Ik zit echter weer te vloeken op van alles en nog wat en wil hier dus eens informeren bij mensen met meer kennis van zaken. Jep, ik ben er weer

Ik heb een Cisco SG300-28P Switch (Layer 3). Hier heb ik verschillende VLAN's op gemaakt. Deze VLAN's hebben een IP gekregen naar hun eigen naam (Dus VLAN 101 heeft als IP 192.168.101.1).
Nu wil ik de verschillende VLAN's doorsturen naar de DHCP-server zodat computers uit die VLAN een IP krijgen dat bij hen past, het commando IP helper-address 192.168.120.2 werkt niet. Hij geeft steeds aan dat het incomplete is, maar als ik dan bij de help kijk is het exact dat wat hij verwacht

Het is perfect mogelijk tussen de verschillende VLAN's te pingen, maar dat leek me logisch.
Vervolgens dacht ik dan even de server stap over te slaan en eerst de verdere configuratie te doen, maar daar loopt ook wat mis.
De VLAN's moeten beschikbaar zijn op een TP-Link layer 2 switch (TL-SG3210). Logischerwijs is het dus nodig op de Cisco Switch een poort op "trunked" te zetten en vervolgens daar verschillende VLAN's aan toe te voegen (in mijn geval 101,111,123). Op de TP-Link heb ik dan poort 8 ook op "trunked" gezet, daar dezelfde VLAN's aan toegevoegd en deze vervolgens aan poort 8 toegevoegd. Het is echter onmogelijk om van de TP-Link naar een IP van op de CISCO te pingen en omgekeerd. De trunk werkt dus niet. Iemand een idee wat ik over het hoofd zie? Ik dacht eerst encapsulation dot1q, maar dit commando kent hij niet. Enkel allowed of native.
De uiteindelijke bedoeling is dus dat een PC aangesloten is op een poort van de TP-link en zo dus in een VLAN zit en een IP ontvangt van de server en op internet kan.