Hallo iedereen!
Recent zijn we hier thuis overgestapt naar Telenet internet. Deze voormiddag ook de gigaset aangesloten op de Telenet hgw, zonder succes.
Na een domme fout uit de automatische instellingen voor OVH te hebben gehaald in de Gigaset, werkte alles terug opnieuw... Tot ik het stopcontact per ongeluk verwisselde.
Sindsdien krijg ik koppig de foutmelding "SIP Registration failed" op de gigaset.
Een screenshot van de instellingen (ik heb mijn oproepnummer wat aangepast voor mijn privacy) kan je hier vinden. Iemand een idee of ik een of andere (foute) instelling over het hoofd zie?
De gigaset staat in de DMZ van de hgw. IP van gigaset heb ik nagekeken, instellingen volledig opnieuw ingegeven, wachtwoord opnieuw ingegeven met copy paste zonder spaties etc,...
Alvast bedankt.
OVH/Telenet - SIP registration failed
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Je kan mss een software client downloaden voor op je PC en zo kijken wat de fout is? Kan je snel dingen in aanpassen 

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- sirWard
- Erelid
- Twitter: sirWard
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 87 keer
Geen idee hoe of wat, naar na het wijzigen van het paswoord lukte alles weer. Hoewel ik vrij zeker ben dat het wachtwoord toen juist was, kan ik dat niet uitsluiten. Het lijkt mij immers sterk dat OVH een paswoordwijziging forceert voor de SIP, als je van op een ander netwerk een verbinding wilt maken met OVH?
Soit, het werkt hier allemaal waar zoals het hoort.
Soit, het werkt hier allemaal waar zoals het hoort.