snelheden copieren bestanden

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
duckman
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Hoi

Ik ben opzoek naar mensen die mij kunnen vertellen welke wireless/ap router hebben merk en type en welke netwerkadapter in laptop hebben zitten en welk hun snelheid is om files te copieren in eigen netwerk ik heb al veel goede reviews gelezen over de Asus RT-AC66U router die 1750 Mbps aan kan mits aanschaf van externe wlan adapter van asus.Heb nu een oude dlink dir-615 met een 150 Mbps wireless adapter. Voor mij is het belangrijk in mijn netwerk op grote files dvd's van de laptops over te zetten naar mijn synology nassen. Nu zit ik op 5 Mb/sec wat bijna 20 a 22 min duurd voor 1 film op de nas staat.
Nu wilde ik even weten of er mensen waren die mij hier een antwoord op kunnen geven hoe snel zij kunnen copieren van laptop naar nas of andere pc?

Alvast vriendelijk Dank
Dave
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 264 keer

Ik heb een WNDR3700 en enkel goede wireless adaptors...
Haal snelheden van WLAN->WLAN: 10-11MB/sec..
En op 5Ghz:
WLAN->LAN: 12-13MB/sec
LAN->WLAN: 15MB/sec
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 179 keer

"Goede wireless adapters" zegt natuurlijk niets, welk merk/type/chipset gebruiken die dingen? :)
duckman
Starter Plus
Starter Plus

het is eigenlijk enkel voor bestanden te copieren naar mijn nas kan ik dan niet beter voor mijn laptop een usb to wlan adapter aanschaffen waar een gigabit lan aanhangt en dan via netwerkkabel werk, zal volgens mee sneller werken dan 15 mb/sec?

http://be.startech.com/nl/Industriele-V ... USB21000S2
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1681 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

Kan je je Nas niet zetten daar waar je een kabel kan trekken?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

duckman schreef:het is eigenlijk enkel voor bestanden te copieren naar mijn nas kan ik dan niet beter voor mijn laptop een usb to wlan adapter aanschaffen waar een gigabit lan aanhangt en dan via netwerkkabel werk, zal volgens mee sneller werken dan 15 mb/sec?

http://be.startech.com/nl/Industriele-V ... USB21000S2
Jij spreekt over een USB -> WLAN adapter, maar uw link verwijst wel naar een USB -> Gigabit Ethernet adapter. Haal je die termen niet door elkaar? WLAN staat nog steeds voor Wireless LAN.

Als je zo'n Gigabit Ethernet adapter wil kopen neem ik aan dat je Ethernetpoort van je laptop maar 100Mbit aankan. Ben je dit zeker en heb je dit al getest? Je moet wel weten dat zo'n USB -> Gigabit Ethernet adapter dan wel gelimiteerd zal worden door de USB 2.0 technologie. Deze kan maar 480Mbps aan in plaats van 1Gbps.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 264 keer

Petervanakelyen schreef:"Goede wireless adapters" zegt natuurlijk niets, welk merk/type/chipset gebruiken die dingen? :)
Intel Wifi Link 1000 (jawel, die gaat ook zo'n 12MB/sec)
Intel Wifi 6300
Sitecom WLA-5000

Dus allemaal adapters die zich bewezen hebben om maximum eruit te kunnen halen.

De andere adaptors zijn ook redelijk snel, maar daar kopieer ik nooit bestanden mee. Ze voldoen voor 60Mbps binnen te halen..
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Kenw00t schreef:Je moet wel weten dat zo'n USB -> Gigabit Ethernet adapter dan wel gelimiteerd zal worden door de USB 2.0 technologie. Deze kan maar 480Mbps aan in plaats van 1Gbps.
Lol... en ze zetten er dan nog het volgende bij ook...
Deze compacte en draagbare USB Gigabit netwerkadapter is achterwaarts compatibel met oudere USB 1.x computersystemen
... waar USB 1.x in het beste geval zelfs maar 12 Mbit/s aankan :lol:

Trouwens USB 2.0 heeft een signalling speed van 480 Mbit/s, echter dit komt overeem met "maar" 280 Mbit/s throughput.
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Juist, en als ik het goed heb is die bandbreedte dan nog gedeeld tussen alle USB-poorten indien er maar 1 USB-controller aanwezig is (wat meestal het geval is bij mainstreamhardware). Als je dus nog een externe schijf aan die laptop hebt hangen, kan je alles nog eens door 2 delen. :?

Bij USB 3.0 worden meestal meerdere controllers voorzien zodat dit fenomeen geminimaliseerd wordt.
duckman
Starter Plus
Starter Plus

ok bedankt mensen voor de reacties.
ja bedoelde dus een usb to lan en geen usb to wlan sorry foutje van mij.
Dus zal ik het maar houden met wat ik nu heb en zien we later nog wel.
nogmaals bedankt allemaal

Dave
jorisx
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 47 keer
Recent bedankt: 1 keer

bij het vergelijken van snelheidsresultaten via wireless moet je eigenlijk de verschillende adaptors op dezelfde locatie kunnen testen. Het s nit omdat het op locatie 1 goed werkt, dat het op locatie B beter zal werken dan de huidige adaptors. Probleem bij wireless is dat dit ook afhangt van hoeveel andere draadloze netwerken en in de buurt zijn en op welke kanalen deze werken...
Hoever staat de laptop van de NAS, zitten er muren tussen (weet ook dat de éne binnenmuur niet gelijk is aan de andere binnenmuur), of op een verschillende verdieping, ...
Zijn allemaal zaken waardoor je niet met zekerheid kan zeggen dat een bepaald type adaptor beter zal werken dan je bestaande.
Om grote snelheden te kunnen halen werk je dus best steeds bedraad. Kijk eerst al eens of je met de bestaande ethernet-poort op je laptop al geen goede snelheden kan halen, alvorens een adaptor USB naar gigabit te kopen. Ondersteunt je NAS gigabit, en je router/switch waarop je NAS en laptop zijn aangesloten?
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”