blijven toch nog steeds de meesterlijke browsers? Of is IE "opnieuw" op de goede weg aan het gaan?

Zal wel Firefox blijven gebruiken denk ik. :-)
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Patje schreef:Ben al verschillende websites tegen gekomen die niet correct worden weergegeven (zelfs niet met compatibilty mode) en soms knopjes waar men niet kan op klikken (zoals mijn telenet, aanpassingen bewaren) terwijl dit met vorige versies van IE wel lukte en ook met Firefox, Chrome.
Dus in mijn ogen is IE10 de slechtste versie die ze gemaakt hebben :)
Dat is de wereld op zijn kop. Eerst iedereen klagen dat IE6 een moderne website niet kan tonen, en nu klagen dat IE10 té modern is. Meestal worden websites van bedrijven uitbesteed, en indien het budget nogal krap is, zullen de ontwikkelaars er meestal net genoeg tijd insteken tot het werkt met alle browserversies die dan courant zijn. Men ontwikkelt dus niet met een langetermijnvisie waardoor websites dus breken indien browsers een update krijgen. Dit probleem is dus volledig te wijten aan webontwikkelaars die achter lopen op de feiten. Enterprisesoftware die beheerd wordt met een browser is meestal in hetzelfde bedje ziek (lopen meestal jaren achterop).

Het komt er dus op neer dat Telenet en co misschien beter wat meer investeren in plaats van zoveel mogelijk uit te keren aan de aandeelhouders. Belgacom is/was trouwens niet veel beter. Toen die website de look kreeg van nu, werkte die in het begin langs geen kanten in Chrome of Firefox.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1684 keer
Bedankt: 1476 keer
Provider
Te Koop forum

Ik doe zelf wat webontwikkeling op een heel bescheiden niveau en zelfs daar merk ik dat het bijna onmogelijk is om iets te ontwikkelen dat op alle versies van ie7 tot 10 en ff en chrome correct werkt EN er nog deftig uitziet ook.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

Ik kan alleen maar zeggen dat ik geen problemen ondervind met IE10 onder Windows 8 en als dit het geval moest zijn dan open ik gewoon effen FF .
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

Ik ook, ik heb Chrome als back-up staan maar deze staat enkel op voor Youtube met addblocker, voor al de rest gebruik ik momenteel IE10. Nog geen sites tegengekomen met echte problemen, toch niet wat niet gefixt was met compatibility modus. IE houd zich eindelijk aan de standaarden, dus in principe zou een website die volgens de standaarden werkt geen problemen mogen geven. Het probleem is soms de browserdetectie denk ik, door alle zever met de oude versies van IE hebben sommige sites een detectie dat hij voor IE bepaalde zaken anders aanpakt. Probleem is dat hij dat bij IE10 dan ook doet, waar het dan net niet mag. Gelukkig is dat de minderheid van de websites.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”