Belgacom Speedtouch 510 vraagje

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Gast

Ik heb dus sinds vandaag zo'n 510 ethernet modem, met ingebouwde router...
Vroeger zo'n groene kikkers, usb speedtouch, maar aangezien verbinding hier om de 5 minuten uitviel toch maar besloten een andere te nemen.
Nu het probleem is, die 510 heeft ingebouwde router waardoor ie bepaale poorten enzo blockt, en ook een netwerk ip adres toekent ipv een publiek ip enzovoort.
Is er geeen manier om dit te veranderen zodat de modem louter dienst doet als moden en niet als modem+router?
ik weet dat hier al vragen zijn over gesteld (http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=4089) maar een duidelijk antwoord (lees een antwoord voor n00bs als ik :oops: ) heb ik nog niet tegen gekomen

Dank bij voorbaat jongens
Gast

nog maals ik, maar kan niet editten als gast...
na lang zoeken, heb ik iets (alternatiefs wellicht) gevonden, ik heb dit dus als volgt gedaan:
ik heb via netwerk verbindingen in win xp nieuwe inbel verbinding aangemaakt, hierdoor krijg ik men publiek ip wel toegewezen, maar men netwerk ip blijft ook toch behoude (zie pic) dus heb eigelijk 2 actieve connecties openstaan...
Afbeelding

wsl is dit toch niet de ideale methode, maar voorlopig werkt het...

Als iemand enige hulp kan verstrekken ivm dit probleem, bedankt
craipiecorn.

ik denk dat er meer voordelen als nadelen zijn aan routerfunctie, eigenlijk alleen voordelen. snap niet waarom je elke keer wilt inbellen.
Gast

craipiecorn. schreef:ik denk dat er meer voordelen als nadelen zijn aan routerfunctie, eigenlijk alleen voordelen. snap niet waarom je elke keer wilt inbellen.

precies belgacom, die antwoorden ook zo altijd als je iets wilt wat niet naar hun visie is [is geen verwijt aan je hoor]

maar waarom ik de modem alleen als modem wil en niet als router enzo, dat zijn toch mijn zaken (de klant is koning belgacom...) maar het is vooral voor het gebruiksgemak voor de mede computer genoten, met altijd poorten openzetten enzo als iets niet werkt, ik wil hun die misserie besparen...

btw weet er iemand hoe de auto connect functie uit zetten op http://10.0.0.138
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Je kan ook gewoon de routerfunctie aan laten staan, en je pc in DMZ zetten, alle poorten staan dan open (net zoals bij connectie met USB)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Anonymous schreef:Is er geeen manier om dit te veranderen zodat de modem louter dienst doet als moden en niet als modem+router?
De 510 gewoon in bridge mode plaatsen.
Siglo
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 1 keer

Mijn Speedtouch 510 draait in dhcp-spoof mode: Dat wil zeggen dat die de pppoa dialup voor mij doet, het publieke ip address opvraagt bij de provider en dan doorgeeft via dhcp aan het eerste toestel dat je aan de modem hangt (in mijn geval een monowall router).
Ik heb die config gemaakt aan de hand van een template van een Nederlandse provider, ik heb gewoon de vpi en vci waarden aangepast.
Installeer de laatste firmware van hier:
http://www.speedtouch.nl/drivers.html#510
download de config tool, unzip die (niet gewoon de setup runnen), en wijzig de 510_bbned_special_pppoa_spoof_02.tpl naar believen (ATM_addr value="0.35" moet ATM_addr value="8.35" worden) . Die kan je dan gebruiken om je modem te configuren.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”