Activatie Belgacom Comfort Pack

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Devil103
Starter
Starter

Hey iedereen

ongeveer anderhalve week geleden heb ik een Belgacom TV+Internet+Mobile comfort pack aangevraagd via internet bij Belgacom.
Activatiedatum: vandaag 29 april met het zelfinstallatiepakket.

Vrijdag het pakket gaan afhalen en geïnstalleerd maar toen ik vandaag thuis kwam: nog geen internet. (Ondertussen behelpen met een 3G-stick)
Vreemd genoeg heeft de bbox2 wel degelijk verbinding want bij de status zie ik staan

Code: Selecteer alles

VDSL line status	SHOWTIME
Downstream Training Margin	: 19.7 dB
Downstream line rate	 20048 kbps
Upstream line rate	 2040 kbps
TX total power	 -29.9 dbm
Downstream delay	 7.5 ms
Upstream delay	 3.5 ms
Ik heb dan maar gebeld naar het 0800 22 800 maar daar kunnen ze me enkel vertellen dat de klantendienst mij nog niet heeft geactiveerd.
Jammer, maar ik geraak echt niet binnen op de klantendienst. Ik heb hier meer als 30 minuten aan de lijn gehangen. :evil:

Vreemd genoeg wouden ze nog een technieker langs sturen op 15 mei en dat terwijl mijn lijn overduidelijk actief is.
Kan ik toch op één of andere manier nog aan wat info geraken? Ik had wel gehoopt dat alles wat vlotter zou verlopen met een zelfinstallatiepakket... :bang:
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

je kan mss ook eens via online contact formulier contact opnemen als het via 0800 22 800 niet lukt waar je natuurlijk nog kunt proberen naar te bellen tot 22u
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 35 keer

als je het lijn nummer hebt kijk ik er wel even naar. gewoon het lijn nummer pmen
Devil103
Starter
Starter

sbghannibal schreef:als je het lijn nummer hebt kijk ik er wel even naar. gewoon het lijn nummer pmen
PB verstuurd. Deze ochtend ook nog steeds geen actieve lijn.
Gek dat de DSL verbinding er wel degelijk is op de juiste datum.

Is 20 Mbps eigenlijk snel genoeg voor digitale tv?
In principe maakt dit mij ook veel minder uit, ik wil gewoon internet en als ik voor digitale tv nog wat langer geduld moet hebben maakt me dat weinig uit. :lol:
jackho
Elite Poster
Elite Poster

Voorbeeld 1:

als één decoder hebt en je kijkt naar een HD programma en neemt daarbij nog een ander HD programma op in PVR, op je harde schijf van de decoder dan heb je nog ongeveer 7 Mbps download over om te internetten.

Voorbeeld 2:
Kijk je alleen naar een HD programma en je neemt in nPVR een HD programma op dan heb je nog ongeveer 13,5 Mbps over om te internetten.
Devil103
Starter
Starter

Meer dan goed genoeg :-D
Als ik de VDSL tool kan runnen vanavond zal het hopelijk al duidelijker zijn welke marges er nog zijn.

Voor mijn verhuis zat ik nog op 50 Mbit bij Scarlet dus hopelijk lukt dit binnenkort opnieuw.

EDIT:
Net nog even met Belgacom gebeld. De lijn zou niet syncen waardoor er toch nog laswerken moet gebeuren rond 15 mei.
Ze hebben voorgesteld om in het Belgacom center zo'n 3G stick te gaan halen met sim kaartje maar dit had ik zelf al voorzien (via Mobile Vikings met 2 GB ipv 500(?) MB)
Hopelijk sturen ze nu geen factuur voor diensten die nog niet opgeleverd zijn :wink:
Misschien is die 3g sim kaart wel handig met die samsung tablet van 1 EUR. Weet iemand wanneer ik die dan zou kunnen ontvangen?
Syndroom
Starter
Starter

voor provisioning met lasser kunnen die aangeboden worden met 500mb met koerierslevering dus dag nadien (tenzij het dag nadien 1/05 is uiteraard)
is uiteraard wel maar 1 maand en 500mb limiet op.. dus of het de moeite is om in je tablet te gaan steken..

Je krijgt toch sowieso al een belgacom internet overal kaartje met 100Mb/maand, weinig maar in principe zal de tablet toch 95% van de tijd in de buurt van wifi zijn denk ik dan?
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 60 keer

Gezien ge al synch hebt op vdsl2 zie ik echt niet in waarom er gelast zou moeten worden. (waarschijnlijk een rest situatie van vorige bewoner oid.)
Weer zo'n bureaucratisch hoogstandje waar ze een ander paar lassen ipv de oude obsolete situatie te gebruiken :?
Devil103
Starter
Starter

Tja, jammer dat ik nu toch tot 15 mei moet wachten. :cry:
Ik snap het ook niet heel goed want moest ik bij Scarlet zijn gebleven had het waarschijnlijk onderhand al in orde geweest. :?
Nu hou ik er wel de tablet aan over (die wel mag gaan toekomen!) en de extra diensten van belgacom.
De vriendelijke dame aan de telefoon vertelde me wel dat ze niet meer binnen hoeven te zijn dus een extra vakantiedag zal ik er al niet voor moeten nemen.

