Access denied- under investigation for spam abuse

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
dejean
Pro Member
Pro Member
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jan 2006, 22:23
Locatie: Kapelle op den Bos
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 12 keer

ik gebruik thunderbird en skynet als SMTP mailServer

Heeft altijd prima gewerkt, emails in ( gmail, yahoo , gmx etc ) werken nog prima.
enkel onmogelijk verzenden via SMTP skynet

Iemand vertrouwd met deze foutmelding ?
Bijlagen
blacklist .jpg
(46 KiB) 1338 keer gedownload
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5897
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 605 keer
Recent bedankt: 1 keer
Te Koop forum

sja... de foutmelding lezen en naar de link gaan is toch niet zoveel moeite?
De email die u verstuurde via relay.skynet.be is teruggekomen met een foutmelding die doorverwijst naar deze website. Dit betekent dat de mailserver of het netwerk waarmee u de email verstuurde bij Belgacom (Skynet) geblacklist staat omwille van spamming.

Spamming is het ongevraagd versturen van emails naar een gebruiker of een groep gebruikers. Blacklisten is het systematisch weigeren van alle email afkomstig van een bepaalde mailserver, netwerk of domein.

Blacklisting is een van de maatregelen die Belgacom (Skynet) genomen heeft om haar netwerk en gebruikers te beschermen tegen spamming.

Hoe kan ik dit probleem oplossen?

Uw netwerkbeheerder of serverbeheerder is het best geplaatst om dit probleem op te lossen. Wij raden u dan ook aan met hen contact op te nemen en hen de foutmelding die u ontving en deze link naar deze pagina mee te delen.

Ik ben een netwerkbeheerder of serverbeheerder. Hoe kan ik dit probleem oplossen?

Belgacom (Skynet) heeft uw ip adres of netwerk opgenomen in haar blacklist na het detecteren van spam vanop uw ip adres of netwerk. Wij dringen er dan ook op aan dit probleem ernstig te onderzoeken en de oorzaken ervan aan te pakken.

Eenmaal het probleem opgelost is kunt u een aanvraag indienen om uw ip adres of netwerk uit onze blacklist te laten verwijderen. Hiervoor kan u bellen naar het gratis nummer 0800 93 340, van maandag tot vrijdag tussen 9h en 17h30. U kan ons ook per email bereiken via [email protected]. Hierbij vermeldt u het geblackliste ip adres en de oorzaak van de spamming.

We zullen uw aanvraag binnen één werkdag analyseren en u een antwoord geven.

We wensen wel te benadrukken dat enkel aanvragen van netwerk- of serverbeheerders of van personen verantwoordelijk voor het geblackliste IP adres, behandeld zullen worden.

Ook behouden we ons het recht voor uw ip adres of netwerk niet van de blacklist te verwijderen of opnieuw te blacklisten indien we opnieuw spam vanop uw ip adres of netwerk ontvangen.
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer

Ergens spyware op een van je pc's die als spambot fungeert?
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1257
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 26 keer

Ik veronderstel dat je een vast IP hebt? Indien niet, heb je het zelfde probleem nog na reboot van je modem (en dus na een IP wissel)
Afbeelding
dejean
Pro Member
Pro Member
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jan 2006, 22:23
Locatie: Kapelle op den Bos
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 12 keer

bedankt, even BBOX reboot en email verzenden via SMTP skynet functioneert terug perfect !! :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs:
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18462
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Wel grappig dat ze ook hun eigen dynamische IP's blokkeren.
  • - Jij kan dus perfect een geblokkeerde IP "geërfd" hebben van de vorige eigenaar van dit IP?
    - Jij kan dus een geblokkeerd IP gewoon doorgeven aan het volgende slachtoffer?
Het probleem verdwijnt dus vanzelf (lees: word doorgegeven) om de 96 uur???
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1257
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 26 keer

Philippe, dit is een typisch probleem met de dynamische IP's. Normaal gezien zou de blacklist beter ingesteld zijn om een user te blocked op radius niveau zodra een user meerdere IP's doet blacklisten. SMTP Auth is hiervoor bijvoorbeeld handig voor de ISP omdat het je perfect in staat stelt enkel die bepaalde gebruiker te blocken om nog mail te sturen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5897
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 605 keer
Recent bedankt: 1 keer
Te Koop forum

philippe_d schreef:Wel grappig dat ze ook hun eigen dynamische IP's blokkeren.
Jij kan dus perfect een geblokkeerde IP "geërfd" hebben van de vorige eigenaar van dit IP?
is toch al ages zo?
dynamische ip's is niks anders dan problemen vragen wat betreft spam en blacklists,
maar hopelijk is het met ipv6 opgelost (er zijn genoeg ip's, dus kan iedereen een static range krijgen!)
Gebruikersavatar
gbmed
Erelid
Erelid
Berichten: 542
Lid geworden op: 07 apr 2013, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 126 keer

Je kan met een dynamisch IP wél meerdere sessies maken en eventueel de snelheid opdrijven. Dat kan je dus niet met een vast IP. Geef mij maar een dynamisch IP adres.
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5897
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 605 keer
Recent bedankt: 1 keer
Te Koop forum

sja... als je aan 30 synct heb je daar niks aan.
als je aan 50 synct binnenkort ook niet meer, want ook dat komt gewoon open te staan.
er is dus enkel nog een voordeel als je reeds aan 70 zou syncen, wat nog niet vaak voorkomt, en imho ook niet hoef.

vroeger toen je aan 30 syncte en "maar" 20 kreeg ... misschien, maar nu?
geef mij maar een fix ip, daar ben je in deze tijden vind ik meer mee.

trouwens: het is niet enkel xdsl maar ook de kabel waarbij je een dynamisch ip hebt,
wat zelfs je aangehaalde voordeel nooit had :)
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”