Telenet wil reclame op digitale tv afstemmen op de kijker

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Telenet stelt voor 'gesegmenteerde en gerichte advertenties' op digitale tv te gaan bieden, op basis van het profiel van zijn klanten. Het voorstel is een antwoord op kritiek van televisiezenders, die hun inkomsten zien dalen door gebruik van de personal video recorder.

Bron: http://tweakers.net/nieuws/88777/telene ... ijker.html
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

De tweede comment op tweakers is wel hilarisch. 35 jaar, single en wilt geen reclame zien van tampons met of zonder vleugeltjes.
Verklaart direct waarom hij op zijn 35 nog single is [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH]

On topic, op zich niks op tegen. Op voorwaarde dat er voldoende variatie in zit en de reclames van een beetje betere kwaliteit zijn...
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 761 keer
Bedankt: 252 keer
Provider
Te Koop forum

Het zou me sterk verbazen mochten de privacyregels dit toelaten -- zelfs met een opt-in systeem moet je die ene kijker kunnen onderscheiden van de anderen in hetzelfde huis dus ze weten nooit wanneer het gepast is om een bepaalde reclamebanner te tonen.

Het probleem met heel dit verhaal is dat men gewoon niet beseft dat de aandacht van de kijker al lang verzadigd is met reclame.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

cptKangaroo schreef:moet je die ene kijker kunnen onderscheiden van de anderen in hetzelfde huis dus ze weten nooit wanneer het gepast is om een bepaalde reclamebanner te tonen.
Men zal dit wel per aansluiting doen... niet per kijker (wat trouwens ook niet realistisch is omdat je meestal met meerdere personen TV kijkt).

Nu op zich vrees ik dat dit nog weinig zin heeft... ik spoel de reclame dan wel door maar weet ongeveer wel wat het aanbod is en eigenlijk zit daar weinig in wat me interesseert (al zeker niet de tampons met mos erin).
proz
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 49 keer

Het zou me sterk verbazen mochten de privacyregels dit toelaten
Ik zie geen probleem als er aan elke kijker expliciet toestemming wordt gevraagd.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
Bedankt: 766 keer
Recent bedankt: 5 keer

Heh, die "toestemming" zal wel in de TOS verwoven worden, toestemmen of bij andere provider proberen tv te verkrijgen :-)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Zelfs als men het wil wegmoffelen, zijn er nog steeds de privacyregels waarmee je Telenet kan vragen om geen info bij te houden. Mensen die zelfs maar 1 keer een ongepaste 'Hete Betty' banner te zien krijgen tijdens familiebezoek, zullen meteen gemotiveerd zijn om dit te doen. Als ze toestemming gaven voor een banner op basis van hun kijkgedrag, delen ze immers ook de verantwoordelijk voor iedere fout die Telenet maakt (en dat zal ongetwijfeld gebeuren, statistisch gezien).
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 282 keer

gerichte reclame zie ik al maanden verschijnen op websites die ik bezoek! Wat belet hen hetzelfde te doen met mijn TV beelden?
Scarlet Loco, OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

Heh, kga al direct met mijn afstandsbediening de buurt rond om de tvs op playboy channel te zetten; wordt leuk :-p

Bij websites heb ik al jaaaaren geen reclame meer, met dank aan adblocker.

Mss toch ook eens een proxy intern overwegen, zodat mijn tablet ook reclame vrij kan worden :-)

on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 649 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

wied schreef:gerichte reclame zie ik al maanden verschijnen op websites die ik bezoek! Wat belet hen hetzelfde te doen met mijn TV beelden?
Ik krijg NOOIT reclame op websites, ik wens dat op TV ook zo te houden. Ik begrijp best dat men een oplossing zoekt om reclameinkomsten te optimaliseren maar hoe meer men gaat proberen reclame op te dringen hoe meer mensen zich er van gaan afkeren.

De reden dat velen de reclame doorspoelen is omdat de reclameblokken irritant zijn, dat los je niet op met mensen onder dwang reclame op te dringen maar door reclame minder irritant te maken.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

Reclame is irritant omdat het het programma (en dus de spanning) onderbreekt, niet omdat ie slecht is. Enfin, reclame is wel vaak slecht, maar goede reclame is daarom nog niet minder irritant.
De enige manier om dat te vermijden is enkel reclame te plaatsen tussen de programmas. Dit zullen ze nooit doen.
Tegenwoordig starten veel programmas zelfs direct na het vorige, zonder reclame tussen, dit om te vermijden dat de kijker gaat zappen. Dus reclame enkel tussen programmas en niet tijdens is exact het omgekeerde van wat ze nu al vaak doen.

Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1684 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Enkel reclame in de programma s is ook een oplossing...

on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 649 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

@Goztow
Klopt, zo jaag je de laatste kijker ook weg. Er zit zo al genoeg reclame product placement in de programma's
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1684 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Mij stoort het niet die product placement. Enkel dat is ok voor mij.

Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

Die reclame deert mij niet, ik kijk enkel naar zenders waar geen reclame wordt uitgezonden. Ik wil het eens over een andere boeg gooien: hoeveel geld krijgen al die omroepen van de kabeldistributeur en hoeveel wordt er door Telenet afgeroomd?
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

Product placement werkt enkel in originele programmas. Geen enkele firma in de US gaat extra betalen voor de series die in het buitenland ook uitgezonden worden, tenzij ze per ongeluk daar ook actief zijn. Om maar te zwijgen van oude series / films waarvan de product placement al lang niet meer actueel is, of het bedrijf bestaat mss niet meer of heeft een andere naam van product (denk TWA, Pan Am, etc...)

Met als nevenwerking excessen als het blurren van producten in de reeks die niet gesponsord zijn, zoals t shirt opschriften enzo, want dat kijkt toch zo plezant :-)

cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Als men dan toch alles wil afrekenen, dat ze het dan correct doen en enkel de bekeken programmas in rekening brengen, per kijkminuut. Dan weten de zenders en programmamakers meteen of er eigenlijk wel iemand geïnteresseerd is in hun product. Nu is het Telenet zelf die die afweging maakt per zender, met dan nog een resem must-carry zenders die het beeld vertekenen (pun intended), terwijl de klant eigenlijk gewoon een open markt wil en vaak ook nog het kijktijdstip zelf wil kiezen -- pure pay-per-view dus, maar met een schappelijke prijs.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

Tja, tzou toch weer duurder worden.
Ik had jaren gehoopt dat met het internet enzo, ik eindelijk zenderpaketten zelf zou kunnen samenstellen a la carte, met desgewenst amerikaanse, canadese en australische zenders bij. Waarom niet? Dat was dus buiten --alweer-- licenses gerekend.

Zelfs BVN, de vrije satelliet zender van Belgie en Nederland, zendt het VRT journaal uit met een kwartiertje vertraging, omdat ze er soms beelden moeten uitknippen, vooral sport, want daar hebben ze geen internationale uitzendrechten voor. (tv vlaanderen lost dit op door een Belgisch adres te eisen bij registratie, dus Belgen die int buitenland wonen zijn er ook aan voor de moeite)

Heel die license miserie verkloot het voor de consument, maar ja... (of vind je het normaal dat yelo mijn eigen opnames op mijn eigen recorder niet kan streamen als ze van BBC1 komen omdat ze daar wel uitzend maar geen stream rechten voor hebben?)

mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

cptKangaroo schreef:Als men dan toch alles wil afrekenen, dat ze het dan correct doen en enkel de bekeken programmas in rekening brengen, per kijkminuut. Dan weten de zenders en programmamakers meteen of er eigenlijk wel iemand geïnteresseerd is in hun product. Nu is het Telenet zelf die die afweging maakt per zender, met dan nog een resem must-carry zenders die het beeld vertekenen (pun intended), terwijl de klant eigenlijk gewoon een open markt wil en vaak ook nog het kijktijdstip zelf wil kiezen -- pure pay-per-view dus, maar met een schappelijke prijs.
Telenet en belgacom weten perfect wanneer er gekeken word en naar welk programma. Ik kan me dit eigenlijk niet voorstellen dat de digitale selecties van de digitale klant niet in statistieken word gegoten. Waar vroeger bij analoge televisie een doorsnee gezin werd gevraagd om dit op een elektronisch bakje in te geven, is dit nu veruit automatisch om de kijkcijfers te weten.

Bron : https://nl.wikipedia.org/wiki/Kijkcijfer
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Vroeger??

Waar staat er dan dat dit nu automatisch gemeten wordt? Het is niet omdat het mogelijk is, dat het een officiële methode is!
Zoals ik het lees worden de officiële kijkcijfers nog steeds gemeten met het bakje (kijkmeter) bij 1500 gezinnen in gans (!) België. Uitgesteld kijken wordt gemeten met diezelfde kijkmeter, net als alle andere TV-activiteiten.

Bronnen:
http://www.cim.be/media/televisie/methodologie (zie PDF)
http://www.gfkaudimetrie.be/evolution.php (blijkbaar wordt de taal niet meegegeven in de link)
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Telenet en belgacom kunnen die statistieken perfect bijhouden, zeker bij telenet nu alles via Yelo geregistreerd wordt

Kijkcijfers worden inderdaad nog altijd via een het bakje gedaan. Maar zouden die mensen dat echt volgens de regels bijhouden. Een methode waar ik vragen over heb trouwens.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”