En ik hier maar denken dat ze veel over hebben voor nieuwe klanten :lol:

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Devil103
Starter
Starter

Ondertussen zijn we weer 3 dagen verder en nog steeds geen stap verder :?
Geen 3G stick, geen internet, de modem is actief en geeft nog steeds bovenstaande status weer (dus er is wel degelijk sync?)
De modem is zelfs geüpgraded denk ik aangezien er VLANs zijn bijgekomen die er voorheen niet waren. (De splitsing tussen VLAN20 en 10)

Bah, nu begint het mij wel te frustreren om geen internet te hebben buiten een mobile vikings stick die gecapt staat op 2 Mbit en 2 GB. En al helemaal dat ik zelfs tijdens het verlengde weekend geen internet ga hebben.

Kan er iemand mij uitleggen waarom mijn account niet gewoon actief kan worden gemaakt? (Misschien kan iemand van het forum die bij Belgacom werkt dit zelfs doen?) :cry:
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3728 keer
Recent bedankt: 22 keer
Provider

- Probeer eens een PPPoE verbinding op te bouwen met volgende credentials:
  • user = test@skynet
    paswoord = test
    Hiermee krijg je géén internet, maar wel een IP (je kan ermee naar belgacom.be en de e-services surfen)
- Als dat werkt, probeer dan aan een user-id + paswoord te geraken van een kennis. Hiermee kan je dan voorlopig een PPPoE sessie starten.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Devil103
Starter
Starter

Wat een miserie! :bang:
Net telefoon gehad van Belgacom...

Er hoeft morgen toch geen lasploeg langs te komen. Blijkbaar is alles plotseling toch al in orde volgens hen.
Dat is wat ik al de hele tijd zeg!

Ondertussen is mijn account ook geactiveerd in mijn e-services maar kan ik toch nog steeds geen pppoe sessie opstarten.
Ook niet met de test@SKYNET account.

Dan vanavond toch maar eens experimenteren met de paren?
Nu zitten namelijk het blauw/oranje paar aangesloten en ik heb gemerkt dat het wit/grijze paar ook actief is (50V gemeten)

Aaaaaah zit ik hiervoor al van 17 april zonder internet?! :bang: :bang: :bang:
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Trek daar eens een foto van? Blauw/oranje???

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
squid
Plus Member
Plus Member
Twitter: JoyVanAcker
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 14 keer

Blauw/oranje en wit/grijs zijn de paren die binnenkomen inderdaad.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
jackho
Elite Poster
Elite Poster

het simpelste is inderdaad op elk paar eens proberen
Devil103
Starter
Starter

jackho schreef:het simpelste is inderdaad op elk paar eens proberen
Net elk paar getest. Op blauw/oranje nog steeds 50V maar en nog steeds de originele status (zie bovenste post)
Op het grijs/witte paar zegt de BBOX2 onmiddelijk VDSL Not Connected

Toch heb ik nog steeds geen toegang tot het internet. :cry:
Bijlagen
IMG_20130513_172132.jpg
(625.78 KiB) 7 keer gedownload
Laatst gewijzigd door Devil103 13 mei 2013, 17:45, in totaal 1 gewijzigd.
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Er zit spanning op je lijn, das al iet. Wat eigenlijk alleen maar kan wijzen op bvb een kapotte vdsl2 poort of een verkeerde aansluiting.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Devil103
Starter
Starter

Hmmm, ik heb zowel de bijgeleverede VDSL splitter geprobeerd (TF2007 met beide dip switches op on, zie foto vorige post) als rechtstreeks twee draadjes op de blauwe DSL poort van de contactdoos.
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 165 keer

Devil103 schreef:Hmmm, ik heb zowel de bijgeleverede VDSL splitter geprobeerd (TF2007 met beide dip switches op on, zie foto vorige post) als rechtstreeks twee draadjes op de blauwe DSL poort van de contactdoos.
De dip switches dienen enkel om een RC keten al dan niet te zetten tussen a en b draad.

Dient enkel en alleen voor metingen te doen, indien er bevoorbeeld niets is gekoppeld (alle stekkers uitgetrokken) dan zal
indien 'de RC keten aan is' men een weerstand meten, weet men dat er minimum een prise aan het einde is gekoppeld ....

Voor wat betreft de blauwe konnekter, splitter moet wel zijn ingeplucht anders krijg je geen goede verbinding ....
Devil103
Starter
Starter

En sinds woensdag 15 mei 16u30 heb ik internet+TV. Eindelijk!
Nu juist nog de tablet ontvangen :wink:

Voorlopig zijn de sync waarden extreem goed. 300m afstand tot de ROP en sync op er zit zeker een verhoging in tot 50 mbps.
Maar ik ben niet gehaast :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